Gedrag en gevoelens

  • 13 January 2020
  • 0 reacties
  • 40 Bekeken

Reputatie 3
Badge +3

Ik ben aan het begin van een vriendschap met een vriendin (voor nu even Jada) van het meisje (voor nu even Jasmijn) dat ik nog steeds wel leuk vind (ikzelf ben ook een meisje).

Jasmijn vind ik, geloof ik, nog steeds leuk (al is het de eerste keer dat ik een meisje leuk vind, en zelfs daarover twijfel ik. Ook al zegt mijn hart dat ik wel gewoon echt verliefd ben). Voor de vakantie had ik via mail gedaan of ik haar wou interviewen en toen ze het uiteindelijk te druk had daarvoor heb ik gezegd dat ik haar leuk vond. Ik wist/voelde/vermoedde wel al dat dat niet wederzijds was. Daarna hebben we één keer afgesproken in de pauze op school om gewoon te praten, voordat de vakantie begon. Na dat had ik haar nummer gevraagd maar dat ging net iets te ver wat betreft hierin mee gaan en mij helpen. Ze mailde eerlijk en vriendelijk en vrij duidelijk dat ze het hierbij liet. 

Ik heb contact met Jada via Whatsapp en heb Jada ook al een keer in het echt gesproken.  Gister heb ik aan Jada gevraagd of zij Jasmijn kende en we hadden een gesprek waaruit bleek dat Jada al vanaf dat ik contact met haar had gezocht wist wie ik was en wat mijn acties bij Jasmijn waren van voor de vakantie. In een vorig topic (super blij en in love) staat iets uitgebreider hoe mijn situatie is (op dat moment was ik super vrolijk) maar daar was ik nog niet op het punt dat ik naar Jasmijn had gevraagd. 

Jada vond dat we nog steeds goede vrienden konden zijn nadat ik had uitgelegd dat ik misschien wel raar was omdat ik contact had met een vriendin van het meisje dat ik leuk vind.  Daaraan te zien is Jada dus erg aardig en lief. Maar ik vind het nu, na dat gesprek, erg moeilijk om… Onbezorgd te zijn. Ik ben (nadat ik het dus over Jasmijn heb gehad) weer heel erg gaan twijfelen over hoe ik me moet gedragen. Ik vraag me af of Jada me echt zo aardig vind en of ze wel echt bevriend met mij wil zijn en of ze me niet irritant vind of wat dan ook in die richting. 

Oh ja, nog iets, ik dacht eerst (voordat ik haar naam wist) dat Jada een jongen was, dus misschien zijn mijn gevoelens voor haar wel meer dan alleen vriendschap. Dat is ook nog iets waar ik over nadenk en twijfel.

Zijn er meer mensen met hierop lijkende of net iets andere situaties maar wel met ongeveer dezelfde ‘gevoelens’? Wat hebben jullie toen gedaan? Hoe is dat afgelopen? Wat is na die afloop jullie advies?

Het lijkt me fijn verhalen van anderen te horen.


0 reacties

Geen reactie

Reageer