Skip to main content
Vraag

bang voor onstabiele relatie

• May 25, 2026
  • 0 reacties
  • 18 Bekeken

Forum|alt.badge.img

Heeey, ik ben een jongen van 14

Ik ben nu al een maand samen met een meisje en we houden echt veel van elkaar, we kunnen ook heel eerlijk zijn over onze gevoelens. We hebben respect voor elkaar. Ze heeft zelf ook gezegd dat ze wil kussen maar dat ze niet te snel wilt gaan en zo door. Ik zou me eigenlijk geen betere relatie kunnen voorstellen. Maar dan kwam ik te weten dat ze zich mentaal voorbereid op dat we misschien uit elkaar zouden gaan omdat het dan minder pijn zou doen. Ze zij ook dat mensen liever in een mooie leugen geloven dan een lelijke waarheid:"ik doe het niet omdat ik niet van je hou maar omdat ik juist te veel van je hou". Het ding is dat ik wel snap wat ze bedoeld en we weten allebij dat tienerrelaties vaak niet eeuwig zijn en ik heb dan ook gezegd dat we niet moeten focussen op die "waarschijnlijk gaan we uit elkaar" maar juist op het samen zijn en van elkaar houden en genieten. En ze snapt dat ook wel en ik kan tuurlijk haar gedachte niet ineens veranderen. En ik ben gewoon bang dat door die gedachte onze relatie juist minder sterk zou zijn of dat er een soort van negatieve of bange energie zou ontstaan (dat heb ik ook al gezegd tegen haar).

Heeft iemand advies of, gewoon een antwoord want dat helpt enorm! En sorry dat dit bericht misschien een beetje verwarrend of rommelig is :)