Ben verliefd op mijn beste vriendin maar is niet wederzijds

  • 28 November 2022
  • 4 reacties
  • 138 Bekeken

Reputatie 2
Badge

Hoi allemaal ik ben een 12 jaar oud meisje en ik denk dat ik gay, bi of pan ben. Ik heb altijd meer gevoelens gehad voor meiden en ze zijn ook mooier enz. Het probleem kwam toen ik naar de middelbare ging en daar een super mooi, knap en lief meisje ontmoette. Ik werd vrienden met dat meisje en kreeg al snel gevoelens. Alleen gaf zij de hele tijd veel gemixte signalen en ik dacht dus dat het iets kon worden… Ik ging naar een paar leuke meiden uit mijn vriendengroep (zij wisten al dat ik gay, bi of pan ben) en vroeg hun om heel SUBTIEL haar te vragen of zij mij misschien ook leuk vond. Ze vroegen het haar alleen blijkbaar niet zo subtiel want ze wist dus heel erg goed dat ik haar leuk vond.

Alleen had ik van een van mijn andere vriendinnen gepraat, die had met mijn crush gesproken en kwam erachter dat mijn crush in het begin van het schooljaar ook een crush op mij had. Alleen was mijn crush dus in de war en dat respecteerde ik. Hoewel het daarna soms een beetje awkward was tussen ons, ging het prima. 

Ik dacht daarna dat ik over haar heen was, dus ik dacht: ze weet toch al dat ik een crush op haar had, waarom zou ik het haar niet gewoon vertellen en dan lachen we er later over. Dus dat deed ik en het ging prima. Tot het moment dat zij mij vertelde dat ze een soort van verkering had met een ander. Alleen was het nog niet officieel. Ik vroeg haar wie het was en in het begin vertelde ze niks. Toen vroeg ik of het een meisje was, het antwoord was ja. Ik wist gelijk wie het was omdat ik haar de laatste tijd heel erg vriendschappelijk heb zien doen met een van mijn andere vriendinnen (een die wist dat ik een crush op haar had) en ik vroeg het en ze zei: ‘ja, maar niet door vertellen.’ Ik voelde een enorme misselijkheid door mijn hele lichaam vloeien en ik voelde de tranen al komen. Toen wist ik dat ik nog niet over haar was. 

Ik dacht dat ik het gewoon kon negeren en wegkijken wanneer ze met elkaar gingen flirten, maar dat was moeilijker dan het leek. Ze waren de hele tijd aan het knuffelen en ik voelde me kotsmisselijk. Het werd zo erg dat toen iedereen weg was ik een huil-uitbarsting had bij de kluisjes. Een vriendin van mij zag dat en was heel lief voor mij en zelf een van de leraren kwam naar mij toe om te vragen of het ging. 

Ik vroeg me af of er enig advies is hoe ik hiermee om moet gaan en of ik nog wel bevriend met mijn crush moet blijven, ze is wel echt de aller liefste….


4 reacties

Reputatie 4
Badge +2

Hi @Giraffe 

Wat goed dat je hier met iemand over wilt praten. Een goede stap die je al zet hier!

Je bent natuurlijk ook welkom bij De Kindertelefoon, elke dag van 11:00 tot 21.00 uur bellen (0800-0432) of met ons chatten, als je anoniem je verhaal wil delen of samen met de Kindertelefoon wil kijken hoe je je situatie kunt verbeteren.

Groetjes Finn,

De Kindertelefoon

Badge

Heyy! 

Wat zit jij in een moeilijke situatie zeg. Ik denk eerlijk gezegd dat je hier niet heel veel aan kan doen. Ik denk dat het het beste is om gwn naar haar toe te gaan, te zeggen hoe jij je voelt en dan wat afstand van haar neemt.  Hopelijk kan je dan door die afstand over haar komen. Als je dan over haar bent kan je weer vriendinnen met haar worden. Zoals het vroeger was zal het waarschijnlijk niet worden, maar je kan weer en hele goeie band opbouwen!! Veel geluk!

 

XOXO, hehe69

Reputatie 2
Badge +1

Heyyy!

ik ben het met @hehe69 eens!

Gevoelens vertellen is erg lastig, maar het moet wel gebeuren. Goed dat je om hulp heb gevraagd! Ik kan er niet veel aan doen, ik kan alleen zeggen dat je het wel echt moet vertellen! De reactie van @hehe69 zou ik volgen. Dit vind ik namelijk een heel goed idee!

xxx Lea

Reputatie 2
Badge

Dat is lief, het probleem is alleen dat zij de enige is die mij begrijpt en mij mag voor wie ik ben. Ik heb wel andere vriendinnen maar dat is toch anders. Ik wil niet alleen zijn… Ik heb al eerder geprobeerd afstand van haar te nemen maar er lijkt wel een soort magneet mij naar haar toe te trekken…

Ik ga het wel proberen, 

Dankjewel Lea en hehe69

Giraffe

Reageer