Skip to main content
Vraag

een van mn (online) vrienden heeft zelfmoord gepleegd

• February 7, 2026
  • 1 reactie
  • 60 Bekeken

Bit10
Forum|alt.badge.img+2

okay dus zegmaar, ik kwam erachter dat een van mn online vrienden zelfmoord heeft gepleegd (er is een lang verhaal dr achter over iets wat er met hen is gebeurd op een chattingsite waarbij ex hen slecht heeft behandeld/stalkt en uiteindelijk een zelfmoordpoging heeft geleid)

gelukkig was die poging mislukt en kreeg die persoon de hulp die hen verdiende

MAAR! kort geleden kwam ik erachter toen ik naar hun bio keek dat die mn vriend weer een poging heeft gedaan en ik weet niet of het hen is gelukt.

ik voel me rot dat ik voor mn vriend niet opkwam omdat ik er zelf niks van wist van al die gebeuren :<, het is al de 2de keer dat ik iemand verlies omdat die persoon is doodgegaan aan iets.

1 reactie

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • February 8, 2026

Hoi ​@Bit10

Wat een vervelende situatie! Het is goed voor te stellen dat je je hierdoor rot voelt. Erg knap dat je je verhaal en je gevoelens hier op het forum deelt. 

Onthoud dat je er niet alleen voor staat. Je kunt met De Kindertelefoon elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren. Ook kan je, wanneer je bezorgd bent om iemand, voor hulp of advies contact opnemen met 113 Zelfmoordpreventie via www.113.nl.  Zij zijn 24 uur per dag bereikbaar via telefoon en chat. 

In Vlaanderen is er ook een hulplijn waar je kunt bellen, chatten en e-mailen. Zij zijn te bereiken via De Zelfmoordlijn 1813. Ook zij zijn dag en nacht bereikbaar.

Veel sterkte!

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon