Skip to main content
Vraag

friend zone

• February 16, 2026
  • 6 reacties
  • 161 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik had dus een meisje uitgevraagd op valentijn en zij had dus ook gevoelens voor mij en ze wil wel een relatie starten maar durft het niet door dingen uit het verleden waar ze haar relaties verpestte. Ik snap dat ze bang is en wil daar respect voor hebben maar zij wil liever vrienden zijn wat ik snap. Ik zou liever een relatie hebben en heb gezegd dat we misschien in de toekomst kunnen opbouwen. Maar we zijn nu dus vrienden wat ik wel superjammer vind want we houden wel van elkaar maar zij durft de stap nog niet te zetten. En ik denk heel de tijd aan haar en elk moment dat ik niet met haar bezig ben voel ik me zo leeg en dat maakt me ook moe en depressief. Ik kan gewoon mijn gedachten niet af haar halen en geloof me ik heb echt al alles geprobeerd. En ik ben ook bang dat ze binnen een week of maand of whatever zegt dat ze een andere relatie heeft of dat ze nooit een relatie met mij gaat durven starten.

6 reacties

Jeffrey
Forum|alt.badge.img+3
  • Praat goed mee
  • February 16, 2026

Hey ik zou het zo doen geef haar de ruimte en de tijd en dan komt zekker goed blijf wel leuk en lief tegen haar en met respect 

vie
Forum|alt.badge.img+4
  • Praat goed mee
  • February 16, 2026

hi,

ik ben het eens met ​@Jeffrey  je moet haar niet dwingen dat heeft helemaal geen zin. en misschien kan het helpen om er met iemand over te praten ( niet direct met haar) maar met iemand anders het kan erg opluchten. veel succes.

liefs vie 

Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • February 20, 2026

Wel, morgen zie ik haar in het echt en ik wil graag wat praten met haar om hoe zeg ik dat?.. de situatie uit te klaren ofzo? whatever, ik ben nu wel heel zenuwachtig want misschien wilt ze niet met me praten en als ze wilt praten ja,.. hoe doe ik dat. Ik ben slecht in tegen meisjes praten en al zeker als ik verliefd op hun ben. Zelfs als ik met een meisje uit mijn klas praat word mijn gezicht al helemaal rood en,… en en. Ik weet gewoon niet zo goed hoe ik met haar zou praten of het gesprek beginnen of zelfs naar haar kijken of naar haar stappen voordat het gesprek zelfs begonnen is. Kortom ik ben wel superzenuwachtig en weet niet goed wat te doen.

Heeft iemand advies? Ik wil niet superzenuwachtig enzo overkomen ik wil eerder kalm overkomen maar ook niet zo gevoelloos en stoer.

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Lukt het om een brief te schrijven of die aan haar voor te lezen? Je zegt dat jullie vrienden zijn dus denk ik dat ze het wel begrijpt en er niet raar van opkijkt als je misschien rood wordt, maar sowieso is het ook niet erg als dat gebeurt.  Ik hoop dat het lukt te zeggen en je hier iets aan hebt.  Succes voor morgen!🙂

Groetjes 🙃

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi, 

Hoe is het eigenlijk gegaan ? 🙃

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • February 25, 2026

Kijk ik zie een moeilijke situatie die jullie beide gecreëerd hebben. Ik zou zeggen hou een open gesprek, waar jullie beide zeggen wat er te zeggen valt. En laat de uitkomst jullie toekomst bepalen