Vraag

bang omdat ik bi ben

  • 15 April 2020
  • 4 reacties
  • 69 Bekeken

Badge

Hoi ik ben 13 jaar en een meisje. Op mijn oude school was het raar, je werd ervoor uitgescholden en dacht niemand er eigenlijk aan om lbgt+ te zijn, maar nu ik op de middelbare zit, begin ik te twijfelen.

Ik denk dat ik dus ook op meisjes val, en krijg steeds meer het gevoel dat jongens alleen maar sneller m’n gevoelens kunnen raken. Sorry voor de jongens die dit niet doen, maar door trustissues gekregen te hebben van mijn vorige relatie denk ik er steeds meer zo over, vooral omdat iedere jongen op mijn school zo is. Het enige probleem is dat ik bang ben oude vriendinnen te verliezen. Ik durf het daardoor alleen maar aan m’n beste vriendin te vertellen omdat zij zelf lesbisch is en er dus geen probleem mee heeft. Ook ben ik bang dat m’n ouders het niet waarderen, omdat eigenlijk niemand uit de familie anders is dan hetero. Iemand tips? T moest er gewoon even uit, thanks als je t hebt gelezen 

 

xx ies


4 reacties

Hey Iess

 

Je bent bi, maar weet niet goed wat voor reactie te verwachten vanuit je omgeving. Aan een vriendin die zelf lesbisch is durf je dit te vertellen, maar bij anderen ligt dit moeilijker. 

 

Ook als je familieleden een voor een hetero zijn, zou het kunnen dat ze geen probleem hebben met biseksualiteit. Denk je een algemeen gesprek rond geaardheid te durven starten met je ouders? Als je merkt dat zij hierop positief reageren, zou je kunnen overwegen om bij hen uit de kast te komen. 

 

Als je eenmaal bij je ouders uit de kast bent, zouden zij je kunnen steunen bij je eventuele, want niets is verplicht, coming-out bij je familie. Je ouders heb je dan al aan je zijde, net zoals je vriendin je zou kunnen steunen bij het uit de kast komen naar medeleerlingen en vrienden. 

 

Op zich is er helemaal geen deadline of verplichting rond je coming-out. Je komt uit de kast wanneer je daar zelf klaar voor bent, of je wacht er nog even mee wanneer je je niet prettig voelt om uit de kast te komen. Ik vermoed trouwens dat het prima zou kunnen dat je vriendinnen van je vorige school inmiddels nieuwe ideeën opgedaan hebben, en dat ze misschien wel helemaal geen probleem meer hebben met de LGBTQ+ community

 

Misschien vind je het prettig om met leeftijdsgenoten ervaringen uit te wisselen rond geaardheid. Dat kan hier op het forum, maar ook op Jong&Out. Jong&Out is een plek voor jongeren om gezellig te praten, verhalen te delen, en elkaar te steunen. 

 

Gr. Kenshin

Reputatie 1
Badge +1

ik snap dat het lastig is ik zelf zit te denken of ik bi ben en heb het tegen mijn ouders gezecht dat ik het niet zeker weet maar als je het tegen je vriendinen zegt dan weet je wel gelijk wie jou echte vriendinnen zijn want echte vriendinnen acepteren elkaar zoals ze zijn

Hoi,ik ben non binair en dan weet je eigenlijk ook niet waar op je valt. Maar ik zou het wel aan je ouders vertellen of bellen met de Kindertelefoon want anders kan het er niet uit

Reputatie 3
Badge +2

Hey ik ben bi en ik heb het ook gezegd tegen mijn vriendinnen en ze reageerden goed 😊 . Want als ze dat niet deden zou je niet echt vriendinnen zijn . Hoe heeft je lesbische vriendin het gedaan vraag haar om tips misschien helpt dat . Suc6

Reageer