wat vinden jullie van de heilige boeken?

  • 10 February 2013
  • 96 reacties
  • 6615 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties
hallo allemaal ik wil jullie graag vragen wat jullie nou van de islam de christenen en de joden vinden
ik vind ze persoonlijk gewoon dom ze geloven allemaal in de zelfde god en toch vechten
ze tegen elkaar 2/3 van de oorlogen ontstaat uit geloof
ik erger mij vooral aan die figuren van god is goed jezus dit mohamed dat allah groot
kom op als die goden (god) er echt zou zijn zou hij toch een veel betere wereld maken
en die amerikanen er dan bij  te schreeuwen van alle islamieten zijn terroristen
ze denken dat ze voor god strijden maar ze vechten gewoon voor macht en land

weg met de heilige boeken

96 reacties

Iedereen mag zijn mening hebben toch ?

Ik vind geloof prachtig. Het is iets wat er altijd is en waar je je aan kan steunen.
Niet dat ik zelf gelovig ben, ik geloof alleen aan dingen die ik waargenomen heb.
Geloof in wat jij zelf wilt, kijk niet wat anderen doen.
ik wil teneerste zeggen dat de citaat: van geloof komt oorlog totale onzin is.
ik neem bijvoorbeeld de koraan. er staat duidelijk in dat geen enkele mens bevoegd is om het leven van een andere mens te nemen
behalve allah. al die islaam terroristen zijn mongolen en worden veracht door de rest van de moslim bevolking.
deze terroristen zeggen dat ze het in de naam van allah doen om het geloof de versprijden.
het geloof versprijden is goed,maar dat moet verbaal. de grote terrorist organisaties zijn opgekomen door psyghopaten en zij die gedwongen werden of dachten dat ze het goede deden. 
hoe je je hele mening toont is domweg gewoon asociaal.
en zoals eerder is gezegd, oorlogen komen niet door geloof maar door mensen met macht die nog meer macht willen endan geloof als een dekmantel gerbuiken.
en het punt dat het respectloos is wat christenen doen. tja, niet dat waar je over praat een paar 100 jaar geleden was gebeurt. maar toch, die dingen die ze verkochten zodat je in de hemel zou komen was bedacht door de hoge mensen in dat geloof omdat ze geld wouden. dat had helemaal niksmet het geloof te maken.
pas op met wat je zegt 
Hoi brolie,

Ten eerste vind ik het erg respectloos hoe je over de gelovigen praat.
Als tweede wil ik je duidelijk maken: Christenen geloven in God - De Islam in Allah (Je zegt dat dit hetzelfde is, maar dit is echt iets anders!!) - Joden geloven dat hun Messias nog moet komen, die hebben er dus geen een.

Ik ben gelovig, Ik ben Christen en geloof in God. Ik weet dus de verschillen. Ik vind het naar dat je zo praat, maar dat is jou mening.
Ik accepteer de Islam en het Jodendom.
Lang niet alle mensen vechten ervoor, de meerderheid gelooft echt in het Christendom (In de Oosterste landen vechten ze veel).

Ja, ik geloof in de Bijbel.

Liefs, SecretGirl
Hoi Lol,
Ik vind dit respectloos. Dat ik (erg) gepest  ben, wil niet zeggen dat ik me ga verdiepen in God. Dat jij atheïst bent moet jij weten. Ik kan niets meer dan mijn oude reacties vertellen. Wel weet ik dat ik niet mijn leven spendeer aan God. Sterker nog: HELEMAAL NIET!
Sorry hiervoor.
Ieder zijn mening.
Liefs, SecretGirl


Ik sluit mij hier geheel bij aan. ik geloof niet 100% maar ik geloof wel dat er "iets" of "iemand" is.

en lieve Atheïsten, snappen jullie niet dat het allemaal figuurlijk is bedoeld? dat de "goede" persoon in jezelf zit, en dat je die eruit moet laten komen?
en als je zo logisch denkt, kan je dan niet snappen dat mensen willen zoeken naar iemand om bij te schuilen? wíl je dan ook niet eens próberen om ze te respecteren? wij haten niet-gelovige niet, dat deden ze misschien in 1600 tot 1900 ongeveer, maar nu niet meer. wij, wíj moorden niemand uit, dat doen de machthebbers, niet wij.
Je mag geloven wat je zelf wil, maar toch in de heilige boeken en/of teksten staat dat je niet mag doden, vechten,discrimineren en iedereen moet respecteren om wie ze zijn, waarom komen er dan toch zoveel oorlogen door het geloof in het algemeen?


De meeste oorlogen worden alleen maar veroorzaakt door, machtslust. 
Maar dan gaan ze weer het geloof ermee laten bemoeien, in de politiek.
Waardoor het dan weer door sommigen de schuld wordt gegeven aan de geloven.
x
Hoi, 
Ik vind dat je respectloos praat over gelovigen. Ikzelf geloof ook niet, ik ben niks van mijn geloof. Simpel: omdat ik denk dat er geen Goden zijn, en dat je je toekomst zelf bepaalt, door de keuzes die je maakt. 
Ik vind dat je mag zijn wie je bent. Wat je ook gelooft, hoe je overal over denkt... Dat maakt niet uit. 
Zolang je gewoon jezelf bent, is het toch goed? Ik hoop dat je nooit meer zo respectloos over mensen praat. 
xxx
Iedereen mag geloven wat ze willen, en zelf beslissen wat ze met hun leven doen. Dus ook in wie of wat ze wel of niet geloven.
De Homo Sapiens Sapiens zoeken altijd naar antwoorden, wij zijn Homo Sapiens Sapiens en proberen de wereld om ons heen te verklaren. Voor iedere mens is het moeilijk of niet te accepteren dat we zijn ontstaan uit het 'niets' of iets onbekends.
Zoals Atheïsten geloven in wetenschap, geloven Boeddhisten in de Boeddha, de Joden in hun Messias, de Christenen in God, de Moslims in Allah, de oude-Egyptenaren in de Annunaki etc. etc.
Ieder geloof of levensovertuiging moet men respecteren (jawel Brolie en Lol dat klopt) en ook hoe de individu dit geloof of deze levensovertuiging uitoefent en communiceert naar de buitenwereld.

Door machthebbers die hun gebied wilden/willen uitbreiden werd/wordt geloof gebruikt en omgevormd. Zo bespeelde/bespeelt men het volk om te doen wat de machthebber wil.
Een bekend voorbeeld hiervan is Jeruzalem ;-)
Wat mij echter wel opvalt, en wat ik zeer kwalijk vind is hoe de Kerk te werk gaat. Het is een rechtse organisatie die in tijden van geldnood bijv aflaten afgeeft (gelovigen voor de gek houdt met on-Bijbelse prietpraat) en tijdens het 2e Vaticaan treurt om een tussendoor 'plotseling' gestorven linkse paus!
Daarna kwam er weer zo'n rechtse pipo... (wat een toeval dat die lastpost zo poef verdween)

Ik kan me heel erg over dit soort dingen opwinden, ook over de verzonnen extra zuil van de Koran die over oorlog gaat.
Enige geloof waar ik geen slechte dingen over gehoord heb (incl. Atheïsme) is het Jodendom. Heb overal gelezen dat zij slachtoffer zijn van vanalles en nogwat (klopt dit?)

Mijn boze woorden richting de Kerk en de Islam zijn niet tegen alle gelovigen!!!!!!! Alleen tegen een select groepje mensen (dat denk ik niet op Kindertelefoon zit 😉 )

Geloof in wat jou het beste lijkt en je mag best een mening hebben over andere geloven en levensovertuigingen.
Wat niet betekend dat je die per se moet verkondigen ;p

Doe wat jou goed lijkt Brolie, maar misschien je besluit niet meteen tegen je familie zeggen dan heb je de poppen aan het dansen...

Overigens;
Hoezo zou je van een ander ras zijn?
De mens is een ras en we zijn allemaal mensen welk volk we ook toe behoren hoe we er ook uitzien.
Ik ben tegen religie. Er komt alleen maar oorlog en onrust van. Elk geloof is even erg (behalve het Boeddhisme). Ik heb alle respect voor als je gelovig bent maar heb dan wel repespect voor mensen die dat niet zijn. Laat mensen hun eigen keuzes maken en laat ze zijn wie ze zijn.
Je hebt over die 1% die uit zijn op oorlog...
Bijvoorbeeld:Hitler: Omdat de Joden het toevallig beter waren in de maatschappij NIET omdat ze Joods waren!
Zo gaat het altijd heeft een andere ras of geloof het beter in zware tijden ZIJN ZE DE SCHULD VAN DE CRISIS!
Gebruikten die mensen als smoes.

IK ben gelovig!
IK heb vrienden die gay zijn!
IK geloof in het hiernamaals!
IK geloof in een god!
IK geloof NIET alles uit de bijbel!
IK ben deels spiritueel!
IK vloek en scheld!
en IK doe zeker niet alles voor God!
Hii,
Ik vind dit echt het belachelijk maken van mensen die in iemand geloven.
Laat ze toch lekker geloven in hun god  ! Kom op zeg, jij wilt toch ook dat mensen respectvol
Met elkaar om gaan ? Btw, mensen geloven niet in 1 god. Het zijn er meerdere !

Echt heel triest dit..
Goed dat jullie een open discussie hebben over dit onderwerp.
Let echter op je woorden en zorg dat je reacties niet aanstootgevend zijn. Wanneer dit wel zo is, zal het aangepast of verwijderd worden.
Reputatie 3
Badge +2

-onnodige quote verwijderd-

Ik vind dit beetje respectloos srry. Oke terrorisme ben ik ook tegen maar er zijn ook heel veel goede gelovigen en de heilige boeken vind ik legit spannend 

Inderdaad weg met de heilige boeken, althans.. voor mij wel.

Adam en Eva waren de eerste mensen, ze zijn wit. Hoe komen dan de bruine mensen op de wereld? Ik denk dat het boek er gewoon is om regels in te brengen in de landen, om hier alles een beetje op orde te houden.
Bij ons maakt het niet uit of je homo/lesbi bent. (Voor mij en in mijn kerkgemeente). Ook in het christendom komt dit (natuurlijk!) voor.
Verder is dat bij de Islam wel zo, dat vrouwen tot allerlei dingen gedwongen worden (bijv. hoofddoeken en trouwen). Of dit hun eigen keus is, weet ik niet.
Ik geef je gelijk dat er in de Oosterse landen veel gevechten over zijn.
dankje wat dat bedoelde ik maar er zijn ook streng katolieken bij ons in het dorp
die ongelevigen homo's en buiten lander ophangen


Dit zou kunnen, dat weet ik niet. Wel weet ik dat Katholieken anders zijn dan de Protestanten (Dit ben ik...).
Hun diensten zijn anders en de liederen al helemaal. Tja, bij ons is het een Amerikaanse kerk, met band en zonder orgel. We zingen geen 'Hele Noten' maar gewoon muziek, zoals dat in deze tijd in is.
Ik hoop dat je geleerd hebt dat het respectloos is om zo over andere mensen te praten.
Liefs, SecretGirl
Hoi Lol,
Ik vind dit respectloos. Dat ik (erg) gepest  ben, wil niet zeggen dat ik me ga verdiepen in God. Dat jij atheïst bent moet jij weten. Ik kan niets meer dan mijn oude reacties vertellen. Wel weet ik dat ik niet mijn leven spendeer aan God. Sterker nog: HELEMAAL NIET!
Sorry hiervoor.
Ieder zijn mening.
Liefs, SecretGirl
Zei ik iets verkeerds? 😕
hallo allemaal ik wil jullie graag vragen wat jullie nou van de islam de christenen en de joden vinden
ik vind ze persoonlijk gewoon dom ze geloven allemaal in de zelfde god en toch vechten
ze tegen elkaar 2/3 van de oorlogen ontstaat uit geloof
ik erger mij vooral aan die figuren van god is goed jezus dit mohamed dat allah groot
kom op als die goden (god) er echt zou zijn zou hij toch een veel betere wereld maken
en die amerikanen er dan bij  te schreeuwen van alle islamieten zijn terroristen
ze denken dat ze voor god strijden maar ze vechten gewoon voor macht en land

weg met de heilige boeken


Hallo,

''Mijn mening''
Ik vind dit nogal te hard klinken. Je kunt beter de vraag aan niemand stellen.
Zelf heb ik een vriendin die christen is en eentje die moslim is.
Het heeft mss niets met mij te maken ofz maar ik bedoel ermee dat je beter niet kunt zeggen 
''weg met de heilige boeken''

Dat klinkt als weg met de christenen en moslims ;-)
Dus denk goed na voordat je iets zegt.

Groetjes -Feelingss-
Reputatie 2
Badge +17
Kijk, iedereen moet geloven wat hij of zij wil. De één gelooft in God, de ander in Allah. Wat maakt het uit? Mij persoonlijk boeit het helemaal niets of iemand nou moslim of een christen is. Maar ik vind dat je wel gelijk hebt. Het is inderdaad erg dom en raar dat deze mensen oorlogen houden om hun 'god' te vereren. Als je echt zou streven naar een goed leven door te geloven in die god, dan zou je geen anderen vermoorden.
Beste gebruikers van het forum,

Denken jullie bij het plaatsen van berichten aan de volgende formuregels:

2. Ga respectvol met elkaar om
Leden van het forum gaan respectvol met elkaar om. Neem elkaar serieus, val iemand niet persoonlijk aan en pesten is niet toegestaan.

3. Bedreiging, discriminatie en seksuele intimidatie zijn absoluut verboden
Bedreig geen forumleden, discrimineer niet of maak geen seksueel getinte opmerkingen.

Uiteraard is het toegestaan om je mening te geven, maar doe dit op een respectvolle manier zonder anderen daarmee aan te vallen of bewust te kwetsen.

Wanneer je je niet aan de forumregels houdt zul je een waarschuwing krijgen.

Groetjes Kristy, de Kindertelefoon
Ha Brolie,

Ik vind het fijn te kunnen lezen dat eindelijk iemand het flink met me eens is. In principe houd ik me veel bezig over dit soort dingen en heb ik al kunnen constateren dat Christenen, Islamieten, etc. idioten zijn! Ze zijn psychopaten. Ze moorden elkaar uit (zoals je zelf zegt, 2/3 oorlog ontstaat door geloven en dat KLOPT) en dat is heel ongezond. Dan ten tweede, het zijn meestal de wat zwakkere mensen. 😉 Dan spreek ik voornamelijk over de Christenen. De Christenen zijn een apart volk. Je kunt ze met de technologie van de tegenwoordige eeuw alles wijs maken, behalve ÉÉN DING: Dat God niet bestaat! God is een idioot verzinsel! God is ooit bedacht door een dorpsgek in de Middeleeuwen. Ik kan Christenen echt niet uitstaan. Ze proberen elkaar maar te verdedigen omdat ze gewoon te zwak zijn. Ze zijn gepest vroeger, of een """""""""""geliefd"""""""""" familielid kwijt. Een oma of zo, dan worden ze meteen Christen en gaan ze helemaal in de "Heer"! En dan kunnen ze zijn naam wel met een hoofdletter typen in een zin als "Hij", maar mijn naam niet! BELACHELIJK! Onrespectloos vies gedrag!

Ikzelf ben atheïst en durf dat aan niemand te vertellen. Ik denk dat als ik mensen laat weten dat ik atheïst ben, ik op de een of andere manier me niet kan inhouden en doordraai hierover! Maar, dat zou MEER dan terecht zijn! Ik kan me zo kwaad maken over dit rare verzinsel! Anyway hoop ik dat jij wel atheïst bent of dat door mijn logische post bent geworden en ook dat je weet dat het atheïsme altijd een fijne ZEKERHEID (nee, geen geloof...) is van 3 woorden: God Bestaat Niet! (De GBN kunnen we het ook wel noemen, haha. :P) Ook hoop ik dat je niet veel van de reacties van mensen zoals die SecretGirl aantrekt... dat zijn juist meestal mensen die hun hele leven spenderen voor een sprookje. Zonduh!

Groetjes,
Lol
Hoi Lol,
Ik vind dit respectloos. Dat ik (erg) gepest  ben, wil niet zeggen dat ik me ga verdiepen in God. Dat jij atheïst bent moet jij weten. Ik kan niets meer dan mijn oude reacties vertellen. Wel weet ik dat ik niet mijn leven spendeer aan God. Sterker nog: HELEMAAL NIET!
Sorry hiervoor.
Ieder zijn mening.
Liefs, SecretGirl


Ik vind het respectloos hoe Christenen doen. Een (klein) voorbeeldje waar ik me bijvoorbeeld aan kan irriteren van hun: ze houden het eten voor mij op, omdat ze zelf moeten bidden. Dat vind ik gewoon laag! Ik heb dat over dat verdiepen in God of dat gepest zijn ook helemaal niet specifiek naar jou toegericht - enkel naar de alledaagse Christen.

Hoogachtend,
Lol
hallo allemaal
bedankt dat zo veel hebben gereageert maar wel er negatief
ik voag alleen maar ik ben voor een werld zonder geweld en oor log
en racisme en pesten ik word zelf veel gepest om at ik erg lang ben(1.83 ik ben 14) en op een boerderij woon
er is altijd veel ruzie in mijn familie geweest over geloof
de ene helft van mijn famili waren zwaar iers katoliek en de andere helf is joods en komen uit rusland
mijn ierse familie is erg rijk en hebben 13 kerken in hun bezit mijn rusise familie is ook erg rijk
en hebben 1 siagoge en staan hoog ingedeelt in het rode leger
ik ben als kind al 2 keer naar ruslan mee genomen met geweld
en mijn rusise oom heef 6 ierse nefen laten vermoorden
waarop mijn tante zelf moord pleegde ze sprong op een rots in zee
daarom ben ik deze topik begonnen omdat ik katholiek ben gedoopt maar ook joods
dat heb ik dus tegen op geweld en geloof en hetheeft en groote impact op mij
dus ik vind het blachelijk dat er dan iemand aankomt zetten met ahla is groot
of met een andere legendarise opmerking want ales is gods of ahlas wil
geloof is gewoon bedacht om dat mensen bang waren voor ales wat ze nog niet wisten
heel lang geleden was dat de donder en de bliksem nu is het de dood wat komt erzometeen
dat weet niemand zeker zelfs god niet


brolie


Inderdaad, je hebt helemaal gelijk! Het geloof is bedacht! We hebben het nu niet meer nodig! Mensen; zet je af van dat oude dingetje! Gooi het in de prullenbak.... 🙂 Geloof = onzin !
okay, ik, nouja ik bedoel mijn ouders zijn streng gelovig
ikzelf geloof niet meer.
maar nu moet ik dus gewoon nog doen alsof ik geloof omdat het anders wel is slecht kan aflopen
ik heb respect voor ieder geloof, en kan ook gewoon omgaan met mensen van ieder geloof.
het maakt toch niet uit, dat zijn ook gewoon mensen.
en discrimineren omdat iemand een geloof heeft, vind ik wel heel erg ver gaan. zoiets doet een normaal mens niet.

Reageer