Vraag

Gevoelens..


  • Anonymous
  • 0 reacties
Hee,
Ik ben sinds kort erachter gekomen dat ik een van mijn vrienden leuk vind. Ik weet alleen niet hoe ik met mijn gevoelens om moet gaan en ik weet niet of ik het aan hem moet vertellen dat ik hem leuk vind. Ik ben namelijk bang dat het niet wederzijds is en wij dus uit elkaar zullen groeien, dat er een ongemakkelijke situatie ontstaat.. snap je het nog?
Ik heb namelijk een aantal problemen waar ik behoorlijk mee struggle en hij is daarvan op de hoogte en geeft mij heel veel steun.
-Hij is de enige die ik echt vertrouw en waarbij ik me op mijn gemak voel, dus ik wil hem echt niet kwijt als vriend.-

Ik heb het ook wel eens met mijn vriendinnen hierover gepraat en zij denken dat het wel wederzijds is, door zijn berichtjes die hij stuurt als ik even weer steun nodig heb...

Kortom.. ik weet niet zo goed wat ik moet doen...
Hebben jullie tips? Wat denken jullie dat ik het beste kan doen?

-Personage

12 reacties

Hey,
Ik heb precies hetzelfde met een vriend van me dus ik had het gevraagd aan hem of hij mij ook leuk vond, maar dar was jammer genoeg niet het geval, wij zijn nu gewoon nog vrienden.

Ik zou zeggen vraag het gewoon, nee heb je en ja kan je krijgen en als het niet wederzijds is blijven jullie gewoon vrienden.

Groet
Hoi

Ik heb het ook al eens geprobeerd, maar toen zij die meid dat ze er nog niet klaar voor was.
We zijn daardoor raar genoeg vrienden geworden en drie weken geleden heb ik het nogmaals geprobeerd. Dit keer zei ze ja!

Geloof me, als ik het voor elkaar krijg, hoef jij je nergens zorgen over te maken
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Het is altijd lastig zo’n situatie, omdat het er aan ligt hoe de ander in elkaar zit. Je weet nooit hoe diegene erop reageerd. Vaak veranderd er namelijk wel iets mocht het niet wederzijds zijn. Soms loopt het er zelfs stuk door, maar meestal zijn het kleine dingetjes dat net wat anders worden.

Ik heb het idee dat dat niet bij jullie gebeurt, maar je koopt niks voor een idee van een vreemde op het internet. Je moet voor jezelf nagaan of je het waard vindt dat je misschien veranderingen in jullie band aanbrengt (als je dat nog volgt). Nogmaals door alles wat je hebt genoteerd acht ik die kans klein, maar alles kan. Het zou natuurlijk fantastisch zijn als het wederzijds is, want hij lijkt mij ook een erg leuke jongen. Wil je de evt negatieve gevolgen riskeren is de vraag.

De gebruiker boven mij heeft ervaren dat er niks veranderd is, tenminste dat ze nog vrienden zijn. Echter hoeft dit zeker niet bij jou op dezelfde manier te gaan. Ik zou als ik jou was nog een aantal keer erover nadenken in plaats van ‘het gewoon vragen’. Nogmaals ik zie niet waarom je het niet zou vertellen, maar ik wil niet dat je die zo fijne band kwijt raakt zonder dat je er maar iets voor terugkrijgt. Je kunt zelf het beste aanvoelen of hij het ‘goed’ op zal pakken of niet. Zeker als jullie zo’n fijne band hebben moet je toch wel een idee hebben. Dus mijn tip; vind uit of je het waard vindt de evt negatieve gevolgen te dragen mocht het niet wederzijds zijn wanneer je het hem vertelt.

P.S. Ik snap zelf ook niet zoveel van sommige zinnen, maar kan het even niet goed omzetten in woorden.
Als allereerst heel erg bedankt voor jullie reacties!

@Daan
Ik snap je zinnen heel goed hoor! Het is erg duidelijk wat je bedoelt. Ik heb zelf nog erg lang na zitten denken, vandaar dat ik zo laat reageer, en ik denk dat ik het hem wel wil vertellen... Ik heb hem deze week zo vaak gezien en nog heel vaak met mijn vriendinnen erover gepraat en zij zijn nog steeds niet van mening veranderd dat hij mij niet leuk vindt. Zij willen mij geen valse hoop geven, maar zij denken oprecht dat het tussen ons iets kan worden. Ik heb alleen geen idee hoe ik het moet doen, want ik zie hem niet heel vaak in de week.. Aan de ene kant wil ik het dus via Whatsapp doen, maar dat is niet echt een goed idee.. maar bij gebrek aan een betere oplossing om het face to face te doen, denk ik dat het misschien maar via Whatsapp moet..

Nu hoop ik maar dat jij mijn zinnen snapt, want ze zijn best ingewikkeld geworden, volgens mij..

-Personage
Reputatie 3
Badge +8
Haha. Ik kon het prima volgen. Alleen 'zij zijn nog steeds niet van mening veranderd dat hij mij niet leuk vindt.' blijf ik maar opnieuw lezen. Zeg je hier eigenlijk mee dat zij van mening zijn dat hij je niet leuk vindt? 'Zij zijn nog steeds niet van mening veranderd' Mening = dat hij mij niet leuk vindt. Ik hoop dat zij van mening zijn dat hij jou wel leuk vindt. Altijd lastig met die dubbele ontkenningen. Snap het zelf ook niet meer, maar dit is bijzaak.

Ik ben zelf uberhaupt geen fan van Whatsapp. Maakt alles minder persoonlijk, maar als je geen keus hebt heb je geen keus. Is er echt nergens in de aankomende maand een moment te vinden? Je gaat hem nog wel een aantal keer (per week) zien toch? Of spreken jullie altijd in een groep af en heb je hem nooit even voor jezelf? Vragen, vragen, vragen...
Nee maar ik denk dat je keus voor Whatsapp niets mis mee is. Scheelt je ook weer al die moeite. Laat je ooit nog weten hoe het gelopen is?
Oh, ik zie mijn fout nu inderdaad. Sorry!
Ik zal het anders verwoorden.. Mijn vriendinnen denken nog steeds dat hij mij leuk vindt. En daarom heb ik de gok gewaagd om een van mijn vriendinnen het aan hem te vragen. Zij heeft hem gisteren dus een berichtje gestuurd en wij wachten nog op antwoord. Dus ik krijg vandaag (hopelijk) overzicht in deze situatie.
Ik zie hem vandaag nog, dus het wordt afwachten hoe dit gaat aflopen

Ik zal zeker nog laten weten hoe dit verder afloopt! :)

-Personage
Hoi

Ik denk dat het goed is dat je het hem gezegd hebt. Je was waarschijnlijk heel erg met je gevoelens blijven zitten als je het niet verteld had.

Nu spannend afwachten op een antwoord. Wie weet voelt hij hetzelfde voor jou.

Als hij niet hetzelfde voor jou voelt, kan het dat jullie vriendschap sterk genoeg is om deze vraag te overleven. Hij begrijpt vast dat je geen controle hebt over je gevoelens, en als hij de begripvolle jongen is die jij beschrijft, lijkt het me dat jullie gewoon vrienden zouden kunnen blijven.

Groetjes
x
Hee,

Ik heb antwoord en hij vindt mij niet leuk, maar we hebben wel direct een goed gesprek gehad en besloten gewoon vrienden te blijven en normaal met elkaar om te gaan! Dus wij blijven zeker vrienden en hij zal mij ook blijven helpen en steunen als ik hem nodig heb.

Thanks voor jullie support!!

-Personage
Hij vind je niet op die manier leuk, jammer. Wel goed dat jullie vrienden blijven. Ik denk dat je het goed hebt aangepakt, en je gevoelens kwijt hebt gekund, en hem toch als vriend hebt behouden.
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Dat is even balen. Gelukkig is het 'goed' afgelopen, dus je hebt de juiste keuzes gemaakt. Ik was zoals gewoonlijk te negatief ingesteld 😉.

P.S. Mijn eerste paragraaf van mijn vorige bericht bedoelde ik trouwens helemaal niet vervelend of iets in die richting. Benoemde het omdat ik het een interessante zin vond, niet om jou eventuele fout te belichten.
@100divergent11
Het is inderdaad wel jammer, maar het is op een prettige manier 'afgerond'. Ik ben blij dat wij beiden op deze manier konden afspreken hoe we verder zouden gaan.

@Daan
Dat je 'negatief' was ingesteld, maakt helemaal niet uit! Het gaf juist een prettig gevoel dat ik niet de enige was die op die manier dacht!

En ik had ook niet van je verwacht dat je het vervelend bedoelde. Het stond er nog al verwarrend, maar volgens mij begreep je mij wel ;)

-Personage
Deze situatie kan je zien als een teken van hoe sterk jullie vriendschap is. Jullie hebben erover kunnen praten, en blijven vrienden. Je hebt vast veel steun aan hem, en hij aan jou 🙂

Reageer