Vraag

15 jaar met 18 jaar

  • 30 August 2018
  • 3 reacties
  • 351 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
Ik ben een jongen van 15, en ik ben verliefd op een meisje van 18. We vinden elkaar allebij leuk, alleen het leeftijdsverschil is best wel groot. We hebben er allebij geen last van, maar ik vraag me af hoe anderen hier over denken. (Ze is precies 3 jaar ouder, we zijn op de zelfde dag jarig)

3 reacties

Hoi Jon123

Liefde is liefde, gender of leeftijd zou daarbij niet uit moeten maken. Helaas denkt niet iedereen er zo over, maar als jullie ht goed vinden is het prima. Het kan natuurlijk zijn dat de ander eerder aan dingen toe is ofzo maar daar moet je het gewoon met haar over hebben.

Eerlijk gezegd weet ik niet hoe het zit met de wet, misschien kan iemand anders je daar mee helpen!

Lieve groetjes Piehelp
Hoi !
Zoals Piehelp al zegt maakt leeftijd op zich niet veel uit .
Op je 15de is 3 jaar veel verschil , maar over pakweg 5 jaar is het juist een heel klein verschil , laat je daar dus maar niet door tegenhouden .
Weet wel dat het lastig kan zijn als jij bv. nog op school zit op het moment dat zij al werkt , of voor andere praktische zaken aangezien zij officieel al volwassen is .
Ook is het verboden dat jullie seks zouden hebben met elkaar , je vriendin is dan strafbaar bezig , ook al willen jullie het beiden .

Hoe anderen erover denken kunnen we hier niet voorspellen , dat hangt helemaal van de anderen af . Wel is er veel kans dat mensen het in het begin wat raar zullen vinden (zeker familie) maar als ze zien dat jullie het goed menen en je leeftijd voor jullie ook geen probleem is , wel zullen bijdraaien .

Doe waar jullie je beiden goed bij voelen , als jullie verliefd zijn op elkaar zal je omgeving dat moeten accepteren , liefde kan je immers niet sturen .

Groetjes , Lot
Badge +5
Dat leeftijdverschil is in mijn ogen zo klein, niet moeilijk over doen!

Reageer