Beantwoord

snachts opgepakt worden

  • 22 January 2023
  • 9 reacties
  • 291 Bekeken

Badge

yoo,

ik weet zelf geen antwoord op deze vraag dus misschien iemand op t forum wel.

ik doe weleens snachts graffiti met wat vrienden, maar ik vroeg me dus af: als je snachts als minderjarige wordt opgepakt door de politie, moet je dan gelijk mee naar bureau? of sturen ze je naar huis en moet je volgende ochtend naar bureau?

en áls je wel snachts meemoet, hoe lang houden ze je dan daar? zou ik bij wijze van in de middag weer naar school kunnen? en worden je ouders gelijk snachts gebeld of de volgende morgen?

snap dat t beetje random vragen zijn maar misschien heeft iemand ervaring ofz. 

icon

Beste antwoord door MickeyMouse 25 January 2023, 00:23

Bekijk origineel

9 reacties

Reputatie 7
Badge +19

ik denk dat het heel erg afhangt van de situatie. Het zou wel kunnen dat je inderdaad mee moet naar het bureau, maar ik denk dat dan wel gelijk je ouders worden gebeld. Misschien krijg je een straf of moet je bijvoorbeeld naar halt. Maar dit krijg je dan denk pas de dag later te horen.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @yuhyuhyuh,

 

ik heb het even voor je opgezocht. Kwestie van de goeie zoekterm intypen en geluk hebben haha, ik had maar één hit, maar die is wel goud haha

 

https://www.defenceforchildren.nl/media/2957/1571.pdf

een pdf van 8 pagina’s, dus lees die ff op je gemak.

Hieronder alvast een klein stukje:

 

Je bent op het politiebureau omdat:

1. je wordt verdacht van het plegen van een strafbaar feit en je moest mee naar het politiebureau

of

2. je moest je melden op het politiebureau

 

Op het politiebureau vertelt de politie je direct waarvan je wordt verdacht en wat je rechten zijn. Ook moet de politie meteen je ouders bellen om te vertellen waar je bent en waarom.

 

Het politieverhoor:

Op het politiebureau moet je binnen zes uur door de politie worden verhoord. Is het al laat en moet je tot de volgende dag wachten, dan tellen de uren tussen middernacht en negen uur ’s ochtends niet mee. Als je niet zegt wie je bent, kan je maximaal zes uur langer worden vastgehouden.

 

wat @jaivy  zegt klopt dus wel ongeveer (ik had niet anders verwacht 😉)

Ze bellen je ouders en als het nodig is kunnen ze je 6 uur vasthouden. Uren tussen middernacht en 9.00 uur 's ochtends tellen niet mee, dus wordt je om 01.00  uur opgepakt dan kunnen ze je tot 15.00 vast houden…., want die 6 uur gaan dan pas om 09.00 uur in….. (als ik het goed heb begrepen)

 

Meestal zal het wel niet zo'n vaart lopen, maar het kan wel.

 

Lees de rest ook ff via de link. Er staan handige dingen in; dat je recht hebt op een gratis advocaat etc etc

Ok, ik zal je niet langer van je nachtelijke activiteiten houden. Waar ga je vannacht je tags droppen 😀

 

Het is serious business, dus bedenk goed wat je doet.

 

Gr. MckeyMouse

 

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@MickeyMouse lekker bezig maat!

Maarrr whatttt ik kreeg een mail dat jij het beantwoord had…. Wth houd dat nou weer in @KT of iemand anders die het weet

Reputatie 7
Badge +17

Dat zie je wel vaker bij sommige topics, als KT een antwoord heel goed vindt. Op zo’n manier is dat antwoord voor iedereen ook makkelijk vindbaar.

Reputatie 7
Badge +14

hoi @jaivy  en @tim16 ,

 

@MickeyMouse lekker bezig maat!

Maarrr whatttt ik kreeg een mail dat jij het beantwoord had….

ik dacht ook WTF en daarna 'das geen nieuws', want ik wist dat ik 'm net beantwoord had….als KT elke iedereen ook nog een mailtje gaat sturen als je een vraag hebt beantwoord, dan stroomt mijn mailbox helemaal over

Wth houd dat nou weer in @KT of iemand anders die het weet

ja, wij willen uitleg, wij willen uitleg hahahaha

 

wow, ik schrok me rot toen ik die mail kreeg. Ik dacht wat heb ik nou gedaan. Direct trapt de Kindertelefoon de deur in ….en kan ik mijn friet (ja het is friet) niet meer opeten….ja, één van m'n broers had zin in wat en ik vind het zielig voor hem als ie alleen zit te eten…..ik heb nu nog een frikadel besteld, maar ff weer on topic:

ik heb dit nog nooit gezien/meegemaakt.

Volgens mij zou dit ook niet meer moeten kunnen. Ergens heb ik gelezen dat het er vroeger was….ik heb het ook wel eens in een oud topic zien staan, zo met dat groene kleurtje.

Ik heb er gelijk een screenshot van gemaakt 🤣

 

Er stond ergens dat ze die functie uitgezet hadden, omdat iedereen zijn best doet en goede antwoorden geeft, maar om eerlijk te zijn, vind ik wel dat ik deze verdiend heb haha

Maar wie heeft dan bepaald dat dit het beste antwoord is??? Doet de KT dat en heeft er iemand op de 'golden buzzer’ gedrukt????

 

Btw, ik vond mijn antwoord wel beter dan het jouwe @jaivy  😂, ok, jij had het uit je hoofd gedaan en als je dan een goed antwoord geeft krijg je bij 2 voor 12 ook 10 euro extra en opzoeken daar kost geld, maar toch 😄

 

Trouwens, gelukkig geen confetti door die buzzer hier in huis, we hebben al genoeg uit te leggen over onze nachtelijke frietkraam, denk ik als iemand wakker wordt…..

 

Ik ga morgen wel ff een vraag stellen hierover aan de KT of miss niet nodig als ze dit lezen…

 

 

Gr. MickeyMouse

 

 

Reputatie 7
Badge +19

@MickeyMouse 

Ik heb al antwoord gekregen van Ab. Hij zei het volgende: 

De moderator van dienst kan besluiten dat een reactie een erg goed en volledig antwoord geeft op een vraag. Dan kan dat antwoord worden aangemerkt als “best answer”, (onze software is engelstalig). Mensen in die discussie of vraag betrokken krijgen dan een mailtje. We vonden dit een goed antwoord en er is dus nu iemand aan het modereren.

Ik had inderdaad ook gelezen dat deze functie het niet meer deed. Maar jij hebt gewoon een fucking goed antwoord gegeven. Good job🎉👏

Hopelijk is de topicopener hier ook blij mee haha

Reputatie 7
Badge +14

Hoi @Ab W en @jaivy  en @tim16 ,

 

Thnx voor het drukken Simon ‘Ab W’ Cowell,

dus jullie kunnen daar op de ‘golden buzzer’ drukken. Dat wist ik helemaal niet en nu ik het weet vraag ik me af waarom jullie dat niet eerder…..haha grapje.

 

Ik vind het leuk en ben er blij mee.

Iedereen is uitgenodigd voor een fissa hier, ik denk dat de meesten richting het zuiden moeten fietsen en dan, nou ja, dan onderweg nog eens vragen, denk ik en kijken waar er nog licht brandt

Hoort er ook een badge bij Ab W?

@MickeyMouse

Ik heb al antwoord gekregen van Ab.

 

cool en dankjewel voor het doorgeven

 

... jij hebt gewoon een fucking goed antwoord gegeven. Good job🎉👏

wow, dit vind ik echt leuk en lief

 

Hopelijk is de topicopener hier ook blij mee haha

dat is niet zo belangrijk ….o jawel, ik hoop niet dat ze al vast zit, want het is een topic van 2 dagen geleden…..en zo zijn we weer on topic, niet waar Ab W 😉

 

Nou bedenk net dat Ab W wsch zopas mijn topic over die Djabella gelezen heeft…..in dat topic over of jongens wel eens een jurk dragen…..het is niet erg als jullie er om moesten lachen, ik vind het nu ook wel lachen

 

Slaap lekker voor straks iedereen

 

Gr. MickeyMouse

 

Reputatie 4
Badge +1

Hey,

Ik denk dat je meegenomen word naar het bureau en dat je ouders worden opgebeld en dat je een waarschuwing krijgt en dat je dan gewoon weer naar huis kan.

Badge

hoi @yuhyuhyuh,

 

ik heb het even voor je opgezocht. Kwestie van de goeie zoekterm intypen en geluk hebben haha, ik had maar één hit, maar die is wel goud haha

 

https://www.defenceforchildren.nl/media/2957/1571.pdf

een pdf van 8 pagina’s, dus lees die ff op je gemak.

Hieronder alvast een klein stukje:

 

Je bent op het politiebureau omdat:

1. je wordt verdacht van het plegen van een strafbaar feit en je moest mee naar het politiebureau

of

2. je moest je melden op het politiebureau

 

Op het politiebureau vertelt de politie je direct waarvan je wordt verdacht en wat je rechten zijn. Ook moet de politie meteen je ouders bellen om te vertellen waar je bent en waarom.

 

Het politieverhoor:

Op het politiebureau moet je binnen zes uur door de politie worden verhoord. Is het al laat en moet je tot de volgende dag wachten, dan tellen de uren tussen middernacht en negen uur ’s ochtends niet mee. Als je niet zegt wie je bent, kan je maximaal zes uur langer worden vastgehouden.

 

wat @jaivy  zegt klopt dus wel ongeveer (ik had niet anders verwacht 😉)

Ze bellen je ouders en als het nodig is kunnen ze je 6 uur vasthouden. Uren tussen middernacht en 9.00 uur 's ochtends tellen niet mee, dus wordt je om 01.00  uur opgepakt dan kunnen ze je tot 15.00 vast houden…., want die 6 uur gaan dan pas om 09.00 uur in….. (als ik het goed heb begrepen)

 

Meestal zal het wel niet zo'n vaart lopen, maar het kan wel.

 

Lees de rest ook ff via de link. Er staan handige dingen in; dat je recht hebt op een gratis advocaat etc etc

Ok, ik zal je niet langer van je nachtelijke activiteiten houden. Waar ga je vannacht je tags droppen 😀

 

Het is serious business, dus bedenk goed wat je doet.

 

Gr. MckeyMouse

 

 

 

 

Super bedankt voor de moeite en de info, heb er veel aan.  En nee, gelukkig nog niet opgepakt ;) Houden zo ook denk ik, als ik dat bestand een beetje doorlees… Thanks !

Reageer