Skip to main content
Vraag

Gevoelens

• June 29, 2026
  • 2 reacties
  • 33 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Hoiii!

Ik heb dus geprobeerd wat meer oogcontact te maken met mijn crush en hij kijkt dan ook nog terug!?😛🫰 maar mijn bff vond hem dus eerst ook leuk en ze was helemaal obsessed maar vgm vond hij haar niet leuk dus toen vond ze hem ook niet meer leuk en ze had dus veel last met het keer hem komen enzo.. maar nu ik verliefd ben (al 1-2 maand(en)) heb ik het verteld omdat ik het gewoon niet meer voor mezelf kon houden en ze werd superboos  en vertelde hoe moeilijk het voor haar was om over hem heen te komen en ik had afgesproken dat ik het er niet meer over heb. Tegelijkertijd maken ik en mijn crush meer oogcontact en die andere keer keek hij me blozend aan!? (Hij bloost NOOIT zelfs niet na sport of zoiets) dus dat vond ik echt leuk alleen weet ik niet wat ik nu moet doen want ik wil geen vriendje voor meerdere redenen maar wil wel dat hij weet dat het wederzijds is.. wat moet ik doen? Ik kan ook niets echt laten merken dat mijn bff het doorheeft want dan wordt ze denk ik ook wel een beetje teleurgesteld of verdrietig... maar ik wil hem ook niet pijn doen..

2 reacties

Forum|alt.badge.img

Laat je vrienden niet beïnvloeden van wie je houdt. Ook al is ze je bff, die jongen vindt jouw waarschijnlijk ook leuk dus probeer een keer contact met hem te maken.

Succes!

Forum|alt.badge.img

Als je er klaar voor bent, zet je bff even opzij, en spreek je uit over je gevoelens tegen hem. Dat is al 1 ding opgelost. Het 2de ding, je bff, is wat lastiger. Uiteindelijk zullen jullie allebei moeten accepteren dat je niet kan kiezen op wie je verliefd wordt. Jij mag accepteren dat ze teleurgesteld of verdrietig kan zijn, wat best logisch is. Aan de andere kant mag zij ook accepteren dat jij er ook niks aan kan doen, en dan is enorm boos op jou worden ook een beetje onredelijk, hoe moeilijk ook.

Ik zou adviseren eens een keer serieus met elkaar te gaan praten, en te weten hoe de ander ervoor staat kan al heel erg helpen. (Ze weet al dat je hem leuk vind, dus de eerste stap is gezet.) Misschien is het een beetje knullig op jullie leeftijd, (ik weet niet hoe oud jullie zijn) maar het kan, zoals ik al eerder zei, heel erg helpen. Je mag haar zeker ruimte geven voor haar emoties, maar andersom mag zij dat ook doen, en doet ze dat niet, dan is dat gewoon niet goed gedrag voor een bff, en dan heb jij tenminste geprobeerd het op te lossen. Je hoeft natuurlijk niet de vriendschap weg ge gooien, maar een mogelijke relatie die je graag aan zou willen gaan moet je ook niet opgeven puur omdat je bff het niet wil. Uiteindelijk is het jouw leven.