Vraag

Bi?

  • 29 December 2019
  • 9 reacties
  • 152 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hoihoi,

 

Ik zit heel erg te twijfelen. Ik ben vroeger weleens echt verliefd geweest op een jongen, dit is toen niks geworden. Maar ik heb nu een super lief meisje beter leren kennen en is nu een van mijn beste vriendinnen. We hebben echt een goede band en mijn ouders vinden dat ze een goede invloed heeft op mij (ze is erg rustig, ik te druk maar zij kan me corrigeren enz) als ze dat zeggen word ik daar blij van. Ik ben alleen nu best bang dat ik haar leuk vind en dat ik dus ook op meiden val. Aan de ene kant denk ik dat ik haar leuk vind, een paar voorbeelden: ze bleef bij mij slapen en nu, in de vakantie, mis ik haar echt en denk vaak aan haar (en kijk weleens naar foto's van ons samen en krijg daar toch een ander gevoel bij dan bij andere vriendinnen zegmaar). We gingen een keer schaatsen en zij kon het nog niet zo goed en ze wilde nog een paar rondjes mijn hand vast ik vond dat een fijn gevoel, zo ook als ze me een knuffel geeft. Ik lach heel veel als ik bij haar in de buurt ben en kan echt mezelf zijn.  Ik heb heel veel bewondering voor haar en ben trots op der. We hebben ook best veel dingen gemeen ook van die kleine dingetjes en ik merk dat ik dat vaak fijn en leuk vind om te horen (ook omdat ik soms echt dacht dat ik de enige was). Ik ben er ook wel mee bezig van: ‘vind ik haar leuk?’ Ook als ik naar haar kijk ofzo. 

Maar aan de andere kant: ik heb niet echt vlinders in mijn buik en een enorm gelukkig gevoel (ben wel vrolijker) als ik bij haar ben terwijl ik haar wel mis als ze er niet is. Ik heb ook geen last van mindere eetlust maar dat had ik ook niet toen ik die jongen leuk vond. Ik droom niet over haar, maar ik weet bijna nooit mijn dromen meer.

Ik denk soms ook wel over relaties met meiden of een relatie met haar, maar ik zou niet weten wat ik zou antwoorden als zij me vraagt. Dus dat heeft twee kanten

Ik weet het zelf echt niet. Misschien dat ik het ook gewoon stiekem niet wil omdat het toch anders is en dat ik dus toch wel verliefd ben maar onbewust dat gevoel weg druk, ik weet t niet.

Wat denken jullie en hebben jullie misschien tips?

 

Heel erg bedankt!!

Groetjesss


9 reacties

Hoi!

Ten eerste wil ik zeggen dat vlinders vaak komen als er spannende en nieuwe dingen gebeuren, dus je geen vlinders moet hebben om verliefd te zijn.

Ik zou voor jezelf alles bedenken en inbeelden en bedenken hoe je je daar bij voelt en wat je daarvan zou vinden.

Je kan ook een hele sterke band hebben met iemand en je heel fijn en veilig rondom iemand voelen en dat je daarom verward bent over je gevoelens.

Je moet het label Bi of Hetero of Lesbisch of whatever uit je hoofd zetten en gaan voor je gevoel in plaats van een label. Je kan best een keer verliefd zijn op een meisje zonder jezelf gelijk te moeten labelen.

Daarnaast zou ik het met je vriendin bespreken en kijken hoe zij er in staat en je evt. Advies kan geven of kan helpen. Als je denkt dat ze niet raar doet of hier vervelend op reageert kan dit heel erg helpen!

Ik hoop dat ik je hiermee een beetje vooruit help.

Groetjes!

Hallo larapower :)

Het kan zo zijn dat je bi bent maar het hoeft niet persè als je het zelf vindt dat je gewoon hetero bent dan ben je niet bi.

-Dr8gon99

Reputatie 2
Badge +1

Hey ik heb eigenlijk prc hetzelfde met meisjes en jongens maar ik heb wel een tip en dit heeft mij een beetje geholpen: ik ben dus zegmaar anoniem op insta gegaan en ik had al een hoop volgers gekregen maar ik had ook om te testen in m’n bio gezet dat ik bi was. Ik kreeg dus al een hoop dm’s van meisjes die ook bi waren en dat helpte me wel om dus te praten met andere mensen die hetzelfde zijn/hebben. En ze begon dus een beetje te flirten enzo, want zij wist al zeker dat ze bi was. Maar toen voelde ik me ook gwn blozen en ging er op in, en dat moment wist ik wel dat ik ws bi was. Maar eigenlijk weet je het pas zeker als je een meisje hebt gezoend natuurlijk. Maar dit was gwn ff een tip dat ook bij mij helpte, nie perse dat je op insta enzo moet gaan maar dus zoals nu met mensen praten die hetzelfde hebben. Eigenlijk zoals ik dus je kan ook altijd met mij praten;) 

xoxo,

anoniempje (ik hou er ni erg van of m’n naam te zeggen haha)

Ik heb ongeveer hetzelfde gehad, ik heb uiteindelijk al mijn moet bij elkaar geraapt en het tegen haar gezegd (Ik ben een bi meisje en zijn is een pan meisje(misschien ook transgender)) Aan onze vriendschap is niets veranderd, behalfde dan dat ze het wist (en ik wist dat het niets ging worden tussen ons).

Ik denk dat het het beste is als je het gewoon zegt, als ze een echte vriendin is accepteerd ze het

Bedankt allemaal voor jullie reacties! @Beauuutje @Dr8gon99 @Niet blij @Cabello2002 

Wat ik nu heel erg heb: als ik met haar ben (ik ken haar van mijn sport) is dat als ik bij haar ben (laatst kwam ze logeren, dat vond ik wel helemaal geweldig) of met haar train ik wel vrolijk ben maar heb niet het idee dat ik verliefd ben, ik ben blij/vrolijk maar niet een GEWELDIG gevoel en dat mijn hart harder gaat kloppen, niet weet wat ik moet zeggen etc. soms wel wat verlegen maar meer niet (ze is ook wel een van mijn beste vriendinnen). Maar goed dus niet super geweldig etc. Terwijl als we klaar zijn met trainen en ik niet met haar ben heb ik wel het gevoel dat ik haar mis en weer snel haar wil zien, soms lang/veel aan der denk. Dus het is heel tegenstrijdig...

Badge

Hoi ik heb het zelfde zo een beetje fan andere situatie maar de zelfde vraag ik twijfel vooral heel erg omdat ik bang ben dat het raar is

Reputatie 2
Badge +1

Wat ik nu heel erg heb: als ik met haar ben (ik ken haar van mijn sport) is dat als ik bij haar ben (laatst kwam ze logeren, dat vond ik wel helemaal geweldig) of met haar train ik wel vrolijk ben maar heb niet het idee dat ik verliefd ben, ik ben blij/vrolijk maar niet een GEWELDIG gevoel en dat mijn hart harder gaat kloppen, niet weet wat ik moet zeggen etc. soms wel wat verlegen maar meer niet (ze is ook wel een van mijn beste vriendinnen). Maar goed dus niet super geweldig etc. Terwijl als we klaar zijn met trainen en ik niet met haar ben heb ik wel het gevoel dat ik haar mis en weer snel haar wil zien, soms lang/veel aan der denk. Dus het is heel tegenstrijdig...

tja haha miss vind je haar gwn heel erg leuk als vriendin, het is normaal dat je elkaar mist haha! ik zou nog gaan afwachten en kijken wat er gebeurt.

xx

Reputatie 2
Badge +1

Hi larapower,

Het kan dat je op jongens en meisjes valt

En ik denk dat dat jou geval is.

Mijn tip: volg je hart.

 

Reageer