Hoi allemaal,
Wat zouden jullie doen als jullie de baas van Nederland waren?
1) ik zou de doodstraf opnieuw invoeren.
2)
Alle alchohol, tabak en andere drugs volledig verbieden. Als je het toch gebruikt zou je voor de rest van je leven naar de gevangenis gaan. En als je het vekoopt krijg je de doodstraf.
3)
De politie veel meer rechten geven. ( bijvoorbeeld dat ze meteen met geweld iemand aan mogen houden als iemand wat verkeerd doet en niet dat ze domweg moeten vragen of diegene naar ze wilt luisteren
4)
Moordenaars en verkrachters krijgen de doodstraf
5)
Alle andere straffen die ik hierboven niet heb genoemd krijgen 20 jaar bovenop wat de huidige straf is voor dat misdrijf.
6)
Om ervoor te zorgen dat de gevangenissen niet overvol raken zou ik de cellen 1lang 1 m breed en 2,5m hoog maken. En elke dag 2 keer water en brood geven zodat het niet teveel geld kost. Ook zouden alle gevangenen 10 uur per dag moeten werken voor de overheid zodat ze tenminste iets bijdragen aan de samenleving.
7)
De minimumloon en uitkering met 40% omlaag. Zo gaan de luie mensen ook eens aan het werk.
8)
Als laatse zou ik de belasting over de lonen van de rijken gelijk maken aan de belasting over de lonen van de armen. Zodat je niet wordt gestraft voor het verdienen van veel geld. En dan om toch genoeg geld te hebben voor de overheid zou in de accijnzen omhoog gooien.
Gr. Anoniem