Vraag

wiet kopen

  • 1 September 2021
  • 3 reacties
  • 212 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Ola

Ik wil graag een keer wiet kopen, maar ken verder geen mensen die 18+ zijn die het voor mij zouden willen halen, dus ik wil gewoon een keer zelf bij een shop naar binnenlopen en kijken of ik wiet kan krijgen zonder dat ze om een identiteitsbewijs vragen. Ik zie er namelijk best oud uit. Maar wordt een eigenaar van de coffeeshop dan boos als hij erachter komt dat ik minderjarig ben en kan ik daar problemen mee krijgen?

(alsjeblieft geen gezeik over dat ik nog geen wiet moet roken)


3 reacties

Vrijwel elke degelijke coffeeshop zal weigeren om jou wiet mee te geven; waarom zouden ze het risico nemen? Vergelijk het met drank halen in een supermarkt. In principe hoort je ID gevraagd te worden, want dat is een bewijs dat je 18+ bent; aan minderjarigen wordt geen drank verkocht. Zowel de coffeeshop-verkoper als kassa-medewerker zal het risico niet nemen en zo gedoe voorkomen - het is immers illegaal voor zowel de koper als de verkoper.

Verder mogen we je sowieso geen tips geven voor plekken waar je wiet kan halen, want dat is in strijd met forumregel 9:

9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld zelfdoding, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging is niet toegestaan. Aankondigingen van zelfdoding worden verwijderd. Topics over deze onderwerpen zijn wel toegestaan. (…)

 

Badge

Vrijwel elke degelijke coffeeshop zal weigeren om jou wiet mee te geven; waarom zouden ze het risico nemen? Vergelijk het met drank halen in een supermarkt. In principe hoort je ID gevraagd te worden, want dat is een bewijs dat je 18+ bent; aan minderjarigen wordt geen drank verkocht. Zowel de coffeeshop-verkoper als kassa-medewerker zal het risico niet nemen en zo gedoe voorkomen - het is immers illegaal voor zowel de koper als de verkoper.

Verder mogen we je sowieso geen tips geven voor plekken waar je wiet kan halen, want dat is in strijd met forumregel 9:

9. Plaats geen illegale, schadelijke, triggerende en/of choquerende (seksuele) inhoud of links op het forum.

Het geven van of vragen om tips bij bijvoorbeeld zelfdoding, anorexia, illegale activiteiten of zelfbeschadiging is niet toegestaan. Aankondigingen van zelfdoding worden verwijderd. Topics over deze onderwerpen zijn wel toegestaan. (…)

 

Bedankt voor je reactie. Je hoeft me geen plek te geven waar ik het kan halen, hoor. Ik vroeg me gewoon af of ik er echt door in de problemen kon komen of dat ik vervolgens weer gewoon uit de winkel kan lopen.

Als je meerdere accounts gebruikt is het wel zo handig om te checken met welk account je ingelogd bent voordat je een reactie achterlaat….

Reageer