Vraag

Confused over mezelf

  • 9 March 2020
  • 7 reacties
  • 113 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hey iedereen,

 

Ik denk dus dat ik iemand in een van mijn klassen leuk vind. Normaal vind ik mensen gewoon leuk en voel ik me aangetrokken door hen maar denk niet dat dat daadwerkelijk verliefd zijn is.

Maar nu kan ik met diegene in de klas me moeilijk concentreren, wil ik naar diegene kijken en betrap ik mezelf met het denken over diegene en hoe mooi diegene wel niet is. Ik voel vlinders die echter onprettig voelen want het is meer kramp dan echt een fijn gevoel. Is dat normaal? Haha sorry ik denk niet dat ik sinds groep 7 werkelijk iemand leuk heb gevonden dus ik weet niet helemaal hoe het voelt.

Ik merk ook dat ik liefdesliedjes en verhalen over liefde beter begin te begrijpen en meer empathie ervoor kan voelen. Het dingetje is wel dat ik niet echt lust voel voor mijn - laten we die persoon maar eventjes zo noemen - ‘crush’, en ik weet niet of dat dat vaker voorkomt. Ik ben namelijk niet aseksueel, het is meer gewoon puur verliefdheidachtige gevoelens exclusief

Kan het dan zijn dat ik diegene dan toch leuk vind zelfs als niet al mijn gevoelens kloppen met de beschrijvingen van hoe het zou moeten zijn? Ik ben nogal confused omdat ik het niet zo fijn vind om dit gevoel te hebben als iedereen zegt dat het is.

 

Groetjes,

Pindakes


7 reacties

Hey Pindakes

 

Vermoedelijk voelt verliefdheid niet voor iedereen hetzelfde. Misschien voelt de ene prettige vlinders, terwijl de ander eerder een krampend gevoel ervaart. Zou het soms kunnen dat je deze gevoelens probeert te onderdrukken? Wie weet komen daar de krampen vandaan. 

 

Dat je geen ‘lust’ voelt voor je crush, lijkt me niet abnormaal. Wie weet komt die lust pas opzetten als je je crush wat beter leert kennen, of ben jij iemand die niet snel de sensatie ‘lust’ ervaart. Daar zou niets mis mee zijn. 

 

Zou je je crush beter kunnen leren kennen? Mogelijks worden je gevoelens dan duidelijker. Ook zou het kunnen helpen om over deze gevoelens te praten, zodat je ze niet opkropt. Het openen van dit topic was alvast een goed idee :slight_smile:

 

Gr. Kenshin

Hey Kenshin,

 

Ik moet toegeven dat ik niet echt blij ben met deze nieuwe verliefdheid. Voor mijn gevoel is mijn crush namelijk een heuze Mission Impossible. Het is gewoonweg simpeler om hem niet leuk te hoeven vinden, maar aan de andere kant wil ik de positieve gevoelens ook weer niet missen… Ik heb gehoord dat verliefdheid proberen te onderdrukken averechts werkt, klopt dat?

En ik zou hem zeker willen leren kennen, alleen heb ik geen idee hoe. Hij heeft namelijk ook vrienden in de klas wat het nog eventjes heerlijk 50x moeilijker maakt… Ik ben ook niet echt heel goed in sociale contacten maken haha. Ik zou willen dat dat anders was. Misschien heb jij of iemand anders nog wat tips?

Heel erg bedankt voor het lezen + reageren!~

 

Groetjes,

Pindakes

Verliefdheid onderdrukken werkt inderdaad vaak averechts. Wel niet eenvoudig om iemand leuk te vinden die onbereikbaar lijkt. Denk je dat je hem via sociale media zou durven aanspreken? Dat zou je kunnen doen met een vraag over school. Als hij die vraag beantwoord heeft, zou je casual kunnen vragen hoe zijn dag was, enzovoort. 

 

Gr. Kenshin

Hey Kenshin,

Ja inderdaad, ik ga mezelf die moeite en alles wat erbij komt besparen. Hij zit helaas niet in mijn stamklas dus ik weet bijna niets van hem behalve zijn naam en hoe hij is in de klas. Klinkt misschien stom, haha.

Vind het niet zo handig van mezelf dat ik nou net iemand leuk moet vinden die ik bijna niet ken maar kan gebeuren. Bij deze is dat dus gebeurd. Ik zal eventjes kijken of er een goede gelegenheid is om iets tegen hem te zeggen in de les ofzo en ik ga proberen uitnodigend en open enz over te komen in de les. Misschien helpt dat?

En ik kan kijken of ik niet dichtklap als we bijv een toets terugkrijgen en vragen wat hij heeft en dat dan aan meerdere mensen vragen om het minder opvalped te maken. Zoiets zoals “Wat hebben jullie voor een cijfer voor de toets?”? Maarja, hoe zorg je ervoor dat je niet dichtklapt?

 

Groetjes,

Pindakes

Je kiest nu eenmaal niet voor wie je gevoelens krijgt :slight_smile:  Je plannen qua hem subtiel aanspreken en je open te stellen naar hem toe lijken me in ieder geval goed. 

 

Niet dichtklappen lijkt me een kwestie van durven. Ook zou je aan klasgenoten die je vertrouwt kunnen vragen of ze je zouden kunnen aanmoedigen. 

 

Gr. Kenshin

Hey Kenshin,

Ik ga er echt mijn best voor doen. Ik had het er met een vriend over (Zonder de naam van degene die ik leuk vind te zeggen) en die heeft me ook advies gegeven en zei dat als ik op een nare manier wordt  afgewezen degene die ik leuk vind me het niet waard vind.

Ik heb alleen zo’n angst voor afwijzing. Echt heeeeel veel angst. En dan de ongemakkelijkheid die erbij zou komen kijken… >_< En ik ben super slecht in toegeven dat ik iemand leuk vind behalve aan mijn psycholoog en mijn mentor van vorig jaar. Dus Operation: Outlast your crush wordt hoe dan ook een hele opgave.

 

Groetjes,

Pindakes

Die angst voor afwijzing snap ik best :confused:  Echter lijkt een zeker antwoord me ergens prettiger dan het eeuwige gissen naar of je crush je nu wederzijds leuk vond of niet. Denk je dat hem benaderen via sociale media een eerste stap zou kunnen zijn?

 

Gr. Kenshin

Reageer