Ergens fout gelopen! Help! Oops!

  • 27 April 2019
  • 3 reacties
  • 107 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo!

Ik ben 17 en ik heb het heel moeilijk in mijn leven. Mijn leven is zo moeilijk.
Ik kan heel moeilijk in beweging komen en aanpassen in mijn omgeving en kom thuis ook in aanraking en ben ik een problematiek kind. Alles is teveel voor mij. En eet weinig en slaap weinig en op school gaat het niet. Alles is teveel. Ik krijg teveel op me af, gevoel van burn out, stress, meditatie, alles is mijn schuld, weinig vrije tijd. Kom steeds met dingen aan die niet te bedoeling zijn, kom dingen steeds met dingen neer en zeg het zelfde, zit steeds in mijn hoofd, gedachten en wensen en toekomst, maar leef in het verleden en negatief en als ik afspraken heb staan dan gaat het ook fout met gesprekken, mijn gezondheid gaat omlaag, depri, angstig en ken mezelf niet en heb geen werk, school gaat slecht en dan kom ik buiten dan krijg ik te veel prikkels en krijg schuldgevoel thuis, kan me thuis niet voelen en ik probeer to veel uit te leggen wat er met mij aan de hand is. Ik schrijf in heel veel schriften veel over mij en ik kan niet in de tijd van nu leven. Mijn ouders zijn gescheiden ze maken ook zorgen om mij maar er worden teveel OVER mij gepraat en heb weinig kans om MET mij te praten en er wordt gewoon niet goed naar mij geluisterd thuis terwijl ik ook problemen heb thuis. Bij mijn vader

Ze MOETEN naar mij luisteren.
Ik wil ook aanpassen op de wereld en mezelf kunnen zijn. Maar ben mezelf niet meer, mezelf kwijt. Ik maak me zorgen om mijn eigen leven. Voel me ingesloten en later wil ik leuk praatje houden maar het lukt niet omdat ik alleen maar aan het piekeren ben. Er is minder aandacht voor mij thuis en mijn ouders proberen mij ook te helpen, maar mijn slaap is weinig, kan niet rustig blijven en op een lijn blijven en te tijd nu blijven. Op school kom ik ook met dingen aan die niet te bedoeling zijn. Ik let niet op omdat ik erge hartslagen heb. Voeel me overdonderd, en geloof het internet dat ik mentale stoornis heb. Zit alleen dingen te doen die niet nodig zijn, kan geen eens een dagplanning maken voor

Ik kan niet eens mijn eigen dingetjes doen. Als ik met vriendinnen afspreek dan val ik steeds op het zelfde gebied. Ik moet bewegen maar ik kan gewoon niet loskomen en goed ademen. Ik hang op de verleden tijd.
Ik probeer wat mij
E zit heel veel dwars bij mij. Ik ben hooggevoelig. En als ik steeds stemmen hoor van mijn moeder zoals 'jij loopt alleen maar te piekeren en dit en dat' dan moet ik voor mezelf omhoog dat het waar is.'
Miscommunicaties
Ik raak overspannen
En er is iets in het verleden gebeurd waarom ik me zo raar gedraag.
Ik loop te huilen vanwege 'verkeerde dingen doen'
Ik kan me niet loskomen van het verleden.
Ik heb andere kijk op het wereld.
I wil mezelf zijn enzo. Ik heb ook een toekomst, maar ik heb zoveeeeel problemen nu. HELP!
Ik zit mezelf alleen maar te redden uit mijn hart.
Zelfbeelden afstellen
Ik kan mijn zaken niet op orde krijgen
Moe.
Teveel taken op mij gericht.
Ik ben gewoon niet back to earth.

In het verleden kijken waar de problemen liggen waarom ik me zo doe en waar het aan ligt. Ik loop alleen maar dingetjes op internet te zoeken wat ik heb.
Ik kan nu niet zo aan de gang. Ik moet mijn eigen levenskeuzes maken met beroep die ik wil doen.
Ik moet zo veel in het leven. Maar THUIS is en valt het op neer.
En ik ben bang voor gevaren dat ik mis voor de rechter moet enzo.
Veel mensen proberen mij te helpen maar ik weet gewoon niet WAAR ik moet beginnen.
Ik mis mijn oude leven!
Ik kom alleen met gezeur op me af.
Mijn vader en moeder begrijpen mij verkeerd en ik hun ook wel een beetje maar ik zit nu continue het verleden recht te zetten waarom het niet waar is waarom ik me zo raar gedraag. Altijd in het verleden kijken doe ik om.
Ik had wensen zoals met mensen leuk praten en soulmates worden.
Vroeger!
Ik ben vet verdrietig wat moet ik nu doen? Ik ben gewoon verdrietig waarom dit allemaal zo afloopt. En ik loop alleen maar te piekeren voor eigen best wil. Mensen doen heel moeilijk tegen mij en het kan gewoon niet hoemhet gaat zoals het hoort te zijn.
Ja ik moet bewegen maar de wereld is gewoon niet zoals het hoort en ik kan dit allemaal niet rechtzetten zelf.
Er gebeuren zo veel dingen is het leven.
Waar ben ik gebleven!
Ik maak me heel veel zorgen en ik heb verdriet omdat ik mijn ouders mis en ik een reden heb waarom ik zo doe. Ouders toch! Waar is die meid gebleven? Dat vraag ik me ook af!

Ik denk dat ik na mijn middelbare school te lange vakantie heb gehad en alleen maar binnen zat en veel sliep en rare dromen kreeg over mijn verleden en die stellen mij vast. En ik bij mij over momenten denk die ik me niet kon loslaten. En dan ga ik naar buiten en heb dan van die rare denkvermogen en denk zo ook meer gaat van komen. Paniekerig en ik moet mezelf aan de tijd houden!
En ik zit alleen bij mij zelfbeeld op te stellen.
En ondertussen wist/weet ik niet wat mijn rechten zijn en wat ik kan doen op mijn leeftijd. Ik ben 17 en ik moet wel echt iets aan doen. Ik kom zo dan in heel veel problemen als ik niet weet.
Ik weet ondertussen niet wat ik thuis moet wezen als ik voor mezelf moet zorgen. En aaan dagplanningen werk enzo. En ik heb alleen maar van die seintjes enzo. Ik ben de weg helemaal kwijt en ik doe dingen achterom mijn moeder om mezelf een beetje los te komen op ideeën. Ik weet gewoon niet wat mij te doen staat. Ik weet ook niet wat ik leuk vind buiten ofzo. En ik kom wel op heel veel ideeen maar ik moet dat allemaal op schrijven op een blaadje enzo

En denk ik mis de andere tijden en alleen maar aan de verleden op de terugblik die ik heb veroorzaak!
Ik moet mezelf continu aan te passen en dit en dat, maar mijn ouders weten zelf ook niet dat ik in deze problemen zit.
Ik zit alleen maar aan momenten te denken.
Ik kan thuis alleen maar aangeven wat mij dwars zit.
Asjebleift help mij een beetje. Voel me ook loner.
Ja ik moet mijn leven ook lijden zoals het is moet zijn, maar nu leef ik in valkuilen.
Ik weet niet waar ik moet wezen.
Ik moet zoveel dingen doen om mezelf op de tijd van NU leven. Maar ik weet echt niet waar ik moet beginnen.
Ik moet dingen recht zetten, mijn eigen plannetjes enzo. Ik zit behoorlijk vast. Ik wil gewoon niet dat dit gebeurd en ik weet ook niet wat ik moet doen om verleden te laten vallen.

Ik ben zo erg door de war en ik breng mensen ook door de war. Ik maak hun ook een negatieve invloed op dingen. Ik wil niet in aanraking komen!

Alles is to much!
I loop achteruit.

En ik moet vooruit denken!

Maar dat lukt niet.
Wat moet ik doen om het goed te doen?

Heeft iemand tips?
Ik moet de juiste tips gebruiken!

Ik zit ook met andere dingen die ik moet aangeven of ik het wil dat ik rechten en plichten accepteer.


Ik wil op mijn leeftijd een toekomst die ik nu niet kan maken. De tijd van nu!

Mijn leven is verpest!

Ik liet me er niet op los gooien.

Wat ben ik aan doen in het leven? Ik weet helemaal niks! Ik moet wel met dingen aan komen maar die gebeuren niet als ik ondertussen andere dingen moet doen!

Ik weet ook niet meer wat ik gedaan heb in het verleden.
Ik had in die tijd niet kunnen weten wat mij tebverwachten staat of dit.
Ik maak me zorgen om dingen die er zijn. Ik wil er wat van maken!!

Het loopt niet goed af!
Ik kan nu helemaal er niks van maken als ik zo denk en doe en gedraag!

Mijn leven is gewoon kapot!
Ik wil het gewoon recht zetten.
Hoe ziet mijn leven eruit!

Ik zit met dit en dat tegen alles over de
Mensen zeggen dat het niet werkt dat ik niet vooruit denk maar ik loop met dingen tegen aan!

Wat verwacht je op je 17de?
En hoe zorg je ervoor dat ik vooruit denk enzo?

Ik heb met te veel dingen aangekomen terwijl het niet de bedoeling was!

Mensen kennen mij niet wat ik achterom doe en ik ken de mensen ook hun niet.

Hoe kan je het verleden stoppen en de tijd nu rechtzetten..

En ik weet ook niet meer hoe mijn moeder over mij denkt.
Sorry dat het te lange verhaal is.

Het is mij te veel en ik wil omhoog groeien en stoppen met terugdenken.

Ik kom veel met problemen

Maar ik wil dat mensen mij graag helpen om met dingetjes te leren aankomen enzo!

3 reacties

Hii,

Wat vervelend dat je je zo naar voelt, zou jij je er prettig bij voelen om een psycholoog op te zoeken? Die zal goed naar je luisteren en je van je enge gedachten afhelpen, en helpen met problemen die je in het dagelijks leven tegenkomt. Ook zou je het tegen je vriendinnen kunnen vertellen, die kunnen je niet altijd helpen maar dan weten ze wel van je situatie en kunnen ze er rekening mee houden.

Hopelijk gaat het snel weer goed met je! Suc6

Xx
Jeugdzorg?
Ik heb thuis ook best vaak dat er gewoon elkaar niet serieus genomen wordt.

Ik vind dat we thuis elkaar niet eerlijk kunnen over komen een van de manier. Ik heb heel vaak het gevoel dat ik weer omslagingen krijg en dat ik daar mee zit.

Ik kan niet zo goed voor mezelf zorgen ook. Ik heb heel veel klachten, geen energie.

Serieus over elkaar komen wil ik. Ik wil thuis geen gezeur.

Mijn ouders weten niet wat er met mij speelt.

Ik ben steeds de weg kwijt in mijn hoofd en ik zit overal na te denken.
En ik gaf mezelf ook aan

Mezelf aan geven of dat het kan.
Door.

Mjn ouders denken 'ja ze doet haar zorgen en gaat wel naar school en komt elke dag naar buiten.'
Zoals ik zei dus.

Ik ben mezelf kwijt. Fouten leggen op elkaar.
Ik kom niet goed de dag door.
Denkvermogen elke keer omhoog en omlaag. Geen zelfvertrouwen of juist wel.
Ik mis mijn oude leven en jeugd.
Ik doe per ongeluk iets verkeerds en het is niet goed.
Ik heb continue honger en dorst.
Ik kan niet voor mezelf opkomen! Ik denk elkenkeer van wtf moet ik doen als iemand naar mij toe komt!

En ik wil het normale puber zijn die leuk over mijn ouders overkomt natuurlijk. Maar omdat ik amper buiten kom, opgesloten, depri, down, geen idee wtf met mij aan de hand is. Ik ken mezelf niet. En als ik buiten kom gedraag ik me anders.

Ik wil wats goeds doen mijn positive sfeer geven en gewoon lekker in mn vel voelen en
Voel me overbelast.

Ik kan mezelf nou niet vooruit denken. Mijn denkvermogen zijn down en ik kan op de gegeven moment gewoon niet van me loskomen.
Ik wil terug in het verleden om dit weer goed aan te pakken en thuis goed met dingen aankomen.

Leefachteruitgang kan ik niet zo goed denken. Help!
Is er ergens een coach, therapie ofzo

Ik wil thuis eerlijk antwoord geven enzo.
Ik kan ook niet meer van mezelf denken wat ik god doe in mijn leven.
En dit heeft grote nadelen.
Ik wil mijn leven rechtzetten met behulp van een coach ofzo.
Ik zie mijn leven niet meer voor me.
Ik heb echter gewoon dat het niet goed komt. Ik heb echt gewoon dat het serieus niet goed komt. Soms zit ik thuis en zit ik na te denken van wat ik heb gedaan eerst en dan denk ik van ! Hartslagen gaan omhoog. Ik voel me verloren. Geen energie. Ik moet van mezelf opwekken. En ik heb ook geen idee meer wat ik gister heb gedaan.
Mjn sfeer is het werk ik moet iets doen denk ik maar ik weet niet wat. Waar is mijn happy en forget ik!
Ik wil mijn leven lijden!
Ik zit af en toe ook op bed mezelf voor 'gek' verklaren om het gevoel los te komen. De ontspanning die ik moet doen. Ik zeg het antwoord maar. Ik doe alsof ik verkeerde dingen doe in het leven en dan weer slechte dingen. Ik wil slechte dingen van mezelf afwijken. Maar ik weet echt echt echt niet waar het aan ligt en waar moet beginnen.
Ik moet echt ontspanningsoefeningen doen. Weet iemand waar ik dat kan doen. Elke dag word ik neerslachtig enzo.
Ik wil aan mezelf denken. Ik doe mijn sfeer elke keer goed en dan weer slecht in mijn omgeving, maar ik heb geeen denk vooruitgang.

Alweer lang! Sjonge!
Ik wil ergens zijn waar niemand last van mij heeft. Iemand suggestie?
Sorrry dat ik weer neerval.
Ik kan gewoon niet voor mezelf zorgen en dat heeft effecten.
Er is vroeger echt wel iets gebeurd en ik maak me zorgen om dit hele gedoe. Mijn ouders zal vast wel willen helpen!
Hoi

Er gaat vanalles in je om. Je maakt je zorgen om de toekomst, voelt je vaak erg nerveus, en zou het liefst de dingen rechtzetten.

Je vertelde over het leven van vroeger. Zou je willen vertellen wat er gebeurd is? Welke grens ligt er tussen je leven van vroeger, en dat van nu?

Je schrijft regelmatig dingen op. Goed dat je dat doet. Bij het schrijven verplaats je een deel van je zorgen naar het papier. Ook goed dat je hier een topic aangemaakt hebt. Luchtte dat op?

Zoals Iammy zei, kan je met iemand gaan praten. Er is een hoop waar je mee zit en wat je graag zou willen bereiken, en deze zorgen en dromen hoef je niet alleen te dragen. Via de huisarts kan je doorverwezen worden naar een hulpverlener. Via school kan dat ook. Zo'n hulpverlener kan dienst doen als coach, om samen met jou je leven uit te stippelen.

Zou je als ontspanning yoga willen proberen? Kung fu en aikido blijken ook een meditatieve bezigheid te zijn. Thuis mediteren kan ook. In boeken en online kan je hier info over vinden.

Voor een anoniem gesprek kan je terecht bij de KinderTelefoon. Daar kan je je verhaal doen, wordt er geluisterd naar waar je mee zit, en krijg je vast nuttig advies mee.

Groetjes
Kenshin

Reageer