Blijven slapen bij vriend

  • 5 January 2019
  • 2 reacties
  • 240 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hallo!
in mijn andere topic heb ik verteld over hoe dominant mijn ouders zijn en over hoe weinig ruimte ik krijg.
ik ben 17 jaar en heb nu 7 maanden een vriend van 19. Ik mag niet bij hem blijven slapen en hij niet bij mij omdat mijn ouders dat vroeger ook niet ‘zo snel al’ mochten.

nu was mijn vraag voor de mensen die een vriend(in) hebben/hadden:
hoelang duurde het voor jullie bij elkaar mochten blijven slapen?
ik vind 7 maanden best wel heel lang namelijk, zeker omdat wij beide best wel een leeftijd hebben waarop we verantwoordelijk (kunnen) zijn.

2 reacties

Hoi!

Ikzelf ben geen ervaringsdeskundige, maar is snap wel dat je dit heel graag wil.
Je bent inderdaad aan een leeftijd gekomen waarop je zelf al beslissingen kan nemen, doch zijn je ouders nog steeds verantwoordelijk over jou en kunnen zij in principe dergelijke beslissingen nemen.

Is het misschien een idee om je ouders je vriend beter te laten leren kennen, zodat ze kunnen zien dat ook hij erg verantwoordelijk kan zijn, en dit met hen alleen bespreken. Als het van zijn ouders wel mag, kan je misschien aantonen aan je ouders waarom het ook wel zou kunnen.


Groetjes
Lot
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Vervelend dat je ouders je in de weg zitten. Ook naar mijn mening heb je een leeftijd bereikt waarbij samen nachten doorbrengen prima mogelijk zou moeten zijn (zeker als je al wat langer samen bent), maar je ouders denken hier helaas anders over.
Ik mocht vanaf het begin eigenlijk al 'bij elkaar slapen'. Toen was ik 16 jaar oud.

Aan de tips van hierboven heb ik weinig toe te voegen. Een serieus gesprek met je ouders hierover hebben kan ook geen kwaad, ook al is dit ongetwijfeld al meerdere keren gebeurd. Je kan aangeven dat tijden nou eenmaal veranderen en dat ze niet zo moeten blijven hangen in dat jaren '70/'80 geleuter, maar ik betwijfel of dit effectief is 😉. Toch hoop ik dat ze snel van mening zullen veranderen.

Reageer