Vraag

Vuurwerkverbod

  • 9 December 2020
  • 8 reacties
  • 145 Bekeken

Reputatie 4
Badge +5

Hoi, wie vindt dat het Vuurwerkverbod heel lang moet blijven? Ik wel! 


8 reacties

Badge +4

Hoi, wie vindt dat het Vuurwerkverbod heel lang moet blijven? Ik wel! 

Ik vind eigenlijk dat er geen vuurwerkverbod moet zijn niet zo streng maar een beetje vuurwerk wel maar door een organisatie is denk ik beter maar cato 1 en 2 mag wel vind ik

Ik ben het met je eens @OluchiBTS , puur omdat ik vuurwerk echt NIKS aan vindt (En het is btw ook echt geldverspilling, je gooit LETTERLIJK je geld weg).

(En het is btw ook echt geldverspilling, je gooit LETTERLIJK je geld weg).

Dat doe je ook als je rookt, en dat is ook niet verboden.

Dit is geen persoonlijke aanval ofzo hoor, meer een opmerking. Ik vind zelf ook niet zo heel veel aan vuurwerk. En ik vind ook dat sommige mensen er echt dom mee omgaan. Maar dat moeten ze dan ze,f maar weten.

Ik ben voor een permanente afschaffing van consumentenvuurwerk van categorie 2 en 3 (en al het illegale erboven natuurlijk ook)

Een vuurwerkshow is helemaal top, maar de onnodig overvolle IC, vandalisme wat er bij komt kijken (opblazen van containers, brievenbussen, auto's), brandstichting omdat mensen in het algemeen er niet mee kunnen omgaan is totaal onlogisch. 

Badge +4

Oh en ja idd illegaal vuurwerk ben ik echt zwaar tegen idd

Hallo  OluchiBTS :)

Ik vindt dat het vuurwerkverbod afgeschaft moet worden maar wel hogere straffen voor vandalisme, etc. Het vuurwerk doet niks mis, het gebruik door sommige mensen zorgt ervoor dat vuurwerk verboden wordt nu. Wat betekent is dat door een groep mensen die niet goed kunnen omgaan met vuurwerk dat een pleziertje voor enkele miljoenen mensen wordt afgepakt. En dar terwijl er al zoveel niet mag tijdens de Covid-19 pandemie. 

Het vuurwerkverbod zorgt er daarnaast voor dat mensen naar het buitenland gaan omdat vuurwerk daar niet verboden is en daar is het vuurwerk vaak een stuk zwaarder. Daardoor kun je hetzelfde probleem krijgen.

En dan nog een punt is dat het vuurwerkverbod duidelijk zorgt op dit moment voor vuurwerkoverlast. Dat zie je bijvoorbeeld op Urk waarbij er gereld wordt vanwege het vuurwerkverbod en er is daar ook sprake van geweld en vandalisme. 

-TheMightySlayer <3

Reputatie 1
Badge +1

Ik ben er mee eens met dat vuurwerkverbod, maar echt meer om eigen personele redenen.

Kleinere vuurwerk en ‘kinder’ vuurwerk vind ik prima, maar de illegale en erg harde vuurwerk vind ik totaal niks. Ben namelijk super gevoelig voor zulke harde geluiden en het stoorde m'n pret voor jaren gewoon.

Natuurlijk kan ik er daar ook niks aan doen en soms moet ik me wel realiseren dat anderen, die wel van vuurwerk houden, het niet meer leuk vinden in tegenstelling tot ik.
Maar zo gaat het leven; soms krijg je een “persoonlijke geluk'’.

Reputatie 2
Badge +2

Ik ben het er niet helemaal mee eens, maar wel dat het huishoudelijk niet meer mag!

Ik vind dat je in iedere gemeente een vuurwerkplaats mag hebben waar 1 verantwoord iemand dan een vuurwerk show geeft…

Groetjes Myrthe2006

Reageer