Beantwoord

Coming Out

  • 7 May 2019
  • 4 reacties
  • 231 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi, ik ben 17 jaar en ik weet nu al 5 jaar dat ik op jongens val alleen ik heb het nog nooit iemand verteld.

Ik wil het ontzettend graag vertellen aan mijn ouders, vrienden en familie. Om te beginnen met mijn moeder.

Ik weet alleen echt niet hoe ik het aan haar moet vertellen, ik ben totaal geen prater en wij hebben nooit diepgaande gesprekken.

Ik wil ook geen Whatsapp sturen of een brief schrijven, dat vind ik zo stom. Maar ik kan ook niet zeggen 'ik ben homo'.

Heeft er iemand ervaring met uit de kast komen? Of heeft iemand tips hoe je het het best kan aanpakken.

Avast bedankt
icon

Beste antwoord door Anonymous 7 May 2019, 21:48

Bekijk origineel

4 reacties

Ik zou het gewoon zeggen en er niet te veel over nadenken. Want hoe langer je wacht hoe moeilijker het word en dit spreek ik uit ervaring. Ik zou er dus niet te veel over nadenken en het gewoon doen. Veel succes!
Ik moet wel toe geven dat je beter te vroeg dan te laat, dat is een uitspraak maar dat is niet echt de goede uitspraak Dat het past bij deze onderwerp, hopelijk dat je snapt wat ik ermee bedoel Jongenvan16jo.

Misschien helpt het om tegen je ma te praten en zeggen met een SIRIEUZE stem en blik van: ma... mag ik iets met je bespreken, het is sirieus..

(en word niet boos ofzo, dat zal ik niet leuk vinden als je dat word.)

Dat kan je zeggen ook als het wilt wat tussen de haakjes staat.
Mag, hoeft niet.

Hopelijk heb je hier wat aan Jongenvan16jo.

Veel suc6, ik duim erop dat het goed komt, en heb ook vertrouwen erin dat het goed komt. 💪🏻👍🏻

Gr. Jade
Heyy !

Ik denk niet dat je ouders boos of bot zullen gaan reageren.
Sterker nog, misschien weten ze het al.

Ik zou het er ook met vrienden over hebben, ik denk dat dat je goed zult doen !

Heel veel succes en dikke knuffel van mij !

Veel liefs,
Lynn
Hoi

Je zou graag met je omgeving delen dat je op jongens valt, en zoekt een methode om uit de kast te komen. Heb je een vermoeden van hoe je omgeving zal reageren? Zijn ze accepterend naar homoseksualiteit toe?

Je zou eventueel via een bruggetje uit de kast kunnen komen. Als je moeder bijvoorbeeld vertelt hoe ze haar eerste vriend leerde kennen, zou jij kunnen vertellen dat je er ook naar uitkijkt om op een dag een lieve jongen te ontmoeten. Bij je vrienden zou je iets gelijkaardigs kunnen doen.

Groetjes
Kenshin

Reageer