Vraag

Durf niet te vertellen dat ik bi ben

  • 9 April 2020
  • 4 reacties
  • 73 Bekeken

Badge

Heyy,

ik ben er laatst achter gekomen dat ik bi ben, maar durf dit aan niemand te vertellen omdat ik bang ben dat het later misschien wel over gaat. 
ook durf ik het niet te vertellen omdat mijn beste vriendin er totaal tegen is, heeft iemand tips??

groetjes mij


4 reacties

Badge

hey, ik zou het gewoon proberen te vertellen tegen haar en als zij je niet accepteert dan vind ik haar geen echte vriendin..

Je moet het gewoon vertellen en als je daarom stom vind moet je niet meer met haar omgaan

Hey Anoniem66

 

Ook als je niet zeker bent over je geaardheid, is het helemaal ok om uit de kast te komen. Meld er zo nodig gerust bij dat je niet zeker bent over het bi zijn, en dat je soms denkt dat je geaardheid later nog zal wijzigen. 

 

Ik zou het erg naar vinden als je vriendin negatief zou reageren op je coming-out. Zoals anoniemxo en Tom13 zeiden, zou ze dan geen goede vriendin voor je zijn. Een goede vriendin hoort je namelijk te accepteren voor wie je bent. 

 

Soms doen bepaalde personen uitspraken waar ze niet goed over nadenken. Zo kunnen ze zich bijvoorbeeld homofoob voordoen, terwijl ze er bij het uit de kast komen van een vriend(in) plots geen probleem meer mee hebben. Wie weet is dat het geval bij je vriendin. 

 

Denk je eerst bij iemand anders uit de kast te kunnen komen? Dat zou bij iemand kunnen waarvan je weet dat deze supportive zijn ten opzichte van de LGBTQ+ community. Op die manier heb je alvast iemand aan je zijde die je kan steunen. 

 

Als je je geaardheid graag bespreekt met leeftijdsgenoten, kan je op dit forum en bij Jong&Out terecht. Jong&Out is een plek waar je met anderen kan praten over vanalles wat je bezighoudt, vooral qua geaardheid en dergelijke. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 3
Badge +2

 hey , is er iemand die je vertrouwd? Zeg het tegen diegene het is een vertrouwend persoon dus die heeft zwijgplicht. En hoelang ben je het al ik ben ook bi al een maand . En je hoeft het niet meteen te zeggen als je dat niet durft . Het kan best even wachten zou je dat fijn vinden . Je kunt het opneem briefje doen , dan kun je het nog veranderen als hey niet goed is voor dat je het geeft aan iemand . Niet vergeten iedereen is zoals die  is , en niemand kan dat veranderen , dus jou vriendin ook niet ! 😊

Reageer