Vraag

Geheime relatie

  • 6 September 2019
  • 2 reacties
  • 192 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik heb sinds recent een relatie, mijn ouders weten hier niks van, maar ik zou ze het wel graag willen vertellen. Het probleem is alleen dat ze Muslim zijn en ze niet eens zouden willen dat ik bevriend ben met jongens. Ik hou totaal niet van liegen tegen mijn ouders dus zou ik het ze nog wel graag willen vertellen, heeft iemand een idee of welke manier ik dit het best zou kunnen doen?

2 reacties

Hey!

Dat is best vervelende situatie voor jou. Aan de ene kant wil je er alles aan doen om gewoon onbezorgd een vriendje te kunnen hebben, aan de andere kant wil je ook niet liegen tegen je ouders.

Is dit iets wat je misschien met je vriend zou kunnen bespreken? Misschien kun je voorstellen hem eens een beetje te leren over jouw geloof. Als je hem dan eens zou voorstellen aan je ouders kan hij op deze manier tonen dat hij echt graag moeite wil doen om bij jou te mogen zijn.
Nodig hem ook uit om zichzelf voor te stellen, zo is er meer kans dat je ouders een goede indruk van hem zullen krijgen dan wanneer je simpelweg verteld een relatie te hebben.
Je kunt ook nog even wachten met hem te introduceren, zodat duidelijk is voor je ouders dat jullie echt een lange en serieuze relatie hebben.

Succes!
Groetjes
Lot
Reputatie 2
Badge +1
Wat vervelend! Ik snap je want mijn ouders zijn ook heel streng als het draait om vriendjes en dat soort dingen. Ik zou het ze niet vertellen want je ouders hoeven toch niet alles te weten. Maar ik snap ook dat je niet wilt liegen dus net zoals @xLotx zei kunt je vriendje zichzelf bij je ouders voorstellen.

Reageer