Vraag

de beste vriend van mijn ex


  • Anonymous
  • 0 reacties
Heyhey!
ik heb dus een kleine struggle. Ik heb 2 maanden lang een relatie gehad met een jongen waar ik echt gek op was, alleen gisteren heeft hij het uit het niets uitgemaakt, op een (voor mijn idee) best lullige manier.
Vandaag kreeg ik een snapchat van zijn beste vriend (ik heb deze wel een paar keer gezien, en we konden het goed vinden maar daar bleef het ook altijd wel bij) hij vroeg hoe het met mij ging na de break-up. Ik heb gezegd dat het met wat afleiding wel goed ging, maar ik nog steeds wel erg verdrietig ben. Hij heeft toen uitspraken gedaan als “dit zegt meer over hem dan over jou he” en “je kan altijd praten als er iets is. Ik mag jou gewoon nog steeds ofzo ook al ben ik bevriend met je ex” ik bedankte hem hiervoor. Toen vroeg hij of ik komende week iets te doen had, en of ik zin had om iets met hem af te spreken. Ik weet alleen niet wat ik hier op moet antwoorden. Ik weet ook niet of hij het bedoelt als vrienden of een date, maar aan de ene kant wil ik het wel doen, om sneller over mijn ex heen te komen. Aan de andere kant, ik wil die vriendschap niet verpesten. Het zou overkomen als een wraakactie en ondanks dat ik nu single ben en mag daten met wie ik wil, het is voor mijn ex natuurlijk heel vervelend om erachter te komen dat zijn beste vriend zijn ex-vriendin op date heeft gevraagd 1 dag nadat het uit is gegaan. Weten jullie wat ik moet doen? Heel erg bedankt voor het lezen van dit megalange verhaal!!

13 reacties

Gewoon vragen of het als vrienden of als meer is bedoeld
Hey,

Als je vriendje het op een lullige manier uit hebt gemaakt, zou ik zeggen, neem wraak: 'eigen schuld, dikke bult!'

Aan de andere kant is het ook wel gemeen, natuurlijk. Dus misschien is het beter om ermee te wachten en als het goed is begrijpt zijn beste vriend het. Hij is overigens verliefd op je; dat mag wel duidelijk zijn. Het is wel een beetje gemeen om je beste vriend te naaien, maar dat is zijn verantwoordelijkheid...

Ik zou een tijdje wachten en wel contact blijven houden met zijn beste vriend, maar doe ook wat dingen voor jezelf. Single zijn moet je ook af en toe blijven, namelijk. Dan ben je niet afhankelijk en heb je wat tijd voor jezelf.

Groetjes,

Geen_Naam
Hey jongens, bedankt voor de reacties

er is alleen iets gebeurd...

de vriend van mijn ex had mij bij hem thuis uigenodigd, dus ik ging daar heen vandaag, totaal zonder bijbedoelingen. Maar van het een kwam het ander en toen heb ik seks met hem gehad. Mijn ex is hier achter gekomen en geeft aan boos te zijn op mij, maar niet op zijn vriend. Omdat ik nog steeds om mijn ex geef heb ik hem opgebeld. Hij was inderdaad boos, maar niet schreeuwend door de telefoon zoals ik hem tijdens onze relatie wel eens heb meegemaakt, hij klonk juist heel kalm en rustig, hij was gebroken... Ik merkte de shock waar hij in zat en dat heeft mij diep geraakt. Hij gelooft niet dat ik er zonder bijbedoelingen naartoe ging en denkt dat ik het uit wraak heb gedaan. Verder weet hij niet zo goed wat hij moet denken en wil hij het laten bezinken? Wat kan ik doen om te zorgen dat mij ex bijdraait? Ik wil hem niet terug ofzo, maar ik wil graag dat we samen door 1 deur kunnen...
Hey,

In ieder geval is afwachten een goed idee, maar het was niet slim om zomaar naar die vriend toe te gaan, maar goed, daar kunnen we niets aan veranderen.

Als hij je niet aardig vindt en boos op je blijft, is dat niet jouw schuld. Het is jammer dat jullie relatie dan zo eindigt. Je hebt geprobeerd om het goed te laten verlopen, maar dat is niet gelukt en dat is deels zijn schuld.

Je kunt wel je excuses aanbieden, omdat je iets hebt gedaan waar je spijt van hebt, neem ik aan. Je hebt hem waarschijnlijk gekwetst. Vertel overigens het hele verhaal, omdat het ook de schuld is van zijn vriend dat jullie seks hadden. Daar moet hij boos op zijn, maar vertel dat er niet bij. Je hoeft het hele verhaal niet te vertellen als je het niet goed wil maken - dat hoeft ook niet - maar als je samen door één deur wil, is dat misschien wel een goed idee.

Groetjes,

Geen_Naam
Hey,
ik heb vanavond nog even gebeld met mijn ex. Hij zei dat hij vond dat ik me sletterig had gedragen. Hij weet dat ik er echt niet tegen kan als jongens meisjes zomaar slet noemen dus ik zei “als je dat vindt, dan vindt je dat. Maar je weet zelf ook dat ik geen slet ben” De vriend van mijn ex heeft mijn ex verteld dat ik de eerste stap zette, maar dit is niet het geval. Ik wil hier echter geen drama van maken want wat mij betreft hebben we samen dit gedaan en maakt zo’n eerste stap dan niet uit. (Hij zoende mij) Mijn ex zei dat hij niet boos was op zijn vriend omdat als er “een chick naar hem kwam die zin had om te neuken, hij het ook hoe dat ook zou doen” hier werd ik boos om omdat ik niet hou van het “hij is stoer, zij een hoer” gedoe aangezien we het nou eenmaal samen hebben gedaan. Ik snap dondersgoed dat hij gekwetst is maar ik vind dat zijn vriend net zo goed fout zit en vind niet dat daar zo anti-feministisch over gedaan mag worden. Ik heb hem laten weten dat ik spijt heb maar het nou eenmaal niet terug kan draaien. Hij zei: “oh en voor een slet ben je trouwens best wel slecht in bed” en toen hing hij op. Mijn ex was mijn ontmaagding, dus zo gek is het dan toch niet als het niet zo soepel gaat? Hij is echt gekwetst en dat snap ik natuurlijk volledig. Maar dat van zijn vriend vind ik wel raar dat hij mij wel mag neuken maar ik hem niet???

ben er btw achter gekomen dat die vriend ook maar gewoon ff een spelletje met mij speelde :’-)
Hey,

Naar dat je seks hebt gehad met iemand die je uiteindelijk helemaal niet leuk vond, dus? Zoiets hadden we kunnen verwachten. Stom van me dat ik dat ook niet eerder wist, dus je kan er verder ook niks aan doen.

Als ik dit zo allemaal lees, constateer én concludeer ik het volgende:

-Je ex noemt je een slet. Hij is dus gemeen;
-Zijn beste vriend heeft seks met je gehad, maar niet uit liefde, eerder om jou te verklikken bij je ex. Dat is echt een stomme (woord veranderd door mezelf) actie;

Wat vind je zelf? Ik zou ze negeren. Goedmaken is geen optie, denk ik. Hij moet het nu immers goedmaken. Jij hebt niks fout gedaan. Misschien kun je zijn beste vriend aanklagen voor seks tegen je wil? Of was dat niet het geval? Je vertelt dat jij binnenkwam zonder bijbedoelingen.
Je bent ook nog onder de achttien, dus het is slim om je ouders er over te informeren. Praat erover, met de KinderTelefoon, maar liever nog met mensen die je kent én vertrouwt.

Groetjes,

Geen_Naam

Post Scriptum

Probeer jezelf voortaan te beschermen. Als jongens zomaar seks met je hebben zonder dat je echt verkering hebt, kan dat leiden tot geslachtsziektes. Zeker als je snel verliefd wordt op een ander heb je een groter risico. Droegen beide jongens een condoom toen je het 'met ze deed'? Misschien moet je zelfs even een zwangerschapstest doen of de pil slikken. Anders wordt dit allemaal foute boel, hoor! Anders even naar de huisarts. En volgens mij vinden meiden het niet leuk om van de huisarts te horen dat ze Hepetitis B of een andere enge ziekte hebben!
Beide jongens droegen een condoom, dus daar hoef ik me niet druk om te maken
Mijn ex heeft mij inderdaad een slet genoemd maar opzich begrijp ik dit wel want zo voel ik me ook

Waar ik het bangste voor ben is dat straks de hele stad het weet ofzo, en dat ik word gezien als een of andere slet die voor iedereen haar benen spreidt. Achteraf had ik deze jongen weggeduwd toen hij me al probeerde te zoenen, maar hij heeft misbruik gemaakt van mijn onstabiele situatie

Een van mijn beste vriendinnen heeft een vriendje en dat vriendje zit in de klas bij deze jongen. Zij vertelde mij dat hij bijna in een groepsapp wilde zetten dat we seks hebben gehad, nadat hij mij had geappt met dat we het het beste tussen ons 2en konden houden. Ik schaam me echt dood...
Dat is niet erg, dat je je schaamt maar dat hoeft helemaal niet. Die jongen heeft misbruik van je gemaakt dus je kan aangifte doen bij de politie. Bovendien wordt het doorverteld en dat is ook niet aardig.

Heb je je ouders al geïnformeerd?
Eigenlijk wil ik echt niet dat mijn ouders het weten. Mijn ouders weten niet eens dat ik al een keer seks heb gehad en ik denk ook niet dat ze het leuk vinden dat ik al ontmaagd ben. En ik ging er wel in mee, dus is het dan wel misbruik? Want ik heb nooit gezegd dat ik het niet wilde...
Als het zonder wederzijdse toestemming gegaan is, is hij strafbaar, ja.

Doen ze nu nog vervelend?

Je kunt er met de KinderTelefoon over praten, als je er nog steeds over wil praten met iemand. Of met een vertrouwenspersoon op school, bijvoorbeeld je mentor, als je liever niet wil dat je ouders het weten.

Als ze het doorvertellen aan iedereen is het ook niet zo leuk. Straks komen je ouders er op die manier dan achter, maar misschien kun je het er ook met je vriendinnen over hebben.
Maar ik heb hem niet tegengehouden, niet weggeduwd toen hij me wilde zoenen, niet tegengehouden toen hij me aanraakte, geen stop gezegd toen hij zijn pakje condooms erbij pakte.

Ik praat er inderdaad veel met vriendinnen over en ze staan aan mijn kant. Mijn allerbeste vriendin stuurde mij een screenshot van dat mijn ex haar een berichtje had gestuurd met “kom neuken dan staan we quitte” wat ik heel flauw en kinderachtig vind

Tja het is allemaal een beetje een rotsituatie, maar het komt vast wel goed... Ik blijf de komende tijd lekker single denk ik
Zonder toestemming mag het niet.

Fijn dat je vriendinnen aan jóúw kant staan! Dat is in ieder geval positief. Waarschijnlijk komt het dan ook wel goed, uiteindelijk. Maar het is echt niet aardig van ze, en ze moeten aangesproken worden. Als je je ouders contacteert kunnen zij weer contact opnemen met hun ouders en dan worden ze aangesproken. Waar ken je ze eigenlijk van? Van school?

Je hoeft je er verder niet voor te schamen, hoor! En goedmaken... Tja, dat hoef jij niet te doen. Je hebt niks verkeerds gedaan. Het was misschien een beetje dom om zo met die vriend mee te gaan, maar daar kun je niks aan doen. Misschien heb je er wat aan voor later?

Maar ik weet niet of single blijven een goed idee is. Omdat jongens zo vroeg en zomaar seks met je hebben, neem ik aan dat je geen onaantrekkelijke meid bent, wat kan betekenen dat er anderen zijn die verliefd op je zijn, die géén kwade bedoelingen hebben. Het is ook een beetje zielig dat jij dan single blijft, door iets waar zij niks aan konden doen.

Dat moet je verder natuurlijk zelf weten, op wie je verliefd wordt en zo.

Groetjes,

Een Persoon Zonder Naam
Dankjewel,

mijn ex ken ik inderdaad van school, maar volgend jaar zit hij niet meer op dezelfde school. Zijn vriend ken ik echt via hem, omdat we tijdens de relatie een paar keer met een groep afgesproken hebben

Ik ga er denk ik even over na denken of ik dit aan mijn ouders ga vertellen, en hoe ik het dan ga zeggen

Reageer