Afstand relaties

  • 10 November 2018
  • 1 reactie
  • 123 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hey allemaal,


Sinds laatst ben ik een meisje tegen gekomen online, en ze was echt heel aardig. We gingen best lang bellen (Ongeveer 2 weken). En leken echt heel op elkaar, wat mij ook verbaaste. We chatten soms wel 3 uur per dag. Kortom, we waren heel intiem, totdat ze zei dat ze mij leuk vond, wat ik stiekem ook vond. En vanaf toen ging het door, en we waren van plan om elkaar te meetten. (ja ik weet het, ze is geen pedofiel of iets, ze stuurde foto's, en ze weet hoe ik eruit zie.)

Dus, we maakten een afspraak om elkaar zaterdag te meetten, en ik bereidde me voor. Ik kocht een kaartje voor de trein en alles leek goed te gaan. Totdat ik een gesprek ging voeren met me ouders. Ik weet niet wat me tegenhield, maar ik kon gewoon niet vertellen dat ik een vriendin van mij kon ontmoeten, dus ik hield het op een festival. Me moeder zei dat het geen goed plan was.

Paar dagen later (Gister) vroeg ik me vader of het kon, en had hij me door dat ik iets verzinde, maar ik wist dat hij nee zou zeggen als ik zei dat ik een vriendin zou meetten. Hij zei zelf ook dat er iets met me zou gebeuren als ik er heen zou gaan. En natuurlijk werd ik helemaal boos, ik had voor 32 euro een kaartje gehaald, en een armband van ook zowat 40 euro.

Ik snap dat me ouders bezorgd zijn, maar ik voel ook dat ze in de weg staan. Ik snap dat ze me willen beschermen, maar er zijn kinderen die mentaal minder volwassen zijn dan ik, en hele lange reizen doen met de trein, of naar de stad gaan. Ik voel me echt een kleuter.

Kortom, ik heb ongeveer 60 euro besteed aan niks, en me ouders hebben het verpest. Hoe kan ik hier het beste mee omgaan?

Bedankt.

-Robin

1 reactie

Hoi

Je had een afspraak met je vriendin, maar mocht niet van je ouders. Ik kan me voorstellen dat dat frustrerend moet zijn. Ook vervelend dat je er al geld aan uitgegeven had. De armband kan je gewoon bewaren tot jullie volgende afspraakje.

Is het een optie om je ouders te vertellen dat je hebt afgesproken met iemand, in plaats van dat je naar een festival gaat? Misschien vinden je ouders het minder zorgwekkend dat je naar iemand toe gaat, dan dat je naar een druk festival gaat. Het kan ook dat ze ongerust waren doordat ze doorhadden dat je niet echt naar een festival ging.

Kan je vriendin eventueel naar jou toe komen?

Groetjes
Kenshin

Reageer