Geen vrienden

  • 1 November 2019
  • 6 reacties
  • 131 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey allemaal, ik ben een jongen van 17 en ik ben nu al iets van 5 jaar lang heel eenzaam. Heb vroeger op de basisschool wel wat vrienden gehad, maar na de basisschool heb ik niemand echt nog een keer gezien of gesproken. Ook ben ik op de middelbare school best veel gepest. Ben er onlangs ook achter gekomen dat ik het heel lastig vind om gesprekken te beginnen met mensen en dus ook echt vrienden te maken…

Ik begin me gewoon steeds slechter te voelen en steeds eenzamer, heb al meerdere dingen geprobeerd (sporten etc.) Maar het blijft altijd moeilijk. Ik weet niet of het op deze site zou kunnen werken, maar misschien heeft iemand die dit leest ook wel een beetje hetzelfde en kan diegene reageren natuurlijk. Ik weet gewoon niet meer wat ik moet doen...


6 reacties

Dat is vervelend, is het een idee om te proberen een gesprek te starten? Als die je niet graag hebt zul je dat merken, maar ja. Als die ene je wel graag hebt, heb je er meteen een vriendje bij. 

Grt. 

Beginneling

Nouja, dat is dus wat ik juist zei, dat is best lastig, maar laat maar i guess. Heb geen idee hoe ik een topic kan verwijderen...

Gaat niet

Hee,

Ik weet echt precies hoe je je voelt, heb me op de basisschool ook zo gevoeld en voel me sinds kort weer zo op school. T is dat ik wel buiten school veel vrienden heb die me echt heel erg steunen. Misschien is er iemand waar je wel enigsinds iets van een band mee hebt om mee te praten. Wat bij mij uiteindelijk hielp was praten met mijn ouders wat ik het beste kon doen. Omdat je natuurlijk die mensen al langer kent is het wel lastig om daar nog een band mee te creeren. Ik wil eig ook graag naar een andere school de laatste tijd maar ik heb nu zoiets van nog 1 jaar en dan ben ik er vanaf, dan heb je de kans om weer opnieuw te beginnen met mensen. 

Ik weet niet of je hier wat aan hebt, maar blijf gewoon doorgaan!!

Xx Sjonnie

Hey, bedankt voor je bericht. Ik praat eigenlijk vooral met mijn ouders, heb best een goede band met hun. Ik praat sinds kort ook met een psycholoog om gewoon dingen kwijt te kunnen en soms krijg ik ook wat tips daarvan, maar ik voel gewoon dat het allemaal niet echt helpt voor mij. Ik heb ook echt met niemand van mijn leeftijd ook maar iets van een band. Ik werk nu al een jaar bij de albert heijn en ik heb daar wat pogingen geprobeerd om een band te krijgen met iemand, maar meestal lijkt het meer alsof ze mij niet echt moeten, weet ook niet echt wat ik precies fout doe dan. Heb op internet wel een boel online vrienden, maar die wonen allemaal helemaal in Amerika enzo, dus dat wordt hem ook niet echt...

Heyy,

Ten eerste, hè wat vervelend! Ik snap heel goed hoe je je voelt ik heb dit namelijk ook vaak gehad. Als je opnieuw vrienden wilt maken moet je er echt wat voor gaan doen, ook al vind je het heel eng je moet een gesprek beginnen. Als jij niet met kinderen uit jouw klas gaat praten gaan ze misschien denken dat je alleen wilt zijn. Wees niet bang om een gesprek te beginnen, de meeste mensen vinden het prettig dat iemand een gesprek begint. Als je het echt nog heel moeilijk vind kan je bijvoorbeeld heel subtiel beginnen met het zeggen van goeiemorgen of gwn hoi, en aan het eind van de dag doei od tot morgen (zoiets dan ;p). Probeer je gewoon een beetje aan te sluiten bij de rest, begin subtiel een gesprek en hou dat vol, dan lukt het je heus wel weer om vrienden te maken!!
 

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje heb kunnen helpen! Succes ;D

Joejoe

Reageer