Wie word ook zo gek van de maatschappij??

  • 18 March 2024
  • 7 reacties
  • 114 Bekeken

Reputatie 7
Badge +12

Het allemaal,

Ik moet ff m'n frustratie kwijt.

Ik word er zo ontzettend gek van dat de maatschappij zegt: 'dit zijn jongens dingen en dit zijn meiden dingen.'

Zoals dat blauw voor boys is en roze voor girls.

 

Ik denk letterlijk dit:

'Eh.. Sorry maatschappij, maar ik draag toch nagellak waarom zou dat raar zijn?!?' 'Ik heb toch recht om te zijn wie ik wil zijn??'

Ik wil niet mensen oordelen, naar ik haat echt die 'vreselijk' mannelijke hetero jongens!

Wat een k*t lui!!

 

Wie heeft dit ook??

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. (Sorry voor het schelden)


7 reacties

Ik heb er zelf niet zo’n ervaring mee, aangezien ik ben opgegroeid in een heel accepterende omgeving, en ik ben een blanke hetero man wat ook wel helpt.  Ik herken het beeld dus minder, maar snap wel waar je vandaan komt. Ik heb altijd het idee gehad dat het misschien minder de maatschappij is en meer de puberteit, maar dat zie ik wel als ik volwassen wordt ;)

 

ik heb ook over het algemeen een hekel aan de mannelijke mannen, maar dat is vaak meer omdat ze een cultuur hebben ‘van zich beter voelen dan anderen.’
Ik denk toch dat we hier enige acceptatie voor moeten hebben, is het hele idee waar we voor vechten niet dat we mogen zijn wie we willen zijn? Als dat betekent dat je gay, een huisvrouw of een gymbro bent is dat dus allemaal prima, zolang je maar bent hoe je je voelt. 
 

je mag alleen nooit jezelf beter voelen dat een andere groep, dus een hetero jongen die graag veel mannelijke dingen doet je prima, zolang je maar jezelf niet beter als de rest gedraagt. Ik denk dat door internet de slechte versie van de mannelijke cultuur erger is verspreid en we daardoor een heel slecht beeld krijgen van deze cultuur, ookal neem ik aan dat het goede aspecten heeft.

Reputatie 6

Ik heb dit gevoel, maar met meerdere dingen dan alleen 'jongens en meisjes dingen'. Kijk naar het *chterlijke onderwijs waar we inzitten, naar de (deels in jouw genoemde topic) 'normen & waarden' waar we aan geschrift zijn.

Maar ook dat als bepaalde mensen iets zeggen, het meteen 'fout is', anders wordt opgepakt, want als ik zeg dat ik 'dit en dat' heb (psychisch) behandelen ze me als een klein kind en ook (had ik laatst); "maar het ligt niet aan jou dat jij dit hebt", toen ik zei dat ik o.a. autisme blijk te hebben. Ook laatst, zag ik weer een familielid die zei op (een andere, 'goede'(?)) toon waarvan ik dacht: "Wat?" Opdat ik extreem beel verandert ben qua uiterlijk.

 

Ze moeten hun beeld eens anders schetsen. Ook met school, ook met normen & waarden, enzovoorts. Het is zó pijnlijk. Voor al als je zoet hoe ze je anders aanspreken als je er anders uit begint te zien.

Ik ook sorry* btw

Reputatie 7
Badge +12

Hey @wild forest 

 

Ik snap wat je bedoelt.

Ik hou niet zo van die jongens die zeggen dat ze het beter weten.

Ik geloof niet zo in een beeld van een speciafieke man.

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

P.S. Iedereen zijn eigen mening!

Reputatie 7
Badge +17

Ik geloof niet zo in een beeld van een speciafieke man

Er bestaat ook geen ‘specifieke man’ (of vrouw, of wat dan ook). Helaas denken veel mensen nog steeds graag in hokjes. Jongens dragen bepaalde kleding en mogen niet huilen. Make-up is alleen voor meisjes. Enz. Dat is zo’n bekrompen kijk op de wereld, maar ja, wel lekker makkelijk en overzichtelijk. (Overigens zie je het in labels/hokjes denken aan de LGBTQ+ kant net zo goed) Ik begrijp dat een label kan helpen bij het accepteren en/of begrijpen van jezelf, maar ga nooit denken dat je je op een bepaalde manier moet gedragen omdat je jezelf een label hebt opgeplakt.

Maar goed, wat mij betreft is het heel simpel, doe waar je je goed bij voelt zolang je een ander er geen kwaad mee doet.

Ik snap dat het frustrerend kan zijn maar je moet maar zo denken dat de maatschappij van nu veel meer accepterend is dan vroeger.

 

@Wees Jezelf Bij Noah  

 

ik geloof ook niet echt in de specifieke man, zoals @tim16 zegt moeten we niet een hokjes denken. Wat ik meer bedoelde is dat we mensen die zich graag mannelijk gedragen gewoon moeten respecteren en niet beoordelen, als ze zich maar niet ‘beter’ dan ons gedragen :)  

 

ik wil wel toevoegen dat heel veel van die jongens die in zo’n cultuur zitten niet zichzelf zijn.  Wat heel jammer is, ze willen cool zijn en gerespecteerd worden door leeftijdgenoten, maar gedragen zich daardoor alleen maar als een eikel.  Deze jongens moeten we zeker niet aanmoedigen of respecteren, ookal heb ik zelf meer medelijden met ze dan haat voor ze 🙃
 

Reputatie 7
Badge +12

@wild forest goed gezegd!

(Zo denk ik er ook over)

 

@tim16

Ik weet wat je bedoelt.

Alleen heb ik gewoon last van die  jongens!

 

Liefs @Wees Jezelf Bij Noah 

 

Aangepast door de Kindertelefoon wegens forumregel 2.

Reputatie 7
Badge +14

Hey!  Ik ben het er wel mee eens, het is inderdaad zo dat mensen alles graag indelen in hokjes en dat als je iets “bent”of "hebt” dat je dan in een van die hokjes of labels moet passen anders voelt het niet goed.  Vinden mensen. Ik heb daar niks mee, ik ben gewoon Tover die zichzelf is, en dat kan in een stoere spijkerbroek met boots en dat kan ook in een leuk rokje met sokjes om maar wat te noemen. Ik wordt niet, als ik een  korte broek draag met kniekousen, ineens een heel andere Tover dan als ik een werkbroek aan zou hebben ofzo. Niet anders, en ook niet “minder jongen” of “meisjesachtig”want voor mij bestaat dat  helemaal niet.  Tuurlijk zijn er biologische verschillen maar van kleren en hobbys en hoe je doet en bent heeft daar dan weer niks mee van doen vind ik.  Maar mensen willen dat graag. Als ik met mijn  bff's ben en ik draag een rokje of een broek dan vinden ze dat intussen wel gewoon maar in het begin vroegen ze dan of ik nu “mijn meisjesbui”had, en dat kan ik ze niet kwalijk nemen want zo worden we helaas nou eenmaal opgevoed hier.  Maar laat ik het dan zo zeggen dat ik hoop dat als iedereen zichzelf steeds meer durft te zijn , en ik zie in dit topic ook jongens die dat zijn of willen, dat het dan ook langzaam  beter en geaccepteerder wordt. Om gewoon jij te zijn die zich kleed zoals ie wil en uit zoals ie wil. Ik begrijp gewoon echt niet waarom het raar is als ik een rokje draag en waarom een jongen dat niet zou kunnen. Net als make up en interesses en noem maar op. Ik vind wat dat betreft dat @tim16  het goed beschrijft.  Al die hokjes en labels maken dingen niet makkelijker. Als ik nu “femboy demi etc “ ben en mezelf zo noem, dan zou ik dus afwijken als ik een keer gewoon in een kniebroek met steekzakken en berg boots rondloop . Want dan ben ik op dat moment geen demi. Dat bedoel ik met labels die je beperken. Ik ben gewoon Tover, en de ene dag trek ik een zwarte lange broek aan en de andere dag een rokje.  En toch ben ik dezelfde Tover,  telkens weer,  en weet je? De mensen moeten het er maar mee doen. 😉

Liefs, Tover xxx

(oef, lang verhaal, sorry)

Reageer