Skip to main content

Hoi hoi,

Heb jij veel vrienden? En waar heb je ze ontmoet? En hoe ging dat?

Ik heb geen vrienden en ook heel weinig vrienden op Facebook en meer dan de helft zie ik ook niet meer. Steeds meer mensen ontvrienden me, dat doet best pijn. Alhoewel ik niet meer zo actief ben, maar alsnog. Ik wil dus nieuwe mensen leren kennen/ontmoeten, alleen ik weet niet hoe? Waar?wil ook graag met ze omgaan.   Ik ga vaak naar de kroeg en kom veel mensen tegen, ik krijg wel veel aandacht maar ik wil eigenlijk bij een groepje meiden horen. Hoe kan ik dat aanpakken?  Ik word gezien als lief en schattig en ben wel een beetje verlegen maar op mensen afstappen durf ik wel. 

Hebben jullie tips?

Mijn dank is groot 

Liefs mij

Hallo Laura2019,

Ik kan me voorstellen dat je je dit afvraagt. Ik vind het erg jammer dat je nog geen reacties hebt gekregen. Je kunt dit ook met De Kindertelefoon bespreken via chat of telefoon, wie weet kunnen we samen iets bedenken. De Kindertelefoon is elke dag bereikbaar van 11:00 tot 21.00 uur om te bellen (0800-0432) of te chatten .

Veel succes ermee,

met vriendelijke groetjes van Marieke / De Kindertelefoon

Hallo Laura!

Wat vervelend dat je dit probleem hebt. Ik heb wel een paar tips die misschien wat helpen. 

Zelf heb ik naar mijn zeggen genoeg vrienden. Ik heb ze gewoon ontmoet op school enzo en dat ging eigenlijk vanzelf. Ik zit op de middelbare en ik kende ze nog niet voordat ik daar heen ging. Ik kende er eigenlijk niemand dus ik was er heel zenuwachtig over. Achteraf helemaal niet nodig om dat te zijn. Maargoed, de tips:

1. Vergelijk jezelf niet met anderen. Je ziet misschien mensen op Facebook of Instagram met heel veel followers/vrienden. Vergelijk jezelf daar niet mee want je hoeft niet zo te zijn zoals zij en al die followers/vrienden zijn niet altijd echt vrienden van die mensen. 
  1. Misschien is het een idee om op een sport te gaan. Het liefst een waar je training hebt met 8-11 mensen. Dan krijg je als je gewoon praat en mengt in gesprekken vanzelf mensen die je aardig vinden en voor je het weet zijn ze vrienden. Je hoeft natuurlijk niet meteen BFF te worden maar het laat misschien wel zien hoe je vrienden kan maken en ze zijn er in ieder geval voor je als je ergens mee zit. 
  1. Hetzelfde geld eigenlijk voor school/opleiding(/baantje). Je zit vast wel naast iemand in de klas en je hebt vast wel mensen om je heen zitten die misschien vrienden kunnen worden. Hetzelfe eigenlijk weer, praat gewoon met ze en zoek bijvoorbeeld naar dezelfde intresses die jullie hebben zodat je iets hebt om over te praten.

Verder staan er vast heel erg goede tips op andere fora en op internet wat betreft vrienden maken. Je bent ecjt niet de enige en je moet je er echt niet voor schamen.

Ik hoop echt dat het je lukt om vrienden te maken en ik heb er alle vertrouwen in. 

Veel succes!! 

Perks.

Heyy, wat vervelend dat je geen vrienden hebt! Ik had vroeger ook geen vrienden en voelde me erg buitengesloten. Ik ging toen steeds meer om met andere kinderen in mijn klas en zo zijn we eigenlijk beste vriendinnen geworden. Je kan dus nieuwe mensen leren kennen aangezien je zegt dat je wel op mensen af durft te stappen. Je zou kunnen vragen (als je nog op school zit) aan kinderen waar je niet zo vaak mee samen werkt, samen willen werken met je. Je kan in pauzes bij andere mensen gaan zitten. 

Zit je op een sport? Misschien kan je daar ook wel nieuwe mensen leren kennen! Ik snap je gevoel echt! 

Ik hoop echt dat je hier wat aan hebt! Succes! Liefs, Naira193 :heart:

Reageer