20 jaar leeftijdsverschil

  • 29 October 2017
  • 15 reacties
  • 1108 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Hoii, meisje van 16 hierr.
Ik heb een vraagje, ik heb zegmaar “bijna” een relatie met iemand van 36 (iedereen kent dat van “bijna” waarsch. wel, je flirt en vind elkaar leuk maar nog niets is echt officieel). Ik zou het heel
graag officieel maken, maar hij is en blijft 20 jaar ouder. Ik vind hem echt SUPERLEUK maar mn vriendinnen vinden het leeftijdsverschil deze keer iets te veel. Normaal val ik al op redelijk oudere mannen, maar ik heb tot nu toe max met iemand van 24 gehad toen ik 15 was. Even btw ik val niet op bejaarden ofzo? niet te oud zegmaar. Maar deze man leek totaal geen 36 dus ik vroeg zn nummer en kreeg die. Niet wetende dat hij 36 was. Als hij had gezegd dat ie 26 was had ik het nog steeds geloofd, en daar zijn mn vriendinnen het mee eens gelukkig. Ze zeggen dan ook dat ie wel knap is en leuk maar toch echt te oud...
Ik weet nu niet of ik het officieel wil maken maar ik denk dat we eigenlijk al te ver zijn om ineens te zeggen: “ yo doei jij bent te oud”. En ik heb bovendien eigenlijk altijd het motto gehad: leeftijd is slechts een getal en liefde kent geen getallen. Ook zijn mn vriendinnen er niet echt voorstander voor aangezien hij slechts anderhalf jaar clean is van drugs en alcohol? maar hij werkt nu als vrijwilliger in een centrum die verslaafde jongeren helpt en ik vind dat ie nu heel goed op weg is... bovendien vallen alle meisjes toch stiekem een beetje op de foutere mannen, toch?

15 reacties

Ja, de keuze ligt aan jou, zo lang je geen seks met hem hebt is het prima
Heey, je vind hem echt helemaal geweldig heb ik door. Je moet er dan echt voor gaan! Alleen je moet niks doen waar je nog niet aan te bent.. en misschien ook handig als je weet wat je ouders er van zouren vinden? Zolang dat allemaal oke is, zou ik er echt voor gaan
Hey,

Ik vind dit heel ongezond eerlijk gezegd.
Leeftijd maakt geen verschil.....
Als er een paar jaar tussen zit okey....
Maar jullie schelen 20 jaar!!
Hij heeft al van alles meegemaakt in zijn leven waar jij nog aan moet beginnen.
Jullie zijn een totaal andere generatie.
Wat vinden je ouders ervan? Ik zou het eerst met hen bespreken.

Ik wens je een liefvriendje toe, maar het liefst iets jonger.

Good luck!

Thoughts
heyy meisje2001

zelf vind ik 20 jaar verschil wel een beetje veel als je nog maar 16 ben, maar ja dat kan ik wel vinden. De anderen hebben er positieve reactie, maar ja sorry dat ga ik je niet geven. Mijn lijkt het niet echt handig als je nog zo jong ben hoe leuk die ook is toch zou ik het niet doen je weet nooit wat die van plan is met je. ik heb zelf ook zo'n probleem gehad maar dat was een verschil van 6 jaar. ik ben toen misbruikt en toen ik het besefde had ik het tegen mijn ouders verteld mijn ouders wisten niet dat ik met hem omging en schrokken toen heel erg, ik schaam me er nu nog steeds voor ook al was het 2 jaar geleden. ik wil niet je hele leven verpesten door dit te zeggen ik wil je alleen waarschuwen. het is helemaal jou keus maar vertel het dan wel tegen je ouders en luister dan ook naar hun mening. ik gun je het van harte maar 20 jaar is gewoon heel veel.

ik hoop dat je een goed keus neemt en nogmaals ik wil je niet kwetsen

groetjes
Naam-loos
"En ik heb bovendien eigenlijk altijd het motto gehad: leeftijd is slechts een getal en liefde kent geen getallen."
Ware het niet dat er een groot verschil in lichamelijke en geestelijke ontwikkeling zit tussen jou en een 36-jarige man.
Hoi!

Ik vind die 'op liefde staat geen leeftijd' gedachte wel mooi, maar 20 jaar is toch wel veel. Je hebt dit waarschijnlijk al vaak gehoord, maar jij bent minderjarig, hij meerderjarig, en tussen jullie twee zit lichamelijk en mentaal echt een reuze verschil. Hij kan dingen anders zien dan jij, en dat kan voor gevaarlijke situaties zorgen. Wat bv. in jouw ogen als iets onschuldigs wordt beschouwd, kan voor hem heel wat meer zijn. Ik beschuldig je er totaal niet van onverstandig te zijn, maar het is gewoon zo'n groot verschil.

Je moet het natuurlijk zelf weten, maar het is wettelijk strafbaar te zijn met iemand die meerderjarig is als jij nog minderjarig bent. Hij kan ook heel erg in de problemen komen, ook i.v.m. zijn job, als ontdekt wordt dat hij met iemand gaat die zo veel jonger is.

Doe nooit, maar dan ook nooit iets wat jij raar vindt of waar je je niet goed bij voelt, want anders krijg je er waarschijnlijk spijt van.

Groetjes
x
Hoi,

Ik schrik hier een beetje van. Verplaats je eens in hem; denk je dat een man van 36 jaar een relatie zou willen met een meisje van 16? Dat klinkt een beetje ongeloofwaardig. Waarschijnlijk is hij inderdaad een foute man en heeft hij hele andere bedoelingen met jou. Bovendien mag het niet en is het verboden als volwassen met een minderjarig kind verkering te hebben. Al helemaal als hij 20 jaar ouder is,ik zal op zoek gaan naar leeftijdsgenoten.

X
Dankjulliewel allemaal voor de reacties?❣️
Uhm ja...... k ben 14 en vind een man van 34 leuk dus ook 20 jaar ouder... kijk k heb gwn hetzelfde probleem als jij.. en k kies voor hem dus doe gwn wat je wil maar denk wel ff na met wie je te maken hebt is hij wel betrouwbaar???
Hij is betrouwbaar, dat weet ik 100% zeker en hij heeft zn leven echt gebeterd. Bedankt voor je reactie crybaby101☺️ Ik kies voor hem❤️
Thnx voor alle reacties
Nou in dit geval is het niet somaar een cijfer. Jij bent minder jarig en hij is gewoon een Pedo ! Hij is strafbaar bezig. Überhaupt met jou te gaan praten in het prive met een idee met jou een relatie te nemen of wat te doen. Laat mensen boven de 18 in dit geval met rust. Er zijn genoeg vissen in de zee die je wel nemen kan. En zelfde mentaliteit als jou heeft.
Het is geen jongen maar een man. Als een man bover de 30 iets van een 16 jarige wil moet je je afvragen of hij wel goed bij zijn hoofd is. Je wil niet verkracht worden!!
Reputatie 2
Badge +9
Verstandig zou zijn als je nog even wacht tot je 18 bent, ja dat is nog dik 2 jaar. Maar als er dan wat gebeurd, seks, aanrakingen. En iemand komt daar achter? Dan zit je vriend vast. Als een pedofiel en dat wil je natuurlijk ook niet.

Dus dat je met hem omgaat, en dat jullie het gezellig hebben is prima. Maar hou het allemaal wel een beetje afstandelijk om problemen te voorkomen.

En als je zegt, dat je echt van het houdt? Dan hou je ook nog van hem over 2 jaar.

Zelf vind ik 20 jaar ook wel lang, maar ik ben dan ook z'n iemand die houdt van jongere meisjes.

Doe wat je leuk vind maar wel beperkt!

Gr: Mr. S
Hey meisje,

Ik snap je echt helemaal, ik ben zelf namelijk onwijs verliefd geworden op een man die flink wat ouder is dan ik (ik 17 en hij 57), en ik heb daardoor ook geleerd dat liefde geen getallen kent. Maar ik wil je wel waarschuwen, je moet voorzichtig zijn met dit te officieel maken. Je moet jezelf namelijk wel een aantal dingen afvragen:
1. Wil ik later een gezin, en kan dit met iemand met zo'n groot leeftijdsverschil? Ziet hij dat ook zitten?
2. Gaat je omgeving hier goed op reageren of moet je er de rest van je leven voor knokken, en wil je dat wel?
3. Geeft dit je niet te veel zorgen en vragen om over te piekeren? Je gezondheid is ook belangrijk namelijk.
4. Hij gaat eerder dood dan jij, wil je op een bepaalde leeftijd alleen achterblijven?
5. Gaat zijn omgeving hier goed op reageren en is het dat jullie waard?

Ik heb deze vragen voor mezelf beantwoord en ben toen tot de conclusie gekomen dat ik super veel van hem houd, maar dat het niet kan werken met dit leeftijdsverschil. Maar als je denkt: hier moet ik 100% voor gaan en al moet ik iedereen van de wereld tegenspreken dan nog zou ik het doen, dan moet je je hart volgen.
Voor mij kwam de conclusie dat het niet kan werken, en ik heb het uitgemaakt, hoe pijnlijk ook, ik ben nu nog steeds supergoede vrienden met hem en we zijn er nog steeds voor elkaar door dik en dun, alleen niet als in een relatie.

So be honest and realistic, en heel veel geluk!!

- Elly

Reageer