Skip to main content

Hi, ik ben een 12 jarig meisje, ik denk dat ik bi ben, eigenlijk weet ik het zeker. Ik kan alleen bij niemand mijn verhaal kwijt om het nog zekerder te weten. Ik wil ook niet uit de kast komen. Nou ja, ik wil het heel graag, maar ik wil niet dat andere mensen me raar gaan aankijken. Ik had een keer een gesprek met een paar vrienden over dit onderwerp en ze zeiden dat gay zijn verkeerd was en dat als hun kind gay zou zijn dat ze boos zouden worden. Ik weet echt niet wat ik kan doen, iemand tips?

Xx lilo

Hey @Lilooo , 

Ik zeg het vaak tegen mensen in mijn adviezen en dat is; Be Your Self.. Daarmee bedoel ik dat je uniek bent op je eigen manier! Wie gaat jou wijs maken dat je fout bent als je in dit geval wel BI bent? NIEMAND. 

Als jij je goed voelt bij die gedachten en zo wilt zijn is daar helemaal niks mis mee! 

Je verteld dat je bij niemand je verhaal kwijt kunt.. Ik neem aan dat je ouders of voogdij hebt, bij hun kun je natuurlijk terecht, al kan het natuurlijk misschien wel genant/awkward zijn. Zij zullen altijd het van een liefdevolle en begrijpvolle kant bekijken omdat je hun kind bent. Zij willen je helpen als je ergens mee zit of als je het moeilijk hebt. Ik denk dat het heel goed is als je het er met hun over gaat hebben. Wil je dat nu echt niet? Kan je natuurlijk nog naar een vertrouwenspersoon gaan op jou school of in de buurt. 

Met Gay / Bi zijn is niks verkeerd! Wees gewoon lekker jezelf en ben gelukkig… Dat is het allerbelangrijkste, meningen blijven altijd maar de mensen die de hardste meningen geven zijn zelf ook alles behalve perfect. Niemand is perfect. 

Ik hoop dat ik je hierbij wat heb kunnen helpen ; ) 

Heb je nog vragen? Of wil je nog iets weten? Kun je me altijd terug feedbacken!

Liefsss, JustHelping.

Reageer