Vraag

Beledigd door mijn vriend !!

  • 4 March 2018
  • 2 reacties
  • 263 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal

Mijn vriend heeft mee een aantal keer beledigd dat raakt me altijd heel erg en vooral vraag ik me dan af of hij wel het perfecte vriendje is! Voor de rest is die super aardig en knap k kan ook alles tegen hem zeggen. Alleen dat die me soms beledigd ks niet fijn.

Dingen die hij zegt:

Hij denk dat ik alcohollist wordt ( dit zei die omdat mijn vader alcohollist is en ik ben 13 en drink afentoe radler)
Alles draait om mij
Alles moet op mijn manier
Ik hou nergens rekening mee

•••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••••
Meestal zegt die zulke dingen als we ruzie hebben. Maar dat over het alcohol zei die uit het niets.
Dit is altijd via whatsapp en bijna nooit in t echt.

Ik ben nu echt verdrietig en boos maar ik hou als nog zoveel van hem.

Ik heb gezegt dat ik het nie tleuk vind dat die zulke dingen zegt en hij zei: “Het spijt me” maar dat zegt die altijd en hij zei ook een keer “ik kan t niet meer terug draaien” toen dacht ik echt jeetje doe is meer moeite.


Iemand tips wat ik hier tegen kan doen?
En ik heb het hem al heel erg duidelijk gemaakt maar het gebeurd telkens opnieuw.


Xxxx mij

2 reacties

Hoi!

Niet leuk van hem. Via Whatsapp zijn dingen snel gezegd, en ook al heeft hij waarschijnlijk geen slechte bedoelingen, bij jou komt het hard aan.

Je hebt hem proberen duidelijk maken dat je dit heel vervelend vindt. Heb je dat in een live gesprek gezegd, of via Whatsapp? Een gesprek in het echt, waar je elkaar aankijkt, werkt beter. Zeg dat je met hem wilt praten, zodat jullie afspreken om het daarover te hebben. Zeg het niet tussendoor in de bioscoop of bij het naar huis gaan, maar maak tijd vrij om dit met hem te bespreken.

Tijdens ruzie zeggen veel mensen dingen waar ze later spijt van hebben. Je denkt op dat moment niet goed na, en laat je woede eruit. Misschien kunnen jullie, als jullie nog eens ruzie hebben, of een ruzie voelen aankomen, even apart in een andere kamer gaan zitten, tot jullie allebei afgekoeld zijn. Daarna kunnen jullie het rustig uitpraten.

Groetjes
x
Hallo,

Ja, het is niet erg aardig van hem. Misschien komt het door woedeaanvallen, want het gebeurd steeds wanneer jullie ruzie hebben.
In whatsapp is het makkelijker om iets te zeggen dan in het echt.
Want je maakt het teouwens ook nooit uit via whatsapp.

Hij zegt dan dat het hem spijt en volgensmij meent hij dat dan ook.
Want je kan verder eigenlijk niets zeggen via whatsapp.

Je kan het met hem hierover hebben, dan lucht het voor jou meer op.
En begrijpt hij beter wat jij er van vind.
Ook kan je eens met hem nog wat meer leuke dingen doen.
Dan scheld je namelijk volgensmij minder snel beledig je iemand minder snel.

Schrijf ik je later, veel succes verder.

Reageer