Vraag

Geen vrienden

  • 8 January 2019
  • 3 reacties
  • 209 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,

Ik zal eerst de hele situatie uitleggen zodat iedereen weet wat er gaande is.

Op de basisschool had ik gewoon vrienden die ook regelmatig bij mij thuis kwamen toen ik naar de middelbare school ging ben ik deze vrienden kwijtgeraakt. In het eerste en tweede jaar werd ik best veel getreiterd/gepest om toch nog aandacht te krijgen ging ik me opvallend gedragen (brutaal tegen leraren brandstichting trijteren enz) nu sta ik op school bekend als randdebiel. Ik heb op school wel vrienden maar ik krijg thuis nooit iemand over de vloer en ik ga ook naar niemand toe. Ik weet ook niet waar ik met mijn vrienden over moet praten mede omdat ik niks hoor over wat er op school gebeurt. Ik ben nu verliefd op een meisje en heb geen flauw idee wat te doen. Ik ga niet echt met haar om en over een paar maand is school afgelopen. Ik wil eerst echte vrienden maken en met meer mensen in de klas omgaan maar ik heb geen flauw idee hoe, wie kan mij helpen?

3 reacties

Badge
Hee,

wat naar allemaal!

Misschien is het een idee om een soort herstar te maken, je hoeft niet meteen alles anders doen maar gewoon kleine dingen.
bijvoorbeeld iemand even helpen of tussendoor een grapje maken. Probeer ook rustig een gesprek te beginnen, ik snap dat het eerst misschien moeilijk is maar met wat interesse kom je er echt wel. Dat had ik eerst ook ik was een beetje gesloten maar nu gaat het een stuk beter, door erg open te worden.

om (zoiezo te proberen) vrienden te maken is het leuk om een feest(je) te organiseren gewoon een paar mensen die je aardig lijken uitnodigen. Echt waar als je leuke muziek op de achtergrond hebt genoeg eten en drinken word het super gezellig!!

Over dat meisje,
ga gewoon een keer naar haar toe en begin een gesprek, zorg dat je een beetje een onderwerp hebt om over te praten want dan gaat het wel.
als je erg aardig/lief doet denkt ze hopelijk dat je echt wel een nice iemand bent. Je kan ook dm’en of appen als je niet meteen een gesprek wilt hebben.

probeer gewoon aardig te doen tegen iedereen (iknow het is moeilijk naar iedereen maar probeer het) wees geïnteresseerd en het komt echt echt goed!!

Groetjes.
In de klas heb ik wel vrienden en ik maak ook wel grappen (meestal ten koste van de leraar) en dan lacht iedereen wel en als ik naast iemand zit is het ook wel gezellig maar daar blijft het bij. Het meisje had een vriend kan ook al weer uit zijn maar dat soort dingen hoor ik dus niet... en haar dm en vind ik lastig want ik wil het vriendschappelijk beginnen.
Misschien moet ik het iets anders vragen.

Als ik dat meisje wil dm en is dat niet raar omdat ik dat normaal nooit doe en ik kom niet verder als hoe gaat het... En ik ben bang dat ze het tegen anderen vertelt en ik weer belachelijk word gemaakt...

Reageer