Vraag

Een verschil van ongeveer 9 jaar....

  • 21 March 2019
  • 3 reacties
  • 291 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyy ik zit ergens mee..
Ik ben 17 en word in de zomer 18 en heb contact met een jongen of man eerder van 26. Ik ken hem al heel lang (al sinds ik iets van 10 ben ofzo) maar heb hem niet elk jaar dat ik hem ken vaak of regelmatig gesproken. Het is een beetje een ingewikkeld verhaal maar ik ken hem via scouting. Hij was eerst mijn leiding voor iets van 3 jaar en daarna ging ik naar oudere groepen waardoor ik hem niet zo vaak meer zag. Nu zit ik in de oudste groep(kwa minderjarigen) en ga ik volgend jaar naar de oudste groep die leiding geeft laat maar zeggen. Sinds begin dit jaar spreek ik hem steeds vaker en begon ik hem ook aantrekkelijk te vinden... twee weken geleden ofzo ging ik hem volgen op insta en had hij me gedmt ik dacht er toen niet zoveel achter maar sprak hem wel steeds wat vaker via insta en nu sinds kort ook via snap waardoor we elkaar alleen nog maar meer spreken.. maaaaar wat het nu dus mijn probleem is is dat ik hem leuk begin te vinden en ik krijg eerlijk gezegd ook een beetje het idee dat hij hetzelfde heeft(ook al weet ik dat niet zeker). Ik zit alleen een beetje met het leeftijdsverschil omdat ik nu al weet dat mijn hele omgeving het heel raar zal vinden en ja dat snap ik opzich ook wel. Maar op de een of andere manier voelt het heel natuurlijk aan en ben ik er eigenlijk alleen maar blij mee(met het contact wat we hebben laat maar zeggen). Ik denk trouwens dat hij sowieso zou willen wachten tot ik 18 ben dus het is niet strafbaar. Daarbij wilde ik nog zeggen dat ik vooral door het contact dat we hebben face to face heel erg het gevoel heb dat hij hetzelfde gevoel heeft.

Maar ja een heel lang verhaal wat sowieso heel chaotisch is en waarschijnlijk vol spel- en interpunctiefouten staat haha. Wat mijn vraag is, is of jullie deze situatie heel raar vinden of dat het wel zou kunnen werken.. want ik weet het allemaal even niet meer.. hoop dat dit bericht niet te vaag is trouwens hahaha

3 reacties

Hey Eenmeisje2001,
Niet te veel zorgen maken als ik jou was! Het is natuurlijk best een verschil maar als het, zoals je zegt, natuurlijk voelt is er niks mis mee lijkt me. In genoeg culturen in het heden en in de geschiedenis waren grote(re) leeftijdsverschillen gebruikelijk. Vrouwen zijn nou eenmaal gemiddeld 7 jaar eerder volwassen dan mannen :P

Ik heb ook een tijdje gedate met iemand van ongeveer tien jaar ouder (ik was 17 en hij 27). Ik zat daar ook wel een beetje mee, vond het ook lastig om aan mijn ouders te vertellen, maar toch gedaan en eigenlijk reageerden ze er best positief op (ze vonden hem gewoon geweldig dus ze vonden het geen probleem).

Dus ik zou zeggen, als het goed voelt, ga ervoor! En zet dat goede gevoel om in zelfverzekerdheid in wat je doet en wat je voor hem voelt, dat zorgt er ook voor dat je omgeving het minder raar vind.

Ik wens je veel geluk en plezier :)
Elly
Als het echt liefde is moet je er voor gaan, echter moet je wel rekening houden met het feit dat jullie in een andere levensfase zitten. Hij werkt waarschijnlijk al en jij zit nog op school en andere bezigheden hebben.
Als je je er goed bij voelt, zou je kunnen beginnen om met hem af te spreken om te kijken hoe dan jullie contact is en daarna verder kijken of het verder kan groeien.
omg ik heb precies hetzelfde allen ben ik 16 en hij 29 ik snap hoe je je voelt😫🙏🏻

Reageer