Vraag

Eenzaam

  • 15 September 2018
  • 2 reacties
  • 86 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo,
Ik word over een paar maanden 18 en ik heb nog nooit een vriendin gehad. Hier mag ik van mezelf niet over inzitten omdat ik dat stom vind maar het blijft vervelend. Het zou fijn zijn om iemand te hebben om gewoon altijd bij terecht te kunnen. Iedereen om me heen heeft iemand en ze zijn daar veel meer mee bezig dan met mij en dat geeft me het gevoel dat ik iets mis, zeker omdat ik sowieso sociaal niet zo goed ben. Ik ben er van overtuigd dat het nooit goed gaat komen omdat ik niet erg aantrekkelijk ben en een ticstoornis heb waardoor mensen me snel raar vinden en als het een keer goed zou komen zou het waarschijnlijk snel vastlopen want niks gaat ooit echt goed. Het enige dat ik zou willen in iemand is dat ze gewoon aardig zijn. Het is gewoon geen fijne gedachte allemaal en ookal vind ik het nog zo stom, ik lig er soms uren van wakker. Ik heb ook besloten om te proberen nooit meer gevoelens voor iemand te krijgen want dat eindigt toch nooit goed. Ik heb gewoon het gevoel dat ik iets mis en dat is niet fijn

2 reacties

Miss komt het nog en is het niet jou moment man
Badge +5
Ik snap dat je denkt: "ik wil nooit meer gevoelens krijgen voor iemand". Maar heel eerlijk, ik heb wel een aantal relaties gehad en gevoelens gehad, en ook bij mij liep het niet goed af. Dat is wat het hebben van relaties nu eenmaal is: de kans dat je in 1x de ware ontmoet met wie je de rest van je leven samen blijft is heel erg klein. Natuurlijk is het geen fijn gevoel als een relatie op een kut manier eindigt, maar er komt vanzelf wel weer iets leuks in je leven. Al is het maar het feit dat je heb rekening hoeft te houden met een partner en kunt doen en laten wat je wil.

Je noemt jezelf "niet erg aantrekkelijk", maar.... Dat vind jij. Het zou natuurlijk fijn zijn als jij jezelf WEL aantrekkelijk vindt, maar onzekerheid hoort ook een beetje bij puberteit, dus ik maak me over hoe uiterlijk niet zo'n zorgen. Als je zorgt dat je er verzorgt uit ziet, fris gewassen, schone kleding, haar in model en alles, dan gaat het er verder vooral om hoe een ander jou ziet.

En als je uiterlijk even laat voor wat het is: jij valt toch op een persoon die leuk, gezellig en vriendelijk is? Met een lach op het gezicht? En DAT heb je zelf in de hand. Als jij gaat zitten chagrijnen met een depressief hoofd dan vinden veel minder mensen je leuk als wanneer je lachend door het leven gaat en schijt hebt aan wat anderen van je vinden, terwijl je vriendelijk doet tegen iedereen die je tegenkomt.

Buiten je persoonlijke verzorging is het je houding, niet je uiterlijk. En de ware vinden... 10 relaties en 100 scharrels verder ben ik die nog niet tegen gekomen.

Reageer