Vraag

aangeraakt tegen mijn wil

  • 16 February 2021
  • 2 reacties
  • 216 Bekeken

Badge

ik was ongeveer 10 toen ik naar een kamp ging waar jongens verliefd op mij waren, in het begin was het niet zo erg maar ze begonnen dingen met mij te doen bijvoorbeeld mij te kussen zonder mijn toestemming. een keer gingen ze te ver en daar heb ik nog trauma’s aan ze zeiden dat ik me moest uitkleden en anders gingen ze me wat aandoen ik was heel erg bang dus ik deed het en ze hadden mij aangeraakt ik schaam me er nog steeds voor ook al was het 2 jaar geleden 


2 reacties

Reputatie 4
Badge +3

hi lieverd, ik heb ff helemaal opnieuw moeten typen omdat ik de hele tijd meisje zei terwijl ik nu net in je profiel zie dat je non binair bent sorry als ik het verkeerd typ.

oke hoe dan ook ik vindt het echt erg wat er met jou is gebeurd. Veel kinderen en ook volwassenen trouwens waarbij dit soort dingen is gebeurd schamen zich hiervoor maar dat hoeft helemaal niet. Want zij kunnen er dan echt niks aan doen. Dus ook bij jou wil ik eerst even zeggen er is echt geen reden om je hiervoor te schamen.

Het kan helpen om dit met een vertrouwenspersoon te bespreken, weten je ouders en vrienden hier ook van?? want anders moet je dit echt gaan vertellen aan ze ik snap dat het spannend kan zijn maar dit kan heel erg fijn zijn voor jou als je dit vertelt. En ja ik zou dus als ik jou was professionele hulp zoeken.

groetjes sillie78<3

 

Badge

Hoi,

 

Ten eerste, wat enorm naar dat jou dit overkomen is. Het ligt niet aan jou, en je hoeft je er niet voor te schamen. Je was bang, omdat ze dreigden, dus het is heel begrijpelijk wat je hebt gedaan.. Heb je het er al over gehad met een vertrouwenspersoon in jouw leven? Dat kan zeker helpen. 

 

Als jij merkt dat het dan nog niet goed gaat, moet je misschien professionele hulp gaan zoeken zoals een therapeut, kindercoach of eventueel een psycholoog. Zij kunnen je dan verder helpen, want ze weten hoe ze daar mee om moeten gaan. 

 

Zorg dat jij je goed voelt en dat je genoeg leuke dingen doet in je leven en goed voor jezelf zorgt. 

 

Groetjes en veel liefde + sterkte,

 

Fip

Reageer