Beantwoord

fake friends

  • 23 January 2020
  • 5 reacties
  • 233 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey heyy,

Ik weet effe niet hoe ik dit moet starten dus ik begin wel vanaf het begin. Ik heb een paar jaar geleden veel vertrouwensproblemen opgelopen. Ik heb toen een meisje ontmoet die me vol heeft laten vallen omdat ik twijfelde over mijn seksualiteit. Toen ik naar de brugklas ging wilde ik graag een nieuwe start maken. Ik kreeg na een tijdje vechten tegen mijn problemen een leuke vriendengroep. Begin dit schooljaar kregen twee meiden uit die groep hele erge ruzie. Onze vriendschap is toen best wel verpest en we zijn allemaal veranderd. Ik werd beste vriendinnen met een meisje (laten we haar Fleur noemen). Een paar maanden geleden heeft ze me “laten vallen” voor een ander meisje. Ze ging eigenlijk alleen nog maar met haar om. Mijn vertrouwensproblemen zijn door de dingen weer veel erger geworden. Toen Fleur ruzie kreeg met haar meisje best friend, kwam ze weer naar mij. Dumb ass me was helemaal blij. Ik geef echt heel veel om der.  Vlak daarna waren we echt closer dan ooit. We kregen een nieuwe vriendengroep. Ik val der best wel buiten omdat ik mezelf gwn niet open op kan stellen, maar toch. Alleen ging Fleur steeds meer met een ander om (laten we haar Emma noemen). Ze verlaat mij steeds. Ze zit naast andere mensen, en ze gaat vakken kiezen samen met andere. Ze laat mij gwn helemaal achter. Ik ben aan de enige kant echt boos over, maar ik weet niet hoe ik er over moet praten. Ik weet dat als we ruzie krijgen, het niet meer goed gaat komen. Ook op school gaat het heel kut. Ik loop al bij een psycholoog, maar het werkt allemaal niet. Sorry voor dit lange bericht, maar weet iemand miss wat ik het beste kan doen? Kusjes xx 

icon

Beste antwoord door persoon met naam 23 January 2020, 22:07

Bekijk origineel

5 reacties

Reputatie 1
Badge

hey persoon dat dat meisje een beetje debiel doet is niet jouw schuld probeer andere meisjes in jouw klas te contacten en als dat niet lukt kun je op je sportclub gaan kijken en echt bijna niemand zou je zo laten vallen als dat meisje veel sterkte 

 

joe joe

Hey hey,

Laat ik beginnen met zeggen dat ik je volkomen begrijp. Ik heb zelf ook voor 12 jaar in deze situatie gezeten. Ik had een vriendin die zichzelf precies hetzelfde gedroeg als jouw Fleur. In mijn situatie heb ik ervoor gekozen om haar los te laten en verder te gaan. Dit was voor mij erg bevrijdend en ik ervaarde ook gelijk minder stress. Ik snap natuurlijk dat dat best lastig kan zijn ( duurde 12 jaar voordat ik het kon ). Ik raad je daarom aan om met haar te praten, zeg hoe je je voelt. Als ze echt een goede vriendin is begrijpt ze je wel, zo niet moet je bij jezelf gaan nadenken of je dit wel echt wil. Ik geloof met heel mijn hart dat er genoeg mensen zijn op deze wereldbol, die jou een geweldig persoon zullen vinden! Er zijn dus nog genoeg nieuwe vrienden te maken.  
Liefs

Heyy Hallo!

Misschien is het beter om die vriendin die je steeds laat zitten( Fleur denk ik) voorgoed op te geven, had vorig jaar ook een best friend , we deelden ALLES met elkaar maar omdat ik haar zodanig veel steunde, energie in stak werd ik zelf best ongelukkig. Paar weken geleden heeft ze onze vriendschap weggegooid( nog steeds geen idee waarom) was er in het begin wel kapot van maar eigenlijk ging het steeds beter met me, ben nu zelfs gelukkiger dan toen we vrienden waren omdat ik energie heb voor mezelf. Weet dat dit heel kut klinkt maar het helpt wel echt hoor! Gewoon even alleen aan jezelf denken, zodat jij erbovenop komt!

Je moet trouwens helemaal geen sorry zeggen, hiervoor dient het forum toch!We moeten elkaar helpen zoveel we kunnen! worden we allemaal beter van!

hoii

 

Ik heb een fake vriend sinds de lagere school, hij was toen nog chill maar nu doet hij fake en ik heb aangepakt als volgt: eerst heb je een tweede vriendegroepje nodig, en dan ga je naar dat andere vriendengroepje. niet altijd ga soms naar dat fake vriendengroepje, maar ga steeds minder! en voor je het weet ga je nooit meer. that dumb ass denkt dat ik nog ‘vrienden’ met hem ben.

hoii

 

Ik heb een fake vriend sinds de lagere school, hij was toen nog chill maar nu doet hij fake en ik heb aangepakt als volgt: eerst heb je een tweede vriendegroepje nodig, en dan ga je naar dat andere vriendengroepje. niet altijd ga soms naar dat fake vriendengroepje, maar ga steeds minder! en voor je het weet ga je nooit meer. that dumb ass denkt dat ik nog ‘vrienden’ met hem ben.

hij mannipuleerde mij en gebruikte mij en liet me voelen als minderwaardig! en als niemand van z’n vrienden online was op fortnite (vroeger, ik speeel nu niet meer) komt hij als allerlaatste naar mij kben da zeker like wtf

Reageer