Vraag

Afspreken met een jongen via een datingsapp


  • Anonymous
  • 0 reacties
Heeey Lotte hier ik heb een jongen ontmoet via een datings app en ik app nu al best een tijdje met hem we hebben het over veel dingen gehad en hij is 19 en ik ben 16 miss wel een groot verschil? en nu vraagt hij of ik wil afspreken ik weet niet zo goed wat ik moet doen ik vind hem wel leuk maar ik weet niet of het verstandig is om af te spreken weten jullie misschien iets of ik dit gewoon moet doen of dat ik het niet moet doen. Help me plzz
Alvast bedankt
Liefs lotte

10 reacties

Hi Lotte1,

leuk dat je iemand hebt leren kennen die jou wel leuk lijkt.

Over de leeftijd moet je nog maar eens goed nadenken, want ja, hij is natuurlijk al meerderjarig en jij nog niet. Op zich zou het niet echt een groot probleem hoeven te zijn, zolang zijn bedoelingen goed zijn en hij jou niet alleen wil om seks mee te hebben.

Sorry, misschien klinkt dit wat negatief, maar je hoort zoveel verhalen, dus ik zou wel voorzichtig zijn.

Ik zou dus niet gelijk irl met hem afspreken, maar hem eerst beter leren kennen via skype, facetime of zoiets. Dan kunnen jullie elkaar zien en dat helpt vaak wel om elkaar beter te leren kennen.

Als hij alleen in het echt wil afspreken en niet wil videobellen, dan zou ik wel voorzichtig zijn en misschien kun je het dan beter niet doen.

Ik hoop dat jullie een leuke tijd hebben en dat alles ok is, maar wees ajb voorzichtig.
Een update is altijd leuk.

Groetjes,
M&M's
Reputatie 2
Badge +9
Hoe goed ken je deze jongen? Heb je hem al is gezien op foto's ?(meerdere). Of heb je een soort blind relatie met hem. Want als dat het geval zou zijn, dan zou ik wel goed opletten qua afspreken. Want het kan zo zijn dat deze jongen zich voordoet als een 19 jarige jongen en misschien verkeerde dingen met je wilt gaan doen.

Als je echt graag met hem wil afspreken, doe dat dan in een betrouwbare omgeving, bijv. in jouw woonplaats. En als je hem nog nooit gezien hebt ( in het echt/ nog nooit een foto van hem) dan kan je misschien afspreken op een openbare plaats, een park of treinstation. Dan kan je hem checken van een afstandje. Dan heb je niet dat je ineens een vreemde oude man voor je hebt. Snapje?

Je kan best met hem afspreken dat is geen probleem, maar je moet wel voorzichtig zijn, want je weet nooit 100% zeker dat het meteen betrouwbaar is. En misschien kan je een vriendin meenemen bij de eerste keer? Dan heb je iets meer zekerheid..

Gr: Mr.S
Thanks voor de tips ik heb wel eens een foto van hem gezien 4 ofzo maar ja ze kunne ook van internet afgehaald zijn
Ik zou best wel willen skypen maar dat vind ik zelf best wel eng heb je daar miss nog tips voor??
En ik heb ook nog nooit een relatie gehad hoe moet dat ?
Hi Lotte1,

Maak een extra account aan bij skype ofzo, dus eentje, soort van speciaal voor hem en gebruik niet je normale skype account dat je voor je vrienden gebruikt. Als hij tegenvalt verwijder je gwn dat extra account en kan hij je iig niet meer lastig vallen.

Geef niet je echte telefoonnummer en adres en volledige naam enzo. Als je zeker weet dat hij te vertrouwen is, kun je altijd nog enige contactgegevens aan hem geven.

Maar liever geef je dan een kik accountnaam, want dan hoef je hem alleen een gebruikersnaam te geven en geen telefoonnummer zoals bij whatsapp.

Verder kun je hem vragen of hij als eerste of als enige zijn cam aan wil zetten als je op skype gaat, omdat je zeker wilt zijn dat hij “echt” is. Misschien kun je iets anders zeggen, zodat het wat vriendelijker overkomt. Dat je hem wel graag wilt zien, maar nog nooit zoiets hebt gedaan en of hij dan zijn cam aan wil zetten en jij dan gewoon alleen chat.

Het klopt dat foto’s of zelf een filmpjes niet echt betrouwbaar zijn, want die kun je overal van internet afhalen.

Het enige wat je anders nog kunt doen is hem een filmpje laten sturen met kenmerken die jij hem opgeeft. Bv, toon de krant van vandaag of een internetpagina waarop je de datum kunt zien en maak dan een foto van jezelf met een banaan in je mond en houd een tandenborstel in je linkerhand of zoiets. Je begrijp vast wel wat ik bedoel.

Als hij echt serieus is zal hij dat doen, tenzij hij op zijn beurt jou weer niet vertrouwt, maar ja, je moet iets, toch?

Veel succes.

Btw let wel op dat als je besluit zelf voor de cam te komen dat die beelden met gratis programmaatjes op te nemen zijn, dus doe geen gekke dingen in beeld.

Groetjes,
M&M’s
Heel erg bedankt ik ga het proberen!!!!
Eerst skypen AUB
Ik snap dat je dat eng vindt, maar een jongen van internet ontmoeten die straks heel iemand anders blijkt te zijn is nog enger
Ben geen fan van online dating enzo. Allemaal pedos of fuckboys op internet die meisjes zoals jou willen gebruiken voor hun eigen plezier.
Succes, hoop dat het goed voor je uitpakt natuurlijk!
Maar wees voorzichtig
Badge +5
Wat leuk!!

Probleem met online iemand ontmoeten is dat je niet echt weet hoe die ander is. Afspreken kan heel leuk zijn, maar dan ook alleen op een plaats waar jullie niet alleen zijn. Zorg dat je altijd een backup plan hebt waarmee je jezelf in veiligheid kan brengen als het niet zo loopt als je denkt.

Google even op "Kayleigh's love story", een heel kort filmpje over een meisje die net als jij een leuke jongen heeft ontmoet via internet.
Is goed ga ik ff kijken!
Heftig filmpje! Echt heel erg

Reageer