hoi @yuhyuhyuh,
ik heb het even voor je opgezocht. Kwestie van de goeie zoekterm intypen en geluk hebben haha, ik had maar één hit, maar die is wel goud haha
https://www.defenceforchildren.nl/media/2957/1571.pdf
een pdf van 8 pagina’s, dus lees die ff op je gemak.
Hieronder alvast een klein stukje:
Je bent op het politiebureau omdat:
1. je wordt verdacht van het plegen van een strafbaar feit en je moest mee naar het politiebureau
of
2. je moest je melden op het politiebureau
Op het politiebureau vertelt de politie je direct waarvan je wordt verdacht en wat je rechten zijn. Ook moet de politie meteen je ouders bellen om te vertellen waar je bent en waarom.
Het politieverhoor:
Op het politiebureau moet je binnen zes uur door de politie worden verhoord. Is het al laat en moet je tot de volgende dag wachten, dan tellen de uren tussen middernacht en negen uur ’s ochtends niet mee. Als je niet zegt wie je bent, kan je maximaal zes uur langer worden vastgehouden.
wat @jaivy zegt klopt dus wel ongeveer (ik had niet anders verwacht 😉)
Ze bellen je ouders en als het nodig is kunnen ze je 6 uur vasthouden. Uren tussen middernacht en 9.00 uur 's ochtends tellen niet mee, dus wordt je om 01.00 uur opgepakt dan kunnen ze je tot 15.00 vast houden…., want die 6 uur gaan dan pas om 09.00 uur in….. (als ik het goed heb begrepen)
Meestal zal het wel niet zo'n vaart lopen, maar het kan wel.
Lees de rest ook ff via de link. Er staan handige dingen in; dat je recht hebt op een gratis advocaat etc etc
Ok, ik zal je niet langer van je nachtelijke activiteiten houden. Waar ga je vannacht je tags droppen 😀
Het is serious business, dus bedenk goed wat je doet.
Gr. MckeyMouse