Ben verliefd op haar terwijl ze me heeft afgewezen/ Im back op t forum

  • 27 July 2018
  • 4 reacties
  • 171 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoi iedereen
In de laatste paar weken is er veel gebeurd, ik weet nu zeker dat ik naar 3HAVO moet door wiskunde, ik heb een meisje verkering gevraag en ze heeft me afgewezen. Toch ben ik nog steeds verliefd op haar. Wat nu?

4 reacties

Ik kan hier lastig mee helpen, maar toch:

Ik denk dat je moet proberen om over haar heen te komen.
Natuurlijk is dat lastiger dan dat het klinkt, ook ik heb dat door.
Het lijkt mij juist onverstandig om jezelf vast te klampen aan de hoop dat zij ooit van gedachte zou kunnen veranderen.

Volgens mij heb jij dit eerder meegemaakt, wat deed jij toen? (als ik dat niet fout heb)
Als zij niks voor jou voelt, kun je daar weinig aan veranderen vrees ik. Gelukkig zal het gevoel vanzelf wegzakken. Dat kan even duren, maar uiteindelijk kun je er wel overheen komen.

In de tussentijd kun je leuke dingen doen (aangezien het vakantie is) om je gedachten te verzetten. Het kan ook helpen om dingen met vrienden te doen en/of het hier met je vrienden over te hebben.

Gr. Pin
Ik wou echt dat ik je hiermee kon helpen. Maar ik zit helaas met hetzelfde probleem ?
Reputatie 3
Badge +8
Hey,

Misschien kun je je wat minder met meisjes bezig houden. Je bent nu al op de zoveelste 'verliefd' geworden, gevraagd of ze verkering wilde en vervolgens werd je afgewezen. Als je jezelf niet in die situatie manoeuvreert kan je ook niet afgwezen worden en hoef je ook niet steeds opnieuw iemand vergeten terwijl je 'verliefd' op diegene bent. Hier heb je nu weinig aan, want zoals je kunt lezen kun je nu niet zoveel anders dan haar laten lopen.
Ik zeg niet dat de kans in de toekomst groter is dat je wordt afgewezen omdat je dat al vaker bent, maar ik bedoel dat je tot nu toe nog geen geluk gehad hebt. Waarom zou je het blijven proberen als je er op dit moment veel meer last van hebt. Wil je per se een vriendin? Ik weet dat je verliefdheid niet tegen kan houden (tenminste dat wordt gezegd), maar je kan jezelf wel met andere dingen gaan bezighouden. Als je je niet meer met een vriendin en meisjes in general bezig houdt zal je ook minder snel (of niet) verliefd worden.

Ik vraag mij ook af wat er met onderstaande gedachtegang gebeurd is;
'Hoeveel beter zou de band tussen mij en het meisje waarop ik verliefd ben beter worden als ik haar verkering vraag? Het antwoord is alleen maar slechter. Ik besefte mezelf dat ik beter gewoon vrienden met haar kan blijven.' - Jelmerhelper (2 maanden geleden)
Je zegt het hier precies zoals het is. Als je merkt dat ze niets in je ziet (qua relatie), maak je het jezelf alleen maar lastiger.

Reageer