Skip to main content
Vraag

Bang om te "soft" te zijn

• March 10, 2026
  • 6 reacties
  • 80 Bekeken

Hallo iedereen,

Ik heb al een tijdje een relatie met mijn vriendin. Ze is alles wat ik ooit zocht: de juiste verhouding tussen liefde, freaky en beste vriend. Ze is alles wat ik zocht. Ik ben over het algemeen niet zo soft of emotioneel. Ik vind janken als jongen zwak en geef niet zoveel om gevoelens, alleen om discipline. Maar bij haar voel ik me anders ze .. ze maakt me softer ik ben eigenlijk echt een softie bij haar. Als ik de hele dag zou doen zoals ik bij haar doe zou ik mezelf haten en niet mannelijk voelen snap je? Soms ben ik bang dat ik dan te soft ben als ik bij dr ben ik zou bijv nooit durven te huilen in dr armen omdat ik bang ben hoe ze dan denkt ik wil niet als softie gelabeld worden 

6 reacties

Boterbloempjee
Forum|alt.badge.img+10

Hi,

Waarom zou je gelijk een softie zijn als je huild? Je  bent toch een mens, en emoties/ gevoelens inhouden  is niet goed. Ik denk dat het juist kan opluchten door je emoties te delen en dat je vriendin  daar echt niet raar van opkijkt. Ook jongens kunnen huilen, daar hoef je niet voor gelabeld te worden, want nogmaals huilen is menselijk. Misschien dat stoere een keer opzij proberen te zetten?🙂

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • March 11, 2026

Gevoelens en discipline kunnen best samen gaan, hoor.  Maar dat je je zou schamen om je ware zelf, die blijkbaar naar boven komt als je bij haar bent, is natuurlijk wel jammer.  Ik snap die obsessie met mannelijkheid niet zo goed en je maakt jezelf er alleen maar ongelukkig mee.  Als je gelukkig wil zijn, moet je gevoelens toelaten in je leven: liefde, vrolijkheid, vriendschap, warmte.  En vergeet niet dat ook creativiteit voorkomt uit emotie en het is creativiteit die je leven verandert en je uniek maakt.  Als je alle gevoelens onderdrukt en alleen slaafs discipline volgt, wordt je leven saai en beperkt en voorspelbaar.  Geef toe aan wat jij dan softheid noemt, je  voelt je er veel beter door. 

Tover01
Forum|alt.badge.img+19
  • Ster
  • March 11, 2026

Ik ben het helemaal met ​@Boterbloempjee  en ​@Diana  eens. Dat "mannelijke" met al die beperkingen die dat blijkbaar met zich meebrengt (en je dwingt om een rol te spelen) is dus niet hoe je bent. Bij je lieve vriendin kun je heerlijk jezelf zijn.  Dat stukje van je verhaal herken ik. Dat alleen maar stoer en mannelijk willen zijn heb ikzelf al jaren geleden laten varen en gelukkig maar. Het brengt niks en je bent juist veel stoerder en aantrekkelijker zonder dat masker.  Wees er juist blij mee en trots op. Wees jezelf, niet speel jezelf 💪👍 en veel geluk in de liefde 🥰 iets mooiers is er niet. 

Liefs, Tover xxx

35 Bomen
Forum|alt.badge.img+1
  • Weet de weg
  • March 11, 2026

Weet je ik vind persoonlijk dat mensen meerdere kanten kunnen hebben.

Ik heb mijn rare kant waar ik de gaarste gast van Nederland ben

Ik heb mijn vriendelijke kant waar ik iedereen zoveel mogelijk zo goed mogelijk probeer te helpen.

Ik heb mijn verliefde kant waar ik alles doe voor degen waar ik verliefd op ben.

En ik heb mijn inenrlijke kant waar ik iedere dag eigenlijk gewoon moet helpen omdat mijn leven gewoon te raar is om te begrijpen, 

Mijn conclusie is dat je bij je vrienden en over het algemeen gewoon een harde gast kan zijn en bij je vriendin gewoon dat kleine jongetje die niks begrijpt kan zijn het kan allemaal gewoon in een lichaam, in een brein.

Blijf gewoon jezelf ik weet zeker dat je weet wanneer je wat moet doen 😉.

Quokka
Forum|alt.badge.img+1
  • Praat goed mee
  • March 11, 2026

Hoi hoi,

Als je huilt ben je niet meteen een softie. Echt niet. Volgens mij vinden meiden het ook juist leuk als jongens hun ‘softe kant’ aan hen laten zien. En emoties inhouden is niet goed, dus wees gewoon jezelf.

Hoop dat het helpt!

Ps. waarom doet deze topic me zoveel denken aan het verhaal van ​@Yusa ??? ten minste was het een verhaal of van Yusa of van ​@Tover01 ik weet het niet meer zo goed

Forum|alt.badge.img+2
  • Praat goed mee
  • March 12, 2026

Je moet natuurlijk niet random gaan janken bij je vriendin ik snap ook wel wat je bedoeld maar je moet gewoon jezelf zijn en je vriendin helpen en beschouwen als een princes!