Vraag

waarom zijn mensen niet open over hun politieke mening

  • 11 June 2023
  • 6 reacties
  • 84 Bekeken

  • Anonymous
  • 0 reacties

Hallo ik ben een jongen van 14 jaar.

ik interesseer me heel erg in de politiek en heb dus m’n mening over links en rechts wel klaar liggen. Maar mijn vraag is nu: waarom zijn andere mensen niet open over hun politieke mening. Ik snap het gewoon niet, ik durf tegen iedereen te zeggen welke ministers ik goed of slecht vind en zeg ook gewoon op wie ik zou stemmen.. wat vinden jullie? 
(Sorry dat dit wat volwassener is als mijn leeftijd) 


6 reacties

Reputatie 2
Badge +1

Ik denk dat veel mensen bang zijn voor de reactie van anderen. En ook kan het een rol spelen als je in een groep hoord waar iedereen extreem links is en jij zelf niet dat je bang bent om uit de groep te worden gezet. 

Reputatie 5
Badge +1

Ik denk dat mensen niet hun politieke mening willen zeggen omdat ze misschien bang zijn dat er een ruzie ontstaat. Sommige mensen houden niet echt van politieke discussies, dus ik denk dat zij politieke onderwerpen zullen vermijden.

En ik denk ook dat mensen met een politieke mening die niet overeenkomt met de meerderheid, hun mening niet openlijk durven te uiten, omdat zij misschien bang zijn dat andere mensen vervelend gaan reageren.

 

Reputatie 5
Badge +4

Discriminatie op grond van je politieke mening is nog al een ding zegmaar

Mijn moeders oma zei altijd, over geloof en politiek moet je niet discussieren, zorgt alleen maar voor ruzie. Ikk denk ook dat het klopt.  Je kan een ander toch niet overtuigen.  En eerlijk gezegd zou ik iemand ook anders aankijken als die op bijvoorbeeld Thierry Baudet zou stemmen. 

Hey,

@Mimo Ik heb geeneens ooit van Thierry Baudet  gehoord. Wie is dat? Mijn politieke kennis gaat niet verder als die dikke vrouw en Rutte.

Ik denk dat vele bang zijn voor discriminatie of uit de groep gezet worden. Ik heb een mening en die mag iedereen (of die het nou wil of niet) weten. Veel mensen hebben dat niet en zijn echt bang om er niet bij te horen. Maar goed, dat is wat ik denk.

Ajuus!

Reputatie 5
Badge +1

Hey ik denk dat dit misschien er ook mee te maken heeft met dat niet iedereen zich er mee bezighoudt 

Reageer