Skip to main content

Hoi hoi,

Ik zit al een hele poos met iets dus typ maar hier in de hoop een beetje achter mijn antwoord komen.

Ik zal het kort proberen uit te leggen:’

Ik heb al bijna een jaar lang een relatie met mijn vriendin. Ze is ontzettend lief, loyaal en is er altijd voor me.

Toch heeft ze veel problemen zoals trauma's en is ze snel bang. Ik voel me elke dag soms meer een therapeut die haar van het huilen moet houden. 

Ik zie haar vaak en toch komt dat door het opwekken van gevoel van medelijden.
 Dan is er weer iets aan de hand of dan heeft ze weer de trein gemist dus moet ze wel slapen.
Ook kan ik geen ruzie met haar maken want zij zegt al te snel sorry ook als het niet haar fout is.

Hierdoor krijg ik voornamelijk een gevoel van dat het moet en niet meer omdat het leuk is.
Ze is ontzettend jaloers en praten met andere meiden is iets waar haar heel verdrietig maakt.

Toch mis ik heel erg voor mijn gevoel het praten met andere meiden.

Ik merk de laatste tijd al vaak dat ik het uitgaan en met andere meiden praten/flirten mis.
Laatst heb ik een meisje ontmoet en daar loop ik nu een paar dagen mee te praten. Ik voel hier een soort kick/vlam bij. Iets wat ik al lang niet gehad heb.

Ik zal nooit vreemd gaan maar toch voelt het fout dat ik dat gevoel kreeg.

Wat moet ik toch doen?
Ondanks dat ze zo lief, loyaal en geweldig is het uitmaken omdat ik me soms meer een therapeut voel en dingen mis?
Of bij haar blijven en toch veel strugglen met haar problemen?
Ik heb het eigenlijk zo getroffen met haar maar het voelt soms gewoon niet goed.
Het laatste wat ik wil is haar aan het lijntje houden

Ik struggle zelf al met genoeg dingen…

 

Bedankt voor het lezen

 

Hallo!

Je moet zelf weten wie je leuk(er) vind en wat voor gevoelens je hebt, maar je moet je niet aan het lijntje laten houden door medelijden. Heb ik ook te lang gedaan... Als je daarna maar als een gewone vriend met haar omgaat voelt het al minder erg. Therapeut zijn kan leuk zijn, als je houd van helpen maar laat je niet aan het lijntje houden, en als je het vervelend vind dat je steeds haar problemen moet aanhoren moet je dat gewoon aangeven.

Ik snap wel dat dit een lastige keuze is, maar van een afstand kan ik er niet meer aan doen

Succes!🍀

Groetjes van x_anoniem


Er zijn heel veel loyale lieve meisjes die niet jaloers zijn en niet zo struggelen. Ik bedoel te zeggen dat je voor jezelf moet uitmaken of het goede opweegt tegen het slechte. Jij kan uiteindelijk zelf de keuze het beste maken.  Ik vind dat je niet zomaar moet opgeven,  maar het is ook niet goed als haar problemen er voor zorgen dat je je meer haar therapeut voelt.  


Vind je haar nog leuk of niet?

 

Als je haar niet meer leuk vindt, is het niet eerlijk om haar aan het lijntje te houden. Dan moet je gewoon eerlijk vertellen dat je haar nog wel graag ziet als vrienden, maar dat je geen gevoelens meer voor haar hebt. Dit zal zwaar zijn voor beide, maar als jullie echt een goede band hebben komen jullie er wel overheen. Je kunt er nog steeds wel voor haar zijn, maar dan vriendschappelijk. 

 

Als je haar nog wel leuk vind, is het niet eerlijk om met andere meiden te flirten. Praten is prima, zolang het daarbij blijft. het is niet eerlijk tegenover haar als je iets anders wilt beginnen met iemand anders terwijl je een relatie hebt met haar. 


Reageer