Skip to main content
Ik schrijf sinds december (2018) Ik weet niet maar ik kan zo dingen uiten dit werkt voor mij ik doe namelijk aan sh(self-harm) en ik weet niet of ik bi of gay ben . Dus ik moet wel degelijk dingen uiten ik plaats hier een tekst waaraan ik was begonnen hij is nog niet af. Ik wil graag een oordeel of het goed is en of ik bijvoorbeeld een blog aan zou moeten maken(btw ik ben een meisje van 13)Het verhaal heet nu nog Luna maar dat veranderd waarschijnlijk wel als ik meer heb.

Het was een donkere nacht, een hele donkere nacht.Daar zat ze in het donker in de stortende regen. Er vielen bakken uit de lucht, uit die donkere wolken, uit dat donkere gat. Ze dacht: Kom, kom dan gij zei toch dat gij zoudt komen. Zo dacht ze nou altijd in een oude beleefdheidsvorm ze wist dat ze dat moest veranderen, niemand zei nog gij dat dacht ze nu weer ze dacht deze keer houd ik het vol ik denk in de tijd van nu . Nu terug naar het verhaal ze wachtte op haar vriendje nou eigenlijk haar ex-vriendje nadat ze het uitgemaakt. Ze had geen idee waarom ze het eigenlijk had uitgemaakt. Ze had nu door dat hij niet zou komen, hij heeft haar laten stikken net zoals zij deed toen ze het uitmaakte. Hij pakte haar terug. haar telefoon en belde haar Wacht ik heb 'haar' nog niet voorgesteld haar naam is Luna, Luna Costar. Luna pakte haar telefoon en wist even niet wie ze moest bellen, al die bekenden namen zweefden door haar hoofd. Daar kwam de goede naam naar voren Isabella de beste vriedin van Luna. Isabella zou dan wel geen auto hebben om haar op te kunnen halen bij deze verlaten oude griezelige plek. Daar was het antwoord het vriendinnetje van Isabella had een auto. Tring-tring-tring drie keer ging die over voor Isabella op nam Luna vertelde Isabella het hele verhaal en vroeg of Emily haar op kon komen halen. Dat is... Isabella maakte haar zin niet af en begon te huilen Luna snapte niet waarom tot Isabella zei dat het uit was met Emily. Luna was verbaasd en zei dan loop ik wel door en zoek ik een gratis lift. Luna liep en liep en liep, totdat ze wat achter zich hoorde. BRUHHH! Luna rende voor haar leven maar toen dacht ze erachter ze zijn wie achter haar aan zat. Klopt dat was ze vergeten het was halloween, het was gewoon een stel kinderen.

Dit was het tot nu. Ik kan me hier erg in voelen (er zit een lesbisch personage in)

• Wijzig tags
Om even op je titel te reageren. Zie jij jezelf als schrijver? Het is natuurlijk leuk om te horen wat anderen vinden maar je moet later alsnog op jouw eigen gevoel afgaan.
Hoi

Fijn dat schrijven een positieve uitlaatklep voor je is. Als je je er klaar voor voelt, zou je inderdaad een blog kunnen starten. Daar kan je je verhaal op delen, en krijg je vast nuttige feedback terug.

Als je naar een mening op zoek bent van iemand die veel over taal weet, zou je je docent Nederlands kunnen raadplegen. Ik weet niet of je dat ziet zitten, aangezien er een hoop persoonlijke dingen in je verhaal aan bod komen, maar een docent zou je feedback kunnen geven.

Groetjes

Kenshin
Heey,

Leuk dat je bezig bent met schrijven. Ik ken niet veel mensen die schrijven als ij een verhaal leuk vinden. Ik kan wel een mening geven over je stukje, maar dat is dan mijn persoonlijke mening. Het kan zijn dat je er niet mee eens bent, of dat andere het anders vinden.

Ik ben het eens met Kenshin dat je misschien is naar je Docent Nederlands kan gaan om te vragen wat hij/zij er van vindt. Die kan je dan ook beetje helpen met de opbouw. Maar dat is je eigen keuze natuurlijk.

(b) mijn mening (b)

Ik vind het opzich een goed verhaal, maar ik vind zelf dat het een beetje dubbel op is om te zeggen : " Het was een donker nacht, een hele donkere nacht. Daar zat ze dan in het donker in de stortende regen... Er vielen bakken uit de lucht... Donkere gat.

Ik zou als lezer wel begrijpen dat het een donkere nacht is en dat het stort regent. Daarom vindt ik het zelf onnodig om te zeggen dat het een hele donkere nacht is en van dat het bakken uit de lucht val, uit die donkere wolken, uit dat donkere gat. En de nacht is altijd donker dus..

Ik zou het dan : Het was een sombere nacht, het kwam met bakken uit de lucht/ of Het was een duistere nacht. Daar zat ze, in de storende regen. En dan verder met je verhaal.

//Kom, kom dan gij zei toch dat gij zoudt komen. Zo dacht ze nou altijd in een oude beleefdheidsvorm ze wist dat ze dat moest veranderen, niemand zei nog gij dat dacht ze nu weer ze dacht deze keer houd ik het vol ik denk in de tijd van nu .//

Ik begrijp niet goed waarom Kom kom. En ik zou het woord beleefheidsvorm weg halen. En stoppen naar Niemand zei nog gij.

//Nu terug naar het verhaal //

Leest ze uit een brief of boek? Want anders zou je dat er uit kunnen halen. Je schrijft eerst een omschrijving van die dag, en dan kan je gewoon verder gaan waar je gebleven bent. Je hoeft niet te zeggen nu terug naar het verhaal, want dat is het verhaal.

//Wacht ik heb 'haar' nog niet voorgesteld haar naam is Luna, Luna Costar.//

Misschien kan je dat anders of eerder al omschrijven. Bijvoorbeeld bij die sombere( donkere) nacht. Van : Het was een donkere nacht, daar zat ze Luna Costner te wachten op haar vriendje of eigenlijk haar ex vriendje omdat ze het had uitgemaakt.

_______

Oké ik stop maar met me commentaar. Ik wil je echt niet afkraken of je verhaal. Dus ik stop, omdat ik niet weet of je dit fijn vindt om te horen. Maar dit is hoe ik een mening voor me ziet. Of meer commentaar.

Nog een keer sorry als ik je hiermee beledigd of als het lijkt dat ik je afkraak, want dat bedoel ik echt niet.

Voor de rest moet je doen wat je natuurlijk zelf het beste vindt. En als jij iets hebt van mijn verhaal is goed, dan kan je een blog beginnen. Of je kan nu al beginnen met een blog. En dan schrijf je gewoon eerst een gedeelte. Zoiets als dit en dan bijvoorbeeld volgende week een vervolg, en zo ga je verder. En uiteindelijk misschien een iets langere verhaal. Zo hou je wel dat mensen je blijven volgen, omdat ze graag willen weten wat er nog meer gaat gebeuren of hoe het uiteindelijk afloopt!

Succes!

^

Future
@Anonie_m Nee, ik zie mezelf niet als schrijver. Ik wou in mijn titel wel zeggen dat ik graag schrij,f dus verwerkte ik het in het woord schrijver.
@Kenshin Dankjewel voor je reactie. Ik zal misschien(omdat het inderdaad wel persoonlijk is)in de toekomst (dit jaar😀) nog wel naar mijn Nederlandse docente gaan.
Dankjewel @Future Nee, ik vind het totaal niet erg om commentaar te krijgen. Het is al hellemaal niet erg omdat ik inzie dat er inderdaad veel fouten inzitten(bv dat dubbelop donker). Dankjewel voor het commentaar zal er zeker wat mee doen. Als je nog meer te zeggen hebt zou ik het graag horen.

Reageer