Hallo mijn naam is Robin, ik ben 17 jaar en over 6 maanden eindelijk achttien. Ik heb een relatie van 2,5 jaar, en ik ken mijn vriend 3 jaar. Wij zijn afgelopen jaar 2 keer oom en tante geworden. Vanaf mijn 16e hebben we beide kriebels, eigenlijk willen wij heel graag een kindje. Omdat wij zoveel van elkaar houden, en graag samen dit beleven. Maar waarom nu zou je denken, ik heb geen baan en ik zit nog op school. Mijn vriend heeft wel een baan en een vast contract. Maar we wonen beide nog thuis. Wij hebben beide het gevoel dat we el klaar voor zijn, en dat we dit samen kunnen. Mijn vriend wil liever wel wachten tot we een huisje hebben. Maar dat lijkt in deze tijd onmogelijk. Je moet 4 jaar ingeschreven staan, en veel meer verdienen dan realistisch is. Maar toch krijg ik het niet uit mijn gedachte, ik slik nog keurig de pil, maar elke keer word ik zo verdrietig en teleurgesteld als ik ongesteld ben. Help me out. Heb geen zin in gezeur btw, ik weet zelf ook wel dat het een uitdaging word, daarom deel ik dit ook.
hai, hai.
ik begrijp dit probleem wel, maar niet helemaal waarom je het per se nu wilt. het feit dat je nu nog op school en geen baan hebt. komt op mij een beetje over alsof je de financiële zaken aan hem over wilt laten. ik ben geen tegenstander van 'dat kunnen mannen wel’ maar wel van ‘laat dat maar allemaal op hun schouders zitten’ gezien het tegenwoordig best moeilijk is om een werkende man te zijn met een vrouw en kind thuis. (er van uit gaande dat jij een huismoeder zal worden in dit plaatje) persoonlijk zou ik als advies geven dat je toch nog even moet wachten. ik begrijp echt wel dat dit erg moeilijk zal worden maar in deze situatie zou ik zeggen dat dat de beste actie is.
niks hiervan is beschuldigend of kleinerend in een enkel opzicht. dit is allemaal bedoelt als tip of advies. en een uitleg waarom ik dat op deze manier zou doen.
:)
Bedankt voor je reactie ten eerste, ik snap dat dat zo op je overkomt hoor. Maar dat is zeker niet mijn bedoeling, ik vind werken hartstikke leuk! En ik vind het heerlijk om mijn eigen dingen te kunnen betalen. Ik ben alleen zoekende op dit moment naar een baan!
Ik zit meer met het puntje thuis wonen. Ik heb het er vaak over met mijn ouders en schoonouders maar het voelt alsof ze mij niet begrijpen of serieus nemen. Er word elke keer gezegd “dat gaat je tegen vallen” “Dat duurt toch nog wel een paar jaar”
Ik voel me er zo rot over, dat naar mijn idee niks meer lukt. Ik ben gedemotiveerd op school en ook in het zoeken van een baan.. bah
Hallo Robinsspace :)
Je kunt misschien wachten tot je een diploma hebt en dan een baan krijgen door. Je kan proberen alvast in te schrijven zodat je alvast voordat je op jezelf gaat wonen al punten hebt zodat je hoger in de ranglijsten al komt zodat je op jezelf kan wonen. Als dat allemaal in orde hebt kun je stoppen met de pil zodat je zwanger wordt.
-Dr8gon99
Reageer
Welkom
Nog geen account? Maak een account aan
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.