Biseksueel/lesbisch

  • 10 June 2019
  • 1 reactie
  • 47 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi,
Ik ben een meisje, 14 jaar oud en ik (denk het teminste) ben bi, of ik val helemaal niet op jongens.
Dat is ook mijn vraag, want ik vind jongens wel knap en ik zou ook wel zoenen met jongens, maar ik denk dat het met meisjes veel fijner en vertrouwder zou vinden. Hebben jullie dat ook?
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
~Xx, onzeker meisje

1 reactie

Hey!

Gevoelens kunnen soms ingewikkeld zijn, en zijn ook zeker geen 'vast gegeven' dat voor iedereen hetzelfde is.
Lesbisch wil zeggen dat je enkel verliefd wordt op vrouwen.
Biseksualiteit is wanneer je verliefd kan worden op twee geslachten, meestal mannen of vrouwen.
Zoals ik al zei zijn dat de pure definities en laten gevoelens zich niet zo snel definiƫren. Jij zal voor jezelf moete uitzoeken wanneer je je bij iemand meer op je gemak voelt bij iemand, of die persoon wel aantrekkelijk vindt en wanneer je echt verliefd bent op die persoon, want dat is waar geaardheid over gaat.
Zo kan het zijn dat je je wel sneller op je gemak voelt bij vrouwen maar nooit op een vrouw verliefd zou worden, en vice versa.
Het is dus zaak om te ontdekken voor jezelf of je verliefd bent of niet.
Hoe dan ook, probeer niet teveel bezig te zijn met de naam van jouw geaardheid, geniet maar gewoon van je verliefd zijn!

Groetjes
Lot

Reageer