Skip to main content

Hallo,

Ik zal me voorstellen (niet in detail): ik ben J en ik ben 15 jaar oud en ik ben een buitenlander.

In de basisschool heb ik echt een leuke tijd gehad: veel vrienden gemaakt en echte leuke mensen leren kennen (natuurlijk, want als kind heb je niet veel bewustzijn en kan je niet heel veel verder nadenken).

In de middelbare school kwam daar een verandering in: ik had een beste vriend die niet meer in m'n klas zat vanwege het niveau en ik moest dus nieuwe vrienden maken en dat is heel lastig als introvert.

Uiteindelijk een "vriendengroep" gevonden met best wel wat buitenlandse mensen en ik voelde me wel fijn, maar in de 2de klas werd ik gewoon buitengesloten. En dat kwam keihard aan, ik kwam in een enorme depressie: ik ging allemaal denken waarom ze me niet mogen en ben ik wel goed genoeg en moet ik nog aardiger zijn.

Ik werd zo onzeker over mezelf als buitenlander dat ik het niet meer zag zitten. Ik heb me eruit geholpen met m'n beste vriend die wel vrienden had gemaakt (en die Nederlander is) en daarmee raakte ik bevriend. Die "vrienden" waren allemaal Nederlands, maar best aardig.

Ik heb nog steeds contact een beetje, maar het zijn geen vrienden, we vallen soort van uit elkaar vanwege de niveau's.

Mijn beste vriend heeft inmiddels een nieuwe vriendengroep gevonden waar ik ook heel graag bij wou en dat gaat al een jaar aan de gang, maar het lijkt alsof ik gewoon niet erbij hoor.

Ik kreeg gisteren een WhatsAppberichtje in de groepsapp: er stond letterlijk.

"We hebben al als vriendengroep afgesproken" en ik wist van niets, ik was zo teleurgesteld, het leek wel alsof ze niet eens wisten dat ik in de groepsapp zat. En iemand die de groep net 3 maanden geleden had leren kennen kreeg voor mijn neus een berichtje: "JIJ mag wel komen hoor".…

Ik was serieus echt teleurgesteld, ik dacht echt van:"dit gebeurd nu de 2de keer".

Ik heb alleen mijn  beste vriend nog, maar ik weet niet eens of het een vriend is, hij laat me gewoon eigenlijk stikken (Misschien niet zo bedoeld, maar zo merk ik het wel).

En het ergste is dat ze dat gewoon "in your face" doen, ze denken er niet eens over na. En ik word er helemaal moedeloos van.

Ik heb naast mijn "vriend" geen vrienden, omdat ik introvert ben en de "vrienden" die ik maak sluiten me gewoon buiten en zeggen alleen iets tegen mij als ze iets nodig hebben.

Het lijkt alsof iedereen die ik ken mij valse hoop geeft.

Is er enige hoop nog? Moet ik er iets van zeggen of moet in gewoon alles verlaten (de groepsapp).

Ik hoop dat er mooi advies komt, want ik ben best een zorgzame persoon en ik heb het beste met iedereen voor en ik ben meestal degene die advies geeft, maar ik denk dat ik ook advies nodig heb. Haha

Alvast bedankt voor de reacties.

-J

Hey,

Buitengesloten worden is afschuwelijk en onthoud altijd dat dit nooit aan jezelf ligt! Zijn er niet andere mensen uit je klas die je nog niet echt hebt leren kennen? Misschien dat daar wel iemand tussen zit waar je een fijne vriendschap mee kan sluiten.

onnodige quote verwijderd 

Nu is het gwn eng hoe erg hetzelfde dit is bij mij maar echt 😭 ik had dus ook m’n bestie vriendin van de basisschool alleen door de niveaus zijn we uit elkaar gegaan en we hebben niet zoveel contact meer, ik had een fake vriendengroep in de 1e met 2 andere meisjes uit m’n klas die naar dezelfde klas gingen alleen die hebben me laten stikken met een meisje die ik niet mocht. Aan het begin van het jaar had ik een leuke vriendengroep met m’n bestie vriendin van heel vroeger maar die vertouw ik niet meer want die heeft gwn screens gemaakt van onze chats waarin  hele persoonlijke dingen stonden. Ene ander pick me meisje deed alleen aardig tegen me omdat ze ene crush had op m’n neefje die bij ons in de klas zit waarmee ik een goede band heb. Nu laat ze me ook stikken en word ik buitengesloten. Ik hoor nergens meer bij behalve dat meisje dat ik eigenlijk niet mah die vind me aardig. Ik zie wel wat er volgend schooljaar gebeurt 🎀. Sorry voor het he verhaal lol het gaat nu om jou. Ik weet echt niet wat je moet doen 😬

hoi , 

ik heb bijna hetzelfde gehad ik was met mijn twee bestie’s op het schoolpleintje en toen zei A je had toch gezegd dat {mijn naam} niet mee zou gaan en toen zei B ja dus toen vroeg A waarom ga je niet mee {mijn naam} terwijl ik het alleen tegen B had gezegd dus toen kwam ik er achter dat ze over mij gingen praten maar ze gingen meerdere keren over mij praten. maar genoeg over mij ik zou uit die vrienden groep gaan en met andere mensen om gaan miss een app downloaden om vrienden te maken ofzo ik hoop dat dit je helpt.

-liefs N

Het komt goed, je komt vanzelf een keer de juiste mensen tegen. Zo gaat het ook in relaties.

Op de basisschool had ik een top vriendengroep waaraan ik veel herinneringen heb overgehouden. Een aantal praat ik nog regelmatig mee. Op de middelbare had ik ook een groepje vrienden, alleen die waren wel wat matig. De eerste twee jaren waren leuk met de klas. Maar vanaf de derde begon het minder te worden. In de klas was het altijd lol hebben maar in de weekenden en vakanties hoorde ik nooit wat van ze. Ik stelde wel steeds iets voor om leuke dingen te gaan doen maar dan konden ze weer niet of dan wouden ze wel maar kwam het er weer niet van.

Ik had ook een vriend waarmee ik wat closer was en veel kon praten. Die begon toen ook zich wat apart te gedragen. Ik merkte duidelijk dat hij mij probeerde te ontwijken.  Ik had nog gevraagd aan hem wat ik fout deed maar daar daarop zei hij dat er niks was.

Ik heb nog een jaar met ze gezeten en na de laatste schooldag heb ik ook meteen de groeten gezegd en niet echt meer met ze gepraat. Gelukkig heb ik nu vrienden met dezelfde interesses en hobby’s en aan dat soort mensen heb ik veel meer 

Reageer