Vraag

Geheime verkering

  • 17 April 2019
  • 1 reactie
  • 147 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey, ik ben 14 jaar oud, en ik ben verliefd op een meisje dat ook 14 is. We kennen elkaar al een poos, en mijn gevoelens voor haar worden steeds meer. Alleen het probleem is dat ik van mn ouders nog geen verkering mag omdat ik nog "te jong" ben.
Mijn zus heeft een tijdje geheime verkering gehad (toen ze 16 was) alleen mijn ouders kwamen daar achter, en zij mag die jongen niet meer spreken tot ze oud genoeg is.
Ik wil dus enorm graag verkering met haar, alleen ben bang dat er hetzelfde gaat gebeuren...
We wonen niet bij elkaar in de buurt. Over 1 week zie ik haar weer. Dus dan moet ik besluiten of ik de hele situatie met haar ga bespreken en haar om geheime verkering te vragen, of dat ik het niet doe en nog steeds elke dag met smacht aan haar denk en niet kan uitten dat ik van haar hou. Ook loop ik dan het risico dat ze gaat denken dat ik echt niet van haar hou, en ze dan met een ander gaat.
Ik ben al best overtuigd dat ik het moet gaan doen, en haar om geheime verkering te vragen, want praten met mn ouders hierover is niet mogelijk. Ze zijn er echt streng tegen... Daarom twijfel ik dus enorm, want als zij erachter zullen komen zullen ze bij mij misschien nog wel bozer worden dan bij mijn zus!

Ik wil graag weten wat jullie zouden doen in mijn situatie.
Alvast bedankt,
Anonymous

1 reactie

Hoi

Je hebt gevoelens voor een meisje, maar je ouders staan een relatie op je jonge leeftijd niet toe. Je bent bang om naast de kans op een relatie te grijpen, maar vreest de eventuele reactie van je ouders.

Het lijkt me goed om de situatie met dat meisje te bespreken. Je kan je verhaal doen, en luisteren hoe zij erover denkt. Ze zou bijvoorbeeld kunnen aangeven of ze klaar is voor geheime verkering. Wie weet kan zij een oplossing bedenken waar jij nog niet bij was gekomen.

Een geheimgehouden relatie komt waarschijnlijk vroeg of laat uit. Hoewel je zus waarschijnlijk heel voorzichtig was met haar geheime relatie, kwamen je ouders er toch achter. Het zou jammer zijn om het vertrouwen van je ouders te schenden, en bijgevolg misschien nog meer vrijheden te verliezen.

Groetjes
Kenshin

Reageer