Skip to main content
Vraag

14 jaar en misschien zwanger

• January 9, 2026
  • 15 reacties
  • 485 Bekeken

Lynde556
Forum|alt.badge.img

Haiii ik ben 14 ik heb voor de 1ste x seks gehad met mijn vriend mr de condoom brak maar ik hoorde dat je zwanger kan worden van voorvocht Hij is niet in me gekomen maar ik heb de laatste tijd veel last van buikpijn en rugpijn en voor mij gevoel krijg ik iets meer vullingen en meer eetlust ik ben heel bang dat ik zwanger ben en want ik kan dat niet tegen me ouders zeggen ze zouden zo boos op mij zijn en als t zo is zou ik het kind willen houden heeft iemand tips?

15 reacties

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 9, 2026

Haal een test bij de drogist.  

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 9, 2026

Hoi,

Je bent waarschijnlijk zwanger. In voorvocht kunnen zaadcellen zitten. Ik raad je aan om een zwangerschapstest te kopen en te testen. En je ouders mogen niet zomaar boos zijn. Seks in de puberteit is "normaal" en jij bent hun kind.

Laten we hopen dat de test negatief is.

Sterkte.

Groetjes,

ghast

Lynde556
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 9, 2026

En wat als ik zwanger ben wat moet ik dan doen ik kan het me ouders niet vertellen ze zouden echt heel boos zijn

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 9, 2026

Ja haal een test  en komt daar uit dat je zwanger bent dan kun je altijd nog de morningafterpil pakken dan stopt de zwangerschap ook.

En dan hoeve je ouders het ook niet te weten.

Maar wanneer moet je weer ongesteld worden?

Lynde556
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 9, 2026

Ik kan dat niet betalen een test of een pil en tis al meer dan een week geleden dat ik seks had dus t zou dan toch niks meer doen die pil

Cantaloupe
Forum|alt.badge.img+8
  • Vaak actief
  • January 9, 2026

Hey ​@Lynde556 ,

Een zwangersschapstest is vaak gratis, bijv: https://sense.info/nl/zwanger/zwanger-niet

Diana
Forum|alt.badge.img+13
  • Vaste gast
  • January 9, 2026

Laat je niet gek maken: de kans is veel groter dat je niet zwanger bent dan wel.  
Een test kost minder dan 20 euro.  Kan die jongen dat niet betalen of kun je het niet lenen van een vriendin?

Als je toch zwanger bent, zul je het toch moeten vertellen, wat hun reactie ook is. Ze blijven wel je ouders en ze blijven van je houden.

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 10, 2026

Ik kan dat niet betalen een test of een pil en tis al meer dan een week geleden dat ik seks had dus t zou dan toch niks meer doen die pil

Die pil kan tot 2 weken volgens mij nog werken .

Maar wanneer moet je weer ongesteld worden daar kun je het ook aan merken als je volgende week ongesteld moet worden en je word het niet dan ben je zwanger. Word je wel ongesteld dan ben je niet zwanger.

JanneB
Forum|alt.badge.img+4
  • De Kindertelefoon
  • January 10, 2026

Hoi ​@NN15000, 

Fijn dat je meedenkt! De informatie die je geeft, klopt alleen niet helemaal. Je hebt twee soorten van de morning-afterpil, Norlevo en Ella One. De Norlevo werkt tot 3 dagen na de onbeschermde seks. De Ella One werkt tot 5 dagen na de onbeschermde seks. Als je de morning-afterpil binnen 12 uur na de seks inneemt, is de kans het grootst dat je niet zwanger wordt.
Voor meer informatie verwijzen we naar de website van Sense.info: Morning-afterpil | Sense.info

Groetjes, JanneB van De Kindertelefoon

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 10, 2026

​@JanneB  ow oké dat wist ik niet dacht dat die langer werkte  

Dan is te hopen dat ​@Lynde556  snel ongesteld word of een negatieve test heeft .

Preitje
Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 12, 2026

Je weet het vaak wel als je een test doet of je helemaal niet meer ongesteld word. Als je zwanger vent zou je ook abortus kunnen doen, dat is eigenlijk dat ze het kind uit de buik verwijderen voordat het ver ontwikkeld is. En je zou het dan ook misschien het met je ouders of een ander vertrouwenspersoon over kunnen hebben.

Liefs preitje

Lynde556
Forum|alt.badge.img
  • Topic-opener
  • Net nieuw
  • January 17, 2026

Ik heb een negatieve test gehad maar ik weet niet wat er aan de hand is t lijkt elke keer alsof ik ongesteld ben maar dan is het ook weer weg binnen een dag weet iemand wat er is?

ghast
Forum|alt.badge.img+9
  • Topper
  • January 17, 2026

Hoi,

Het kan zijn dat de zwangerschapstest incorrect maar omdat je ongesteld bent is dat waarschijnlijk niet zo. Misschien kan je naar de dokter gaan omdat je voelt dat er iets niet in orde is.

Groetjes,

ghast

Forum|alt.badge.img
  • Weet de weg
  • January 22, 2026

Als ik jouw was zou ik een paar zwangerschap test halen van verschillende merken of laat je vriendje het doen

ik deed dat ook voor mijn vriendin toen ik 13 was dus hij zou er geen probleem mee moeten hebben

NN15000
Forum|alt.badge.img+10
  • Vaste gast
  • January 22, 2026

​@Lynde556  door stres kan je ongesteldheid ook weg blijven  dat was bij een vriendin van mij wel maar anders moet je gewoon een afspraak maken bij de dokter en het laten onderzoeken.

Â