Skip to main content
Vraag

wat doet een jeugdzorg als je slaat

  • 23 August 2023
  • 7 reacties
  • 164 Bekeken

Heee, ik heb een vraagje.

Ik zit nu op een woongroep van de jeugdzorg en het is een leuke zorgboerderij waar gelukkig geen isoleercellen zijn :)

Maar ik word soms zo gek van de begeleiding dat ik ze wel kan slaan, maar wat gebeurd er dan? Bellen ze dan gelijk de politie bij geweld enzo of niet? En wat doen ze dan?

Stel dat je blijft slaan gooien ze je dan op de grond?

Dat was het ik hoop op een atw doeiiii xxx

Ik zit zelf niet op een woongroep en heb er nog nooit gezeten maar ik denk dat ze je dan misschien wel minder dingen laten doen of dat je strenger onder toezicht gaat staan.

 Ik snap totaal dat je soms zo graag iets of iemand wilt meppen maar dat kan helaas niet. Misschien kan je met iemand erover praten. Of als je het heel erg graag wilt doen een kussen of knuffel meppen zodat je iniedergeval die frustratie eruit hebt maar niemand pijn doet. 


Het beste is gewoon om met ze te praten als je het ergens  niet mee eens bent.

Dan zal je veel meer bereiken dan wanneer je ze gaat slaan


Oke ik kan nu antwoorden want ik zit op een groep!!!

AUB NIET BEGLEIDING MEPPEN

 

Dan komt er een incident melding en kan de politie gebeld worden. Je komt er niet zomaar mee weg. En zelfs al is fixeren niet zomaar toegestaan in de open jeugdzorg, sommige begleiding zouden het doen. Ligt ook echt wel aan hoe extreem veel je mept en waarom

 Een incident melding is eigenlijk een melding die gemaakt wordt als er iets heel ongewoons en extreem gebeurd. Waarvoor het dient, geen idee nog. Ik heb er geen. Maar ik ken genoeg mensen die er wel een paar hebben. 

Gewoon uit praten met begleiding. En als je dat niet durft praat dan met de KT of iemand anders die je vertrouwt. 

En de tip van dingen meppen zoals kussen en knuffels werkt echt hoor!

+ Ze gaan degelijk wel strenger met je omgaan. Je hebt dan eigenlijk niks meer te zeggen. 

 

Beetje laat maar hoop dat dit helpt 


 

Oke ik kan nu antwoorden want ik zit op een groep!!!

heeeyyy ik woon nu al weer thuis sinds kort, maar bedankt voor je ractie 🩷

ik heb alsnog wat opmerkingen dus ik rea wel ff xx

AUB NIET BEGLEIDING MEPPEN

ja, heb het uiteindelijk ook nie gedaan hoor geen zorgen xx 

 

Dan komt er een incident melding en kan de politie gebeld worden. Je komt er niet zomaar mee weg. En zelfs al is fixeren niet zomaar toegestaan in de open jeugdzorg, sommige begleiding zouden het doen. Ligt ook echt wel aan hoe extreem veel je mept en waarom

is het normaal dat ze op onze groep wel fixeren? Want tis een open groep maar ze doen dat wel, ookal is dr eig helemaal niet echt wat aan de hand ofzo. Is dat normaal?

 Een incident melding is eigenlijk een melding die gemaakt wordt als er iets heel ongewoons en extreem gebeurd. Waarvoor het dient, geen idee nog. Ik heb er geen. Maar ik ken genoeg mensen die er wel een paar hebben.  ohww okee

Gewoon uit praten met begleiding. En als je dat niet durft praat dan met de KT of iemand anders die je vertrouwt. 

ik kreeg helaas nooit de kans om het uit te praten helaas, het boeide hun niks wat je ervan vond, ze zeiden gwn van ja dit mag je zeggen mr daar doe ik niks mee, als je het als mocht zeggen, vaak werden ze ook boos als je er tegen in ging... ​​​​

En de tip van dingen meppen zoals kussen en knuffels werkt echt hoor!

jaa kloptt, heb k ook gedaan xx

+ Ze gaan degelijk wel strenger met je omgaan. Je hebt dan eigenlijk niks meer te zeggen. 

ja kloptt, is eig al bij elk klein ding, ik had sws nie zo veel te zeggen helaas...

 

Beetje laat maar hoop dat dit helpt 

mnuuu xx

ohja trwnss, dit bedoel ik nie als haat ofzoo hoorr, ik wilde er gwn ff op reageren snapjee 🩷

Mr hoe is jou ervaring op de groep dan? Hopelijk beter als die van mij <3

Xx

 


Ik wou ook nog even reageren. Stel je voor iemand anders wil ook zo'n topic maken en dan kan dit alles terug gelezen worden.

Ik heb het zelf niet meegemaakt maar mijn broer wel.

Hij zit ook op een woon groep. Hij klapt met zijn voeten naar binnen waardoor hij stevige schoenen aan moet. Bijvoorbeeld schoenen met stalen neuzen. Die had hij dus eens een keer aan en hij zat toen met zijn voeten op en andere stoel. Een begleiding van hem is toen op zijn voeten gaan zitten ofzo en toen heeft mijn broer die begleiding een enorme trap gegeven. Hij is toen buiten gezet en heeft een steen door het raam gegooid en de politie is gebeld.

 

Dus ik hoop dat dit antwoord geeft op je vraag. Ze bellen dus inderdaad de politie


@Girl.anoniem 

Wat fijn dat je nu weer thuis zit (iniedergeval ik denk fijn) 

Laten we zeggen, de begleiding meppen drang is een bekende bij mij. Het kan behoorlijk frusterend zijn om met ze om te gaan. 

Ik heb het nu behoorlijk zwaar hier. Eerst was het echt een hemel hier, niet thuis zitten was geweldig, maar nu wil ik gewoon naar huis toe. (Als ik nu naar huis ga gaat het ook fout dus het is het een of het ander😪)

Bij ons is de meeste begleiding ook zo van: ja zal wel. Priem dat je je zo voelt maar dat komt ons niet uit dus zoek het zelf uit. 

Ik werd ooit vertelt nadat ik aangaf te bang te zijn mijn kamer in te gaan "Wat wil je dat ik doe dan? Ga maar een half uurtje tv kijken." Dus jaaaaaa 

Oh en wel beetje gek dat jouwn groep wel fixeert. Dat hebben ze bij ons nog nooooit gedaan. En wij hadden een tijdje geleden een jongere die glazen deuren in trapte en elke dag onder de invloed de boel inelkaar sloeg. Ik geloof dat het echt een uit zondering moet zijn als het in open groepen gebruikt wordt. Nu kun je er weinig mee maar als je in een jongerenraad ofzo zit kun je dit bespreken. Vaak ga je wel uit de raad als je vd groep gaat maar ja. 

 

En @ikweethetnietmeer2009 

Wat handig dat jij dit verhaal toevoegde. Op de groep dreigen ze mega snel met politie. Wij hebben dat ook wel eens gehad hier, het dreigen maar ook echt politie. Wel gek dat ze hem buiten zetten. Bij ons is het op de kamer en heel soms kantoor (Nu geupdate naar 'gespreksruimte'). Ligt eraan of de jongere een gevaar is voor begleiding. Maar buiten vind ik gek. Ik snap dat een trap verkopen niet handig is maar je moet ook niet hebben dat een gefrustreerde jongere weg rent ofzo. 


En @ikweethetnietmeer2009 

Wat handig dat jij dit verhaal toevoegde. Op de groep dreigen ze mega snel met politie. Wij hebben dat ook wel eens gehad hier, het dreigen maar ook echt politie. Wel gek dat ze hem buiten zetten. Bij ons is het op de kamer en heel soms kantoor (Nu geupdate naar 'gespreksruimte'). Ligt eraan of de jongere een gevaar is voor begleiding. Maar buiten vind ik gek. Ik snap dat een trap verkopen niet handig is maar je moet ook niet hebben dat een gefrustreerde jongere weg rent ofzo. 

Ik vond het ook best vreemd dat ze hem buiten zette. Maar ik denk dat ze dat doen omdat bij hem op de groep iemand zit die nooit uit zijn kamer komt. 


Reageer