Dit is echt bizar

  • 6 February 2019
  • 2 reacties
  • 78 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Oké, ik heb het meest aparte meegemaakt!

Er is zo'n liedje geschreven door Guus Meeuwis, 'Toen ik je zag', en de versie van Antonie Kamerling vind ik een heel mooi liedje. Ik heb het liedje altijd al mooi gevonden, en ik heb altijd al het gevoel gehad dat ik er iets mee had, wat precies wist ik niet, maar ik wist zeker dat het liedje bij mij paste.

Nu ben ik erachter gekomen...

Ik zat een tijdje geleden in een les en een jongen uit vwo-6 kwam het lokaal in, en hij hielp de docent met presentaties beoordelen. Ik dacht: 'Oké, leuke jongen' maar meer ook niet want ik ben niet zo'n geluksvogel in de liefde en ik vind best veel mensen leuke mensen, dus ik liet hem achter me.

Steeds vaker kruisten onze wegen, en ik vond hem steeds ietsje leuker, maar ik kon hem telkens nog gewoon achter me laten.

Nu hadden we laatst een groot evenement op school en ik kwam bij hem in de groep en sindsdien kan ik aan bijna niemand anders meer denken. Alsof ik geraakt ben door een trein, op een goede manier, mijn leven is ineens veel beter. Ik heb een depressie en ineens heb ik minder depressieve gedachten, zo verliefd ben ik. Zomaar. Ineens. Ik ben in een fractie van een seconde veranderd in een vlinderstruik, en ik kan niet stoppen met glimlachen. Nu, twee weekjes later, is die hevige verliefdheid iets gezakt, ik kan het nu beter verbergen, ha ha, maar ik ben nog steeds smoor en smoor verliefd.

Goed, nu denk je waarschijnlijk, wat heeft dit met het liedje te maken?
Het zit zo, ik ging het liedje eergisteren weer luisteren en ineens besefte ik, wow, dit liedje is nu wel heel toepasselijk! In het liedje zingt ie: 'Want je hebt niet in de gaten, wat je allemaal met me doet. Dat kun je ook niet weten, ik heb je pas één keer ontmoet. En toen heb je mij misschien, niet eens gezien.' Oké, ik heb hem weliswaar vaker gezien en gesproken, maar voor de rest! Ik weet zeker dat hij mij niet ziet, wat zou hij nou in mijn zien als ikzelf geeneens weet wat er leuk aan me is?

Goed, ik wilde gewoon even vertellen hoe bijzonder ik het vind dat ik het liedje toevallig weer ben gaan luisteren op het moment dat ikzelf in zo'n zelfde situatie als in het liedje bevindt, maar goed, dat was het. Ha ha.

2 reacties

Badge +5
Wat gaaf dat je zo verliefd bent! Ik hoop dat je een manier vind om te peilen of hij jou ook leuk vind!!
Wat gaaf dat je zo verliefd bent! Ik hoop dat je een manier vind om te peilen of hij jou ook leuk vind!!
Ha ha, ik hoop het ook! 😉

Reageer