Vraag

Crushs op twee mannen

  • 21 February 2021
  • 3 reacties
  • 71 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Kan je verliefd worden op 2 jongens?  Ik ben verliefd op Jungkook maar hij is veel ouder dan mij en ik ben ook nog eens verliefd op Jannes van FOURCE, maar hij heeft al een vriendin!


3 reacties

Reputatie 4
Badge +3

ja dat kan ik heb het ook, maar dan met jongens die ik in het echt ken

groetjes sillie78

Hee LachBTS,

Je kunt inderdaad verliefd worden op twee jongens. Maar als je verliefd bent op jongen 1, dan kun je je afvragen waarom je ook verliefd bent geworden op jongen 2.

In jouw geval gaat het om celebrity crush, het zijn namelijk bekende mensen.
In het Engels is de uitdrukking:  'to have a crush on someone' 

Het betekent niets meer en minder dan: 'verliefd zijn op iemand', verder: lustgevoelens, verliefde gevoelens, alles dat hiermee te maken heeft.  

Het woord 'crush' betekent letterlijk: drukken of knijpen op iets totdat het kapotgaat of vervormd. In het Engels is die abstractie dus ook van toepassing op hoe je je voelt: Je hebt vaak onverklaarbare, heftige verliefdheidsgevoelens voor een persoon en voelt je dus vervormd, kapot, apart, anders. 

Je zou het in het Nederlands misschien ook zo kunnen zeggen:   "Mijn hart kraakt om die persoon" Bron

De vraag is of je echt daadwerkelijk een relatie met ze zou willen of dat je ze geweldig vind en daarom soort verliefdheid ervaart?

Groetjes,
Simply Me

Reputatie 4
Badge +5

@Simply Me Ik zou met Jannes een relatie willen hebben, maar met Jungkook niet,omdat hij te oud is voor mij!

Reageer