Skip to main content
Vraag

Ben ik te snel verliefd op andere meiden?

• May 21, 2026
  • 2 reacties
  • 21 Bekeken

kleinbloempje
Forum|alt.badge.img+4

Hoi,

Ik heb vandaag iemand een bericht gestuurd en ik voel vlinders in mijn buik. Elke keer als mijn telefoon piept, hoop ik dat het een bericht van haar is. Maar ze weet zelf niet wat voor gevoel ze mij heeft en ik durf het daar ook nog niet over te hebben.

Nu probeer ik zo relaxed mogelijk contact te hebben zonder stakkerig over te komen. Maar stiekem wil ik gewoon de hele dag met haar appen, bellen of in het echt zien.

Mijn probleem is dat ik dit vaker heb. Als iemand  (vooral meiden) me ook maar 1 complimentje geeft en lief aankijkt, ben ik meteen verliefd en slaat mijn fantasie op hol. Als ze me dan iets vraagt, zou ik echt alles voor haar doen. Ik kan daar niks aan doen en het is best vervelend, omdat er ook weleens misbruik van is gemaakt.

Herkennen jullie dat? Zo ja, heeft iemand tips voor me om hier beter mee om te kunnen gaan?

x

2 reacties

Blauwe Banaan
Forum|alt.badge.img+1

Hoi kleinbloempje

Ikzelf heb/had dit ook best wel een beetje. Een meisje vroeg een lang tijdje geleden iets aan mij en die middag was ik verliefd op haar.  Ik vind het trouwens erg vervelend voor je dat er misbruik van je gemaakt werd. Maar ik denk dat het het beste is om niet altijd iets te doen als je crush dat vraagt. Tuurlijk kan je de ander altijd met iets simpels helpen, maar overdreven grote dingen doen, dat niet. Voorbeeldje: de ander vraagt of je samen huiswerk wilt maken. Dat is dan prima, toch? Maar als je crush je dan vraagt of jij haar huiswerk wilt maken, dan zou ik het toch maar niet doen, hoe moeilijk nee-zeggen misschien is. 

Maar verder heb ik niet echt een oplossing voor je hoe je die snelle verliefdheden zou moeten stoppen. En hè, misschien ben je nu wel gewoon verliefd op het meisje waar je voor voorbestemd bent, dus dan is het gewoon goed, toch? Het is sowieso goed om gewoon met haar te appen of praten, dus dat zou ik blijven doen.

Liefs, 💙🍌

Yusa
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • May 21, 2026

Da's wel vervelend idd. Ik zou proberen zo veel van dat gevoel te negeren dan. Of van je af schrijven. Aan iets anders denken. Heel random bijv aan boeken of planten, bepaald dier, een vak op school. 

Als dat niet lukt misschien proberen te focussen op 1 persoon, niet meerdere. Misschien wordt het wel iets moois🙂

Verder is het niet heel raar om snel verliefd te worden, ik had eens een crush op iemand die ik 1× twee minuten ofzo had gesproken. Dat duurde verder niet lang, was diegene na een weekje of twee wel weer vergeten ;) 

Wel jammer om te lezen dat hier misbruik van is gemaakt. Jij kan hier natuurlijk niets aan doen en je voelt je er wel k*t over, vind het echt stom dat mensen er dan misbruik van maken. Dat is niet leuk 😐

Dat was het dan👋🏼 (ik had veel tijd) 

Liefs🩷